vineri

19 aprilie, 2024

1 iulie, 2021

diaspora romani paris35,5% dintre românii din Diaspora comunică cel mai bine  cu ambasadele, 30% cu bisericile din comunitățile respective, iar 25,7% sunt de părere că au o comunicare bună cu administrațiile locale din România.

Reprezentanții RePatriot – un proiect al Romanian Business Leaders (RBL), au prezentat joi rezultatele cercetării sociologice “Comunicarea cu românii de pretutindeni”, un sondaj relevant la care au răspuns 1141 români din 31 de țări.

Tot joi, s-a anunțat organizarea Repatriot Summit 2021, la care vor participa peste 200 antreprenori români cu afaceri de succes în străinătate.

Pentru a afla cât mai multe despre barierele de comunicare a românilor de pretutindeni cu țara, Repatriot a realizat și anul acesta un studiu, finalizat în luna iunie, pe un eșantion de 1.141 de români care trăiesc în afara granițelor –  în țări precum Germania, Spania, Italia, UK, Irlanda, SUA, Germania, Franța, plecați din aproape toate județele României.

Indiferent de cât timp sunt plecați în străinătate, de vârstă sau de nivelul de educație, studiul arată că românii din afara granițelor își doresc să știe ce se întâmplă în țară și mai ales de noutățile și oportunitățile din localitatea de unde au plecat.

54% vor să primească informații despre locurile frumoase din România care ar merita vizitate, iar peste 33% sunt interesați de locurile de muncă din România și oportunități de afaceri.


Astfel, afirmă RePatriot, se poate estima că o parte însemnată dintre românii din Diaspora ar fi dispuși să revină în România dacă găsesc locuri de muncă corespunzătoare sau află despre oportunități de afaceri.

Conform sondajului, peste 82 % dintre românii din Diaspora preferă să comunice online cu cei din țară, prin Whatsapp în primul rând (81% dintre aceștia), și în proporție mai scăzută prin e-mail și Instagram.

Aproape 67% dintre respondenți comunică cel mai mult cu părinții, iar 70% dintre aceștia spun că vorbesc cu cineva de acasă de câteva ori pe săptămână, 16% o dată pe săptămână și 5% doar o dată pe lună.

Românii din străinătate preferă să primească informații diverse și știri despre România prin rețelele sociale, în proporție de peste 70 %, iar circa 30% doresc să primească informații prin e-mail sau prin aplicații mobile dedicate Diaspora.

“Am creat deja punţi de legătură solide care stimulează repatrierea mai multor români pentru fructificarea unor oportunități de afaceri în țară. Legătura mai bună a Diasporei cu țara ajută și companiile românești să pătrundă mai ușor în piețele internaționale și ne poate da un imbold de neprețuit pentru creșterea turismului românesc. Repatriot Summit este despre gândire strategică și acțiune inspirațională pentru o Românie mai bună pentru noi și copii noștri, o Românie în care vrei să revii cu drag și din care nu dorești să pleci pentru totdeauna”, a spus Marius Bostan, om de afaceri și inițiator Repatriot.

Dragoș Anastasiu, coordonatorul – Repatriot Turism, a spus că „Fiecare român din străinătate e un Ambasador și poate promova România. Haideți să fiți turiști în România împreună cu prietenii din țara în care locuiți acum! Avem o țară minunată!”

Mesajul Repatriot se concentrează pe o conectare mai bună a românilor cu spirit antreprenorial pentru că România oferă multe oportunități ce pot fi fructificate mai bine prin puntea făcută între mediul de afaceri național și cel din Diaspora.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: