Am analizat draftul raportului politic care circula in aceste zile. Iata ce spune Comisia Europeana, în sinteză:
Importanţa MCV
– MCV a avut un rol important, pozitiv, în procesul de transformare a României şi a arătat direcţiile de reformă
– raportul de azi cuprinde evoluţiile şi regresele României din ultimii 5 ani în domeniul reformei justiţiei şi luptei anticorupţie; concluziile raportului nu permite ridicarea MCV
Puncte tari
– sunt apreciate anchetele procurorilor (se subliniază că acestea sunt imparţiale, iar evoluţia DNA este cel mai semnificativ aspect după aderarea la UE) şi se constată un angajament semnificativ al instanţelor începând cu 2010, mai ales în soluţionarea cauzelor de corupţie înaltă
– pentru prima dată este lăudat CSM, care are o atitudine proactivă în apărarea independenţei judiciare: referire directă la reacţia în cazul „Trofeul calităţii”
– noile coduri şi legea micii reforme reprezintă elemente de modernizare, este apreciată noua lege privind promovarea la instanţa supremă şi cea privind răspunderea magistraţilor (dar se atrage atenţia că trebuie aplicată astfel ca nu se înfrângă independenţa justiţiei); este lăudată legea confiscării extinse
– este lăudată curtea supremă: ghid de aplicare a pedepselor în materie de corupţie – dar trebuie astfel de ghiduri pentru toate materiile (principiul „aceeaşi pedeapsă pentru aceeaşi infracţiune”), management eficient – dar exemplu trebuie luat de celelalte instanţe
– ANI este o componentă esenţială a cadrului instituţional anticorupţie
– DGA din cadrul MAI înregistrează progrese
Puncte slabe
– statul de drept: CE este îngrijorată şi îşi exprimă îndoieli cu privire la respectarea statului de drept şi a ireversibilitatea reformelor. În particular, este îngrijorată de ameninţările şi încercările de influenţare la adresa instituţiilor şi magistraţilor
– CCR: ameninţările din partea miniştrilor şi politicienilor la adresa Curţii Constituţionale sunt inacceptabile
– instanţe: sunt probleme de supraîncărcare; jurisprudenţă inconsistentă şi probleme de interpretare unitară a legii (judecătorii trebuie să respecte practica instanţelor de recurs, sancţiunile pentru corupţie trebuie să fie mari) şi proceduri ineficiente (e subliniată chestiune prescripţiei), probleme de integritate şi responsabilitate (e subliniată necesitatea abilităţilor pentru rezolvarea cauzelor de achiziţie publică şi confiscarea averilor nejustificate); nu se publică motivările hotărârilor judecătoreşti
– CSM: nu a rezolvat problema încărcăturii diferite la instanţe şi a locurilor vacante, s- concentrat prea mult pe solicitări de resurse în loc de schimbări de structură şi sisteme, în cazul „Bârsan” nu s-a găsit o soluţie adecvată
– lipsă de cooperare între instituţiile responsabile
– nu se pot aloca un nr. suficient de magistraţi pentru aplicarea noilor coduri
– corupţia este larg răspândită în România (la nivel înalt, dar şi la nivel de administraţie, educaţie, sănătate, investiţii, vamă), pedepsele sunt în general cu suspendare
– ANI: se critică iniţiativele legislative repetate la adresa acestei instituţii
– Politic: Parlamentul blochează anchete ale justiţiei prin sistemul de imunitate; refuză executarea unor hotărâri privind incompatibilitatea unor membri ai săi; noul guvern dă semne că nu acceptă şi nu înţelege că statul de drept este un principiu fundamental; numirile la PG şi DNA trebuie să demonstreze dorinţa politicului şi a judiciarului pentru a sprijini combaterea corupţiei.
Concluzii:
– se aşteaptă determinare din partea autorităţilor, sustenabilitate şi ireversabilitate a reformelor (se subliniază că trebuie să asigure stabilitatea instituţiilor); conducerea politică trebuie să urgenteze paşii necesari remedierii stricăciunilor aduse reformei în ultimele săptămâni
– politicienii trebuie să respecte separaţia puterilor, independenţa justiţiei şi să evite criticarea deciziilor judiciare (se va monitoriza strict acest domeniu), precum şi independenţa Avocatului Poporului
– pentru continuarea reformelor, trebuie conlucrare apropiată între judiciar, executiv, legislativ şi societate civilă
– sunt 29 de recomandări de îndeplinit privind 6 aspecte: 1. respectarea regulii e drept; 2. reforma sistemului judiciar; 3. responsabilizarea sistemului judiciar; 4. consistenţa şi transparenţa procedurilor din justiţie; 4. efectivitatea justiţiei; 5. integritate; lipsa împotriva corupţiei. Printre ele, şi cele trei propuneri de săptămâna trecută ale CSM privind numirea la MP, respectarea soluţiilor instanţei, necriticarea judecătorilor de către politicieni.
Următorul raport
Următorul raport vine la sfârşitul lui 2012 şi se va evidenţia respectarea statului de drept şi cum s-a restaurat sistemul de separaţie a puterilor.
*
Cristi Dănileț este judecător, membru în Consiliul Suprem al Magistraturii
Un răspuns
Din punctul meu de vedere Justitia din judetul Olt si Dolj a devenit o latrina in care s-au strans si solidarizat impotriva firii umane, impotriva tuturor valorilor lumii civilizate si impotriva statului de drept, cele mai rapace, hidoase, infioratoare si dezgustatoare mutatii ale speciei umane in general si ale natiunii romane in special. Tribunalul Olt si Curtea de Apel Craiova au fost transformate în BAZARE în care se vând la tarabă sentinţe judecătoreşti pentru Alro Slatina, judecatorii afisind o totala indiferenta in fata dreptatii, fara a avea puterea de a se desface de prejudecatile care le intuneca vederea. La Tribunalul Olt si Curtea de Apel Craiova este fabrica de infractori in roba, pentru a apara infractorii care fura si jefuesc aceasta tara. Judecatorii acestor instante au un comportament antisocial, nu respecta nici o lege, fapt confirmat de Hotararile judecatoresti definitive si irevocabile date pana acum de acestea pentru a favoriza infractorii de la Alro Slatina avand in spate complicitatea oamenilor politici si SPAGA. Toata debandada din societatea romanesca se datoreaza in special nefunctionarii institutiilor statului cauzata de coruptia din politie, parchet si justitie. Romania este capusata, pana la varf, de oamenii obedienti, de infractori in roba. Corupţia este un cancer care a ucis sistemul judiciar şi ideea de dreptate. Justitia dragi tovarasi se face la ordin, santaj si SPAGA. Iata cateva dosare in care INFRACTORI de la Alro Slatina sunt aparati de 0ameni legii:
DOSAR NR. 3891/104/2008; DOSAR NR. 3228/104/2008; DOSAR NR. 3890/104/2008; DOSAR NR. 3193/104/2008; DOSAR NR. 3971/104/2009; DOSAR NR. 5412/104/2008; DOSAR NR. 1459/54/2009; DOSAR NR. 3755/104/2008; DOSAR NR. 869/104/2010; DOSAR NR. 1337/104/2009; DOSAR NR. 132/104/2009; DOSAR NR. 447/104/2009; DOSAR NR. 227/104/2010; DOSAR NR. 1459/54/2009; DOSAR NR. 932/P/2010; DOSAR NR. 2091/104/2012; DOSAR NR. 665/104/2012; DOSAR NR. 2370/104/2011; DOSAR NR. 734/104/2011; DOSAR NR. 1815/54/2011; DOSAR NR. 1723/104/2010; DOSAR NR. 5214/311/2011; DOSAR NR. 267/311/2011; DOSAR NR. 13.804/311/2010; DOSAR NR. 6978/311/2010; DOSAR NR. 4018/311/2011; DOSAR NR. 5059/P/2009; DOSAR NR. 663/II/2/3011; DOSAR NR. 1334/311/2011; DOSAR NR. 147/P/2011; DOSAR NR. 285/VIII/1/2011; DOSAR NR. 5049/104/2008; DOSAR NR. 531/VIII/1/2010; DOSAR NR. 1893/VIII/1/2010; DOSAR NR. 541/VIII/1/2010; DOSAR NR. 1029/VIII/1/2010; DOSAR NR. 1881/VIII/1/2010; DOSAR NR. 1551/104/2009; DOSAR NR. 148/P/2010; DOSAR NR. 152/P/2010; DOSAR NR. 164/P/2010; DOSAR NR. 196/P/2011; DOSAR NR. 106/P/2010; DOSAR NR. 1171/P/2012; DOSAR NR. 1340/P/2010; DOSAR NR. 800/P/2011; DOSAR NR. 3177/P/2011; DOSAR NR. 1167/P/2011; DOSAR NR. 1643/P/2011; DOSAR NR. 818/P/2011; DOSAR NR. 1571/VIII/1/2011; DOSAR NR. 953/VIII/1/2011; DOSAR NR. 1721/VIII/1/2011; DOSAR NR. 1505/VIII/1/2011; DOSAR NR. 1025/VIII/1/2011.
– infractorii de la ALRO au modificat fara ca salariatii sa fie informati, peste 1.000 Contracte Individuale de Munca si au beneficiat de CAS neplatit Statului Roman;
– infractorii de la Alro si-au insusit prin inselarea salariatilor suma de 5.388.402 RONI, reprezentand 33,35 % din platile compensatorii acordate de Consiliul de Administratie in anul 2008, celor 608 salariati disponibilizati si peste 26.587.509,87 RONI, reprezentand 33,35 % din platile compensatorii acordate de Consiliul de Administratie pentru cei peste 3.000 salariatii disponibilizati pentru a nu mai beneficia de prevederile Contractul de Protectie Sociala .
Pentru solutionarea acestor DOSARE oamenii legii fac coada sa pupe varfurile pantofilor infractorilor de la Alro care isi bat joc de salariatii, falsifica acte etc.,
1. Oamenii Legii isi bat joc de institutiile STATULUI in care isi desfasoara activitatea, politie, parchete, Judecatorii, Tribunale si Curtea de Apel Craiova etc.;
2. Oamenii Legii isi bat joc de Presedintele ROMANIEI care i-a investit s-a judece si le-a dat inamovibilitate;
3. De codul deontologic care le este atat de drag.
Acum, am certitudinea ca oamenii Legii care au instrumentat aceste DOSARE sunt autorii morali ai tuturor nedreptăţilor strigătoare la cer comise în sălile de judecată neavand curajul sa audieze sau sa citeze infractorii de la Alro, fapt confirmat de Hotararile judecatoresti definitive si irevocabile date pana acum in aceste DOSARE.
Am certitudinea dupa trei ani de zile luptand pentru drepturile mele salariale ca toti oamenii Legii sunt conectati (la cei 26.587.509,87 RONI ) ce constitue conducta de banii murdari de la Alro, ca vin in Sala de judecata cu Solutia in buzunar, ca au de executat un ordin, intemeind un blat intre domniile lor si infractorii de la Alro, participand efectiv la genocidul din Alro Slatina, Solutiile date in cauzele respective reprezintă o nesocotire flagrantă şi un dispreţ evident faţă de lege.
Domniile lor şi-au arătat pe faţă obedienţa si slugărnicia faţă de infractorii de la Alro, prin incalcarea flagranta a drepturilor mele, prin folosirea cu rea credinta a functiei publice.