miercuri

24 aprilie, 2024

Just Business

O interfață între Economie și viața afacerilor

14 noiembrie, 2020

În primele ore ale Black Friday a fost înregistrat un număr de circa 290.000 de tranzacţii online cu cardul, cu 76% mai mult decât anul trecut, potrivit datelor procesatorului de plăţi PayU România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă.

Valoarea totală a volumelor tranzacţionate cu cardul a fost de aproximativ 231,9 milioane de lei, cu 71% mai mult comparativ cu anul trecut, total din care 57 de milioane au fost plătite cu cardul de credit.

De asemenea, din totalul vânzărilor, aproximativ 15,6 mil. lei, adică circa 8%, reprezintă valoarea tranzacţionată de peste graniţele României. Reprezentanții PayU cred că majoritatea acestor tranzacții sunt cu livrare în țară, cadouri de Crăciun sau Moş Nicolae.


În topul cross-boarder, în funcţie de banca emitentă a cardurilor, conduce Marea Britanie, cu 82,11% din total, urmată de Ucraina (7,3%) şi SUA (1,10%).

Valoarea medie a coşului de cumpărături este în jurul sumei de 740 de lei, cu 30% mai mare decât în anul precedent, iar la comenzile ce depăşeşc suma de 1.000 de lei este aleasă metoda de plată cu cardul în rate, în creştere cu 9% faţă de anul trecut, arată datele PayU.

Pe piaţa locală jucători din toate industriile desfăşoară campanii sub titulatura de Black Friday acestea fiind organizate pe durata întregii luni noiembrie, fără a se limita la o singură zi.

Altex, cel mai mare retailer electroIT din România, organizează spre exemplu o campanie de Black Friday în perioada 29 octombrie – 2 decembrie 2020. Pe de altă parte, eMag, liderul pieţei locale de retail online, organizează Black Friday doar în ziua de 13 noiembrie.

Black Friday la emag


Peste 95% din comenzile înregistrate de eMAG în primele 10 minute au fost plasate de pe telefoanele mobile, ceea ce reprezintă un record al celor 10 ediții. Tot în primele 10 minute ponderea plăților cu cardul a ajuns la 86%, un record al tuturor edițiilor de Black Friday.

După primele trei ore de la startul campaniei, clienții au cumpărat deja peste 312 milioane lei, în creștere față de anii anterior.

Cele mai multe comenzi de Black Friday la eMAG au fost efectuate în Capitală, urmată de Cluj-Napoca, Iași, Brașov, Slatina, Constanța, Zalău, Alba Iulia și Timișoara.

Cele mai comandate produse fac parte din categoriile de IT&C, e-tail şi fashion.

Cea mai mare comandă înregistrată a fost de  37.100 euro, redusă de la 47.150, la un Ford Kuga.

ANAF monitorizează tranzacțiile online

Inspectorii antifraudă din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală vor monitoriza tranzacțiile online desfășurate în acest weekend de Black Friday, precum și obligațiile fiscale care vor fi generate în această perioadă de reduceri, în care se înregistrează volume foarte mari de vânzări – se arată într-un comunicat al ANAF.

În acest context, Direcția Generală Antifraudă Fiscală amintește și firmelor de curierat că au obligația legală a verificării identității reale a vânzătorilor cu care încheie contracte pentru livrarea mărfurilor.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: