fbpx Modifică Setările

Chestiunea

De ce doar 34%: Situația absorbției fondurilor europene, după 6 ani și jumătate din exercițiul 2014-2020

Potrivit datelor oficiale, la 1 iunie 2020 (cele mai noi date disponibile pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene), rata generală de absorbție efectivă a Fondurilor europene… Mai mult

04.08.2020

Analiză

Ce și cât înseamnă, de fapt, majorarea cu 10% a punctului de pensie

Creșterea de 10% a punctului de pensie începând cu luna septembrie de la 1.265 lei la 1.391 lei ar echivala la nivel bugetar cu o… Mai mult

03.08.2020

La obiect

Cea mai mare economia a lumii a intrat oficial în recesiune. Scădere de 32,9% de PIB în trimestrul al doilea din 2020

Economia americană a înregistrat cel mai abrupt declin trimestrial de la cel de-Al Doilea Război Mondiale încoace, de la lansarea acestui set de date. Nici… Mai mult

30.07.2020

La obiect

Stadiul celor 85 de proiecte fazate de România pentru a nu pierde finanțarea europeană

România mai are trei ani și jumătate la dispoziție pentru a finaliza cele 85 de proiecte fazate din fonduri europene, aferente exercițiului bugetar 2014-2020, valoarea… Mai mult

29.07.2020

CNAIR a reziliat contractul lotului 3 Lugoj-Deva, finalizat 99%

de Victor Bratu , 28.8.2019

CNAIR a reziliat contractul de execuție al Lotului 3 din secțiunea Lugoj-Deva a Autostrăzii A1, anunță miercuri Asociația Pro Infrastructura, organizație ce reunește specialiști în domeniu.

Decizia este surprinzătoare în condițiile în care în urmă cu 2 săptămâni statul spera să facă recepția acestui lot (21 de km), realizat fizic în proporție de 99%.

Ministerul Transporturilor și constructorul lotului 3-  asocierea spaniolă Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L., COMSA S.A., Aldesa Construcciones S.A. și Arcadis Eurometudes S.A.- sunt în conflict din cauza unor detalii tehnice:

  • Beneficiarul cere imperativ extinderea garanției la 10 ani, față de 4 cât sunt prevăzuți în contract
  • Constructorul solicită plăți suplimentare pentru lucrări impuse în afara contractului original

Agenția pentru Mediu a revizuit, după începerea lucrărilor, acordul de mediu, solicitând realizarea unor ecoducte pe unde să poată trece fauna din zonă, de pe o parte pe alta a autostrăzii.

Or, aceste pasaje nu au fost prinse în proiectul inițial, lucrările au fost executate de spanioli, dar CNAIR refuză până la acest moment să plătească lucrările efectuate la unul dintre cele 2 pasaje.

Oficial, CNAIR reclamă slaba calitate a lucrărilor, însă recepția, așa cum recunoștea ministrul Răzvan Cuc pe data de 13 august, putea fi făcută și reparațiile – reduse ca suprafețe afectate- făcute în condiții de trafic.

CNAIR a rechiziționat o parte din lucrarea spaniolilor

CNAIR  a deschis circulației Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva ( între localitățile Șoimuș și Ilia, jud. Hunedoara) pe data de 14 august. Darea în folosiță a celor 22 de km de autostradă s-a făcut printr-un artificiu tehnic inedit.

”Pentru a deschide circulației cei 22 de km aferenți lotului 4, CNAIR a preluat în baza unui proces verbal de predare – primire cei 800 de m aferenți Lotului 3 care fac posibilă circulația între acest sector de autostradă și rețeaua de drumuri naționale existentă”, scrie într-un comunicat CNAIR.

La acea dată, CNAIR precizeaza: ”Până la recepționarea lucrărilor de pe lotul 3, CNAIR va asigura desfășurarea circulației în condiții de siguranță pe cei 800 de m preluați. În baza unui plan pentru management al traficului stabilit împreună cu Poliția Rutieră, CNAIR va avea responsabilitatea doar pentru eventualele deteriorări cauzate de traficul rutier (parapete, marcaje sau semnalizări verticale). Orice  altă problemă legată de structura drumului rămâne în continuare în responsabilitatea Antreprenorului.”

Pro Infrastructura: Urmează ani de procese

Anunțul Asociației Pro Infrastructura:

La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc și executanții lui din CNAIR au persistat în șantajarea constructorului și obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanției tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii.

Imaginați-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniștii din domeniul infrastructurii de transport așa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial.

Nodul Holdea (parte a altui contract cu același antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite NU a fost inclus și nici plătit în cel reziliat astăzi.

În concluzie, inaugurarea celor 21 de km de autostradă devine incertă. Singurul lucru sigur este că statul român va pierde definitiv garanția de 4 ani și că vom avea mulți ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului.

Autostrada Lugoj-Deva este, probabil, cel mai prost pregătit proiect de infrastructură din România, în care CNAIR a încercat constant să mascheze gafe, erori, incompetență.

Atenție: vorbim de un proiect a cărui licitație a fost lansată în aprilie 2012, cu câștigători anunțați în mai 2013 și cu contracte semnate în august 2013, ce trebuia finalizată în decembrie 2015 ca să fie finanțată din fondurile europene alocate prin exercițiul financiar 2007-2013.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 28.8.2019

Lăsați un comentariu


Europa

Reuters: Cel puțin nouă state europene sprijină noi sancțiuni împotriva Belarusului

Razvan Diaconu

Cel puţin nouă state membre ale Uniunii Europene şi Comisia Europeană au cerut instituirea de noi sancţiuni împotriva Belarusului în urma alegerilor prezidenţiale contestate de… Mai mult

Stiri

Ludovic Orban: Poliția și Jandarmeria trebuie să intensifice lupta împotriva clanurilor interlope

Vladimir Ionescu

Premierul Ludovic Orban a afirmat, vineri, că Poliţia şi Jandarmeria trebuie să intensifice, ”fără menajamente”, lupta împotriva reţelelor infracţionale, a clanurilor interlope. “Domnule ministru Vela,… Mai mult

Stiri

Minuta BNR: Exportul net și-a mărit de patru ori aportul negativ la PIB/ Principalele riscuri și vulnerabilități

Vladimir Ionescu

Exportul net, un punct nevralgic al economiei românești, și-a mărit de patru ori aportul negativ la evoluția PIB-ului din primul trimestru, în condițiile în care… Mai mult

Stiri

Guvernul Orban a decis prelungirea stării de alertă pentru încă 30 de zile

Vladimir Ionescu

Guvernul a decis, vineri seara, prelungirea stării de alertă pentru încă 30 de zile, a anunţat premierul Ludovic Orban, la începutul şedinţei executivului. Şeful DSU,… Mai mult

Stiri

Rusia și China folosesc criza Covid ca să spioneze mai ușor statul român. Anton Rog (SRI): În felul ăsta le dăm și mesaj că i-am găsit

Vladimir Ionescu

Anton Rog (foto), directorul Centrului CYBERINT din cadrul SRI, a dezvăluit vineri, la Interviurile Digi24.ro, că rușii și chinezii au profitat de pandemia de Covid… Mai mult

Europa

Comisia Europeană a semnat primul acord pentru achiziția de vaccinuri anti-Covid – 300 de ml. de doze de la AstraZeneca

Iulian Soare

Comisia Europeană a semnat vineri primul acord de achiziție a vaccinului antic-Covid. Este vorba de 300 de milioane de doze produse de compania farmaceutică AstraZeneca,… Mai mult

Stiri

Ambasadorul SUA: Am cerut Parlamentului să acţioneze pentru combaterea traficului de persoane. Răspunsul lui Marcel Ciolacu este dezamăgitor

Vladimir Ionescu

Ambasadorul SUA la Bucureşti, Adrian Zuckerman (foto), a declarat vineri că a solicitat Parlamentului României să înăsprească legislaţia împotriva traficului de persoane. Legile românești în… Mai mult