vineri

19 aprilie, 2024

10 martie, 2019

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret au semnat, sâmbătă, contractul pentru proiectarea şi execuţia Lotului 2 aferent Centurii de Sud a municipiului Bucureşti, la standard de autostradă.

Valoarea contractului este de 750,8 milioane de lei (158 mil. Euro), fără TVA, sau 9,7 milioane de euro fără TVA pe kilometru, potrivit lui Narcis Neaga, directorul general al CNAIR, citat de Agerpres.

Durata de realizare a contractului este de 42 de luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare şi 30 de luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie este de 5 ani.


Proiectul a fost scos la licitaţie în data 8 iulie, iar câştigătorul, Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, a fost desemnat iniţial în data de 8 mai 2018, după evaluarea celor 8 oferte depuse.
După prezentarea ofertantului câştigător au fost depuse 5 contestaţii, care au fost respinse de instanţă.
Sectorul c

Lotul 2 face parte din centura Bucuresti Sud la standard de autostradă, proiect ce va asigura conexiunea cu reţeaua TEN-T, respectiv coridorul IV Pan European, între autostrăzile Bucureşti – Piteşti (A1) şi Bucureşti – Constanţa (A2).

Traseul lotului 2 al autostrăzii începe din apropierea liniei CF 902 Bucureşti-Giurgiu (km 70+600), continuă între localităţile Sineşti şi Jilava unde intersectează DJ 401A (km 72+100), traversează râul Sabar (km 73+500), după care intersectează DN5 (km 74+900), unde a fost prevăzut un nod rutier.

După intersecţia cu DN5, traseul autostrăzii continuă pe direcţia nord – est, ocolind pădurea Jilava, traversează CF Bucureşti- Port 1 Decembrie şi trece la nord de Darăşti, unde intersectează DC101 (km 78+350).


În continuare, traseul autostrăzii se desfăşoară aproape paralel cu râul Sabar, pe circa 2 km, trece la sud de Măgurele şi Bragadiru, unde intersectează printr-un nod rutier DN6 (km 84+650).

Vor fi construite 2 noduri rutiere, 15 pasaje şi 2 poduri, iar elementele geometrice în plan ale traseului au fost proiectate pentru o viteză de 140 km/h.

Cele două noduri rutiere vor fi pe DN 5 Bucureşti – Giurgiu, la Km 74+900 şi DN 6 Bucureşti – Alexandria, la km 84+100, iar podurile: peste canal (Km 72+446.78), zona Fabrica de Cărămidă, cu o lungime totală de 40,70 metri şi peste râul Sabar (Km 73+518), cu o lungime totală de 85,20 m.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: