joi

25 aprilie, 2024

3 iunie, 2021

Certificatul digital pentru călătorie va intra în vigoare la 1 iulie și va putea fi descărcat de pe o platformă dezvoltată de STS, a anunțat, joi, într-o conferință de presă, vicepreședintele CNCAV, secretarul de stat Andrei Baciu (foto).

„Vom avea o platformă unde creăm un cont, ne autentificăm și primim pe e-mail un link de unde putem descărca certificatul”, a precizat oficialul.

Certificatul atestată fie faptul că o persoană a fost vaccinată anti-COVID, fie la faptul că aceasta a trecut prin boală, fie absența infectării în momentul respectiv, atestată de un rezultat RT PCR negativ.


Certificatul va fi prezentat la punctele vamale fie printat, fie pe telefon, pe tabletă și va fi scanat codul QR.

Datele personale nu sunt transmise, ci rămân în sistem, a mai explicat Andrei Baciu.

Certificatele digitale UE sunt gratuite și vor facilita călătoriile în spațiul european fără restricții epidemiologice.

Detaliile tehnice:

  • Pentru implementarea certificatelor digitale UE în țara noastră, STS a realizat infrastructura de comunicații și sistemul informatic necesar interconectării cu gateway-ul european.
  • În cadrul testului s-a realizat upload-ul cheii publice a certificatului DSC (document signing certificate) în gateway-ul UE (DGCG) pentru centralizare. Cu ajutorul cheii private vor fi semnate certificatele digitale UE emise de România.

Datele conținute de certificatul digital UE:

  • date de identificare esențiale – numele și prenumele, data nașterii, statul membru emitent
  • date medicale privind categoria pentru care se emite documentul
  • și un identificator unic al certificatului.

Cum va funcționa sistemul:

  • După implementarea sistemului informatic în țara noastră, preluarea datelor ce vor fi incluse în certificatele digitale UE se va realiza automat din Registrul Electronic Național de Vaccinări, pentru persoanele vaccinate împotriva COVID-19, și din aplicația Corona-Forms, pentru persoanele care au un test negativ în ultimele 72 de ore și persoanele care s-au recuperat după infectarea cu virusul SARS-CoV-2.
  • Certificatele vor fi emise în format digital, cu posibilitatea de a fi afișate pe smartphone, însă vor putea fi prezentate și în formă tipărită.
  • Documentul va include un cod QR care va conține o semnătură digitală, astfel încât, la citirea acestuia, să poată fi verificată autenticitatea, integritatea și validitatea documentului. Semnătura digitală aparține emitentului, astfel încât cetățenii nu vor avea nevoie de o semnătură digitală.

(Citiți și:”Atenție la ”V”: Economia – și România odată cu ea – își revine la valoarea din 2019, dar la o cu totul altă calitate. Au apărut CRONICILE 90 – titlurile și autorii”)


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: