fbpx

La obiect

Cum ar urma să arate Educația, pe cicluri școlare, dacă s-ar implementa Programul România Educată

Raportul România Educată elaborat de Președinția României a fost publicat pentru prima oară miercuri, ziua în care Guvernul Florin Cîțu a adoptat Memorandul prin care… Mai mult

14.07.2021

La obiect

În sfârșit, DOCUMENTUL: Memorandumul pe Proiectul România Educată – adoptat de Guvern. Calendarul și țintele

Guvernul va înființa un grup de lucru interministerial coordonat de premierul Florin Cîțu, pentru elaborarea pachetului legislativ necesar implementării Proiectului România Educată elaborat la Președinție,… Mai mult

14.07.2021

Chestiunea

Cum s-ar putea implica economic România în Moldova pro-europeană care urmează: Radiografia economiei de peste Prut

Rezultatele alegerilor parlamentare de duminică pun Republica Moldova pe o direcție de dezvoltare pro-europeană – configurată de situația, istorică, în care șeful statului, parlamentul și… Mai mult

13.07.2021

La obiect

Scădere îngrijorătoare a producției industriale

România a consemnat în luna mai 2021 o scădere de 6% a producției industriale față de luna anterioară (serie brută). De reținut, acest rezultat a… Mai mult

13.07.2021

CNAIR a reziliat contractul lotului 3 Lugoj-Deva, finalizat 99%

de Victor Bratu , 28.8.2019

CNAIR a reziliat contractul de execuție al Lotului 3 din secțiunea Lugoj-Deva a Autostrăzii A1, anunță miercuri Asociația Pro Infrastructura, organizație ce reunește specialiști în domeniu.

Decizia este surprinzătoare în condițiile în care în urmă cu 2 săptămâni statul spera să facă recepția acestui lot (21 de km), realizat fizic în proporție de 99%.

Ministerul Transporturilor și constructorul lotului 3-  asocierea spaniolă Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L., COMSA S.A., Aldesa Construcciones S.A. și Arcadis Eurometudes S.A.- sunt în conflict din cauza unor detalii tehnice:

  • Beneficiarul cere imperativ extinderea garanției la 10 ani, față de 4 cât sunt prevăzuți în contract
  • Constructorul solicită plăți suplimentare pentru lucrări impuse în afara contractului original

Agenția pentru Mediu a revizuit, după începerea lucrărilor, acordul de mediu, solicitând realizarea unor ecoducte pe unde să poată trece fauna din zonă, de pe o parte pe alta a autostrăzii.

Or, aceste pasaje nu au fost prinse în proiectul inițial, lucrările au fost executate de spanioli, dar CNAIR refuză până la acest moment să plătească lucrările efectuate la unul dintre cele 2 pasaje.

Oficial, CNAIR reclamă slaba calitate a lucrărilor, însă recepția, așa cum recunoștea ministrul Răzvan Cuc pe data de 13 august, putea fi făcută și reparațiile – reduse ca suprafețe afectate- făcute în condiții de trafic.

CNAIR a rechiziționat o parte din lucrarea spaniolilor

CNAIR  a deschis circulației Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva ( între localitățile Șoimuș și Ilia, jud. Hunedoara) pe data de 14 august. Darea în folosiță a celor 22 de km de autostradă s-a făcut printr-un artificiu tehnic inedit.

”Pentru a deschide circulației cei 22 de km aferenți lotului 4, CNAIR a preluat în baza unui proces verbal de predare – primire cei 800 de m aferenți Lotului 3 care fac posibilă circulația între acest sector de autostradă și rețeaua de drumuri naționale existentă”, scrie într-un comunicat CNAIR.

La acea dată, CNAIR precizeaza: ”Până la recepționarea lucrărilor de pe lotul 3, CNAIR va asigura desfășurarea circulației în condiții de siguranță pe cei 800 de m preluați. În baza unui plan pentru management al traficului stabilit împreună cu Poliția Rutieră, CNAIR va avea responsabilitatea doar pentru eventualele deteriorări cauzate de traficul rutier (parapete, marcaje sau semnalizări verticale). Orice  altă problemă legată de structura drumului rămâne în continuare în responsabilitatea Antreprenorului.”

Pro Infrastructura: Urmează ani de procese

Anunțul Asociației Pro Infrastructura:

La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc și executanții lui din CNAIR au persistat în șantajarea constructorului și obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanției tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii.

Imaginați-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniștii din domeniul infrastructurii de transport așa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial.

Nodul Holdea (parte a altui contract cu același antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite NU a fost inclus și nici plătit în cel reziliat astăzi.

În concluzie, inaugurarea celor 21 de km de autostradă devine incertă. Singurul lucru sigur este că statul român va pierde definitiv garanția de 4 ani și că vom avea mulți ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului.

Autostrada Lugoj-Deva este, probabil, cel mai prost pregătit proiect de infrastructură din România, în care CNAIR a încercat constant să mascheze gafe, erori, incompetență.

Atenție: vorbim de un proiect a cărui licitație a fost lansată în aprilie 2012, cu câștigători anunțați în mai 2013 și cu contracte semnate în august 2013, ce trebuia finalizată în decembrie 2015 ca să fie finanțată din fondurile europene alocate prin exercițiul financiar 2007-2013.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 28.8.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Tombole și loterii pentru vaccinați, interdicții în spaţii publice neesenţiale pentru nevaccinați – măsuri prezentate coaliției pentru accelerarea vaccinării

Vladimir Ionescu

Ministrul Sănătăţii, Ioana Mihăilă, a declarat marţi că a propus în şedinţa coaliţiei de guvernare adoptarea unui set de măsuri de accelerare a campaniei de… Mai mult

Europa

Asigurătorii germani se așteaptă la cereri de despăgubiri de 5,5 miliarde euro după inundații

Iulian Soare

Asociația asigurătorilor din Germania (GDV) a anunțat marți că industria estimează să primească cereri de despăgubiri de până la 5,5 miliarde euro în urma inundațiilor… Mai mult

Stiri

Consiliul local Sectorul 1 a mandatat-o pe Clotilde Armand să înceapă procedura de reziliere a contractului cu Romprest

Vladimir Ionescu

Consiliul Local al Sectorului 1 a mandat-o marți pe Clotilde Armand, cu 17 voturi pentru și nouă abțineri, să ceară în instanță rezilierea contractului pe… Mai mult

Stiri

DOCUMENT / Guvernul simplifică regulile achizițiilor publice ca să crească viteza procedurilor – proiect de OG

Adrian N Ionescu

În procesul de achiziții publice, o serie de documente vor fi eliminate, anumite termene vor fi scurtate, anumite obligații vor fi simplificate și vor fi… Mai mult

Stiri

Administrarea unei a treia doze de vaccin anti-Covid ar putea începe în septembrie – Valeriu Gheorghiță

Vladimir Ionescu

Personalul medical și persoanele vulnerabile ar putea fi vaccinate cu a treia doză împotriva Covid-19 începând din luna septembrie, în contextul creșterii numărului infectărilor cu… Mai mult

Stiri

Comandament pentru Situaţii de Urgenţă la Transporturi – posibile restricții de circulație din cauza caniculei

Vladimir Ionescu

La Ministerul Transporturilor a fost convocat, marţi, Comandamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cauza caniculei. Autorităţile anunţă că, în fncţie de situaţia din teren, ar… Mai mult

Stiri

BNR va asista Republica Moldova în reformarea sistemului financiar și aderarea la „Single Euro Payments Area”

Adrian N Ionescu

Banca Națională a României (BNR) va conduce un consorțiu de bănci centrale, care va acorda Republicii Moldova asistență privind consolidarea supravegherii, guvernanței corporative și gestionării… Mai mult