fbpx

La obiect

Date INS pe S1 / Economia a revine, +1,6% față de S1 2019, dar pe o structură mai slabă: -5,2% la industrie, cu expandarea comerțului. Prețul – adâncirea deficitelor externe

INS a confirmat creșterea PIB pe al doilea trimestru din 2021: a crescut cu 13% în termeni reali și cu 13,6% pe seria ajustată sezonier… Mai mult

07.09.2021

La obiect

Valul 4 ante portas: la ce se așteaptă autoritățile și experții și ce măsuri pregătesc

Peste o săptămână începe noul an școlar, pe fondul unei rate de vaccinare anti-Covid de numai 35% din populația adultă, în condițiile în care valul… Mai mult

07.09.2021

Digital

Digitalizarea Sănătății a pornit din Vest: 3 județe au cloud comun și caută soluții eHealth

Trei Direcții Județene de Sănătate Publică din vestul țării – Arad, Timiș și Hunedoara – au reușit în 30 de zile, cu ajutorul STS, să… Mai mult

07.09.2021

Evenimentul

Miniștrii USR-PLUS și-au anunțat demisiile – guvernul Cîțu s-a rupt sub privirile președintelui Iohannis

Miniștrii USR PLUS au anunțat luni seară, cu demisiile în mâini, decizia de a se retrage din Guvernul Cîțu, mișcarea fiind aprobată de Biroul Politic… Mai mult

06.09.2021

Autoritatea pentru Siguranță Feroviară declanșează controale la operatori, se înăspresc sancțiunile

de Vladimir Ionescu , 29.7.2021

catalin drulaDupă accidentul feroviar de la Fetești, în care a fost implicat un tren de marfă ce avea sistemul de frânare defect și era condus de un mecanic ce consumase alcool, ministrul Transporturilor a decis declanșarea unor controale la operatorii de transport feroviar, pentru a verifica respectarea normelor de siguranță. De asemenea, ministrul Cătălin Drulă (foto) anunță că la rectificarea bugetară din această vară va solicita ca domeniul feroviar să fie considerat prioritatea absolută.

Un accident feroviar s-a produs, miercuri noapte, în Staţia CFR Feteşti, fiind implicate locomotiva unui tren de marfă și o garnitură staţionată, ambele ale unor operatori privați. Mecanicul trenului de marfă avea o alcoolemie de 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat, conform poliției. De asemenea, sistemul de frânare automată a trenului nu era funcțional, conform ministrului Transporturilor.

Deciziile anunțate de Cătălin Drulă pe Facebook, joi, după încheierea ședinței de urgență ce a avut loc la Ministerul Transporturilor:

1) Va fi verificat modul în care aceștia respectă normelor de siguranță. 1) Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță.

2) Autoritatea pentru Siguranță Feroviară va declanșa controale la operatorii de transport feroviar de marfă și de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranță.

3) La nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancțiunile pentru încălcarea normelor de siguranță atât pentru operatori, cât și pentru personalul acestora.

4) Mâine, vineri, am convocat la minister reprezentanții tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă și călători licențiați.

Deciziile vin după al treilea incident feroviar care implică trenuri de marfă în România din ultima perioadă. Aceste incidente – soldate din fericire fără victime omenești – provoacă un disconfort uriaș pasagerilor și pagube însemnate la infrastructură.

În urma accidentului de noaptea trecută, de la Fetești, vor fi înregistrate întârzieri pe ruta București – Constanța până la efectuarea reparațiilor. Circulația nu va fi însă blocată.

Operațiunea este de amploare: 16 vagoane și o locomotivă răsturnate sau deraiate, dar toate echipele CFR SA sunt în teren deja pentru a scurta la maximum perioada de deranj asupra traficului.

Pe alt front, bătălia pe care o duc este cea de finanțare a sistemului feroviar, care are nevoie de capitalizare masivă după ani de subfinanțare și pierderile cauzate de pandemie.

Pe partea de investiții din fonduri europene stăm excelent la minister:

  • 3,1 mld lei la zi (cu +22% mai mult ca anul trecut la 31 iulie și aproape dublu față de aceeași perioadă din 2019).
  • Așa cum arată prognoza, ne vom atinge până la sfârșitul anului ținta propusă de 8 mld lei.

Dar capitalizarea sistemului feroviar se face cu fonduri de la bugetul de stat. Și aici, cu pierderile acumulate din anii trecuți + efectul pandemiei, e nevoie de alocarea de sume suplimentare semnificative, așa cum am justificat în cererea de rectificare a bugetului către Ministerul Finanțelor.

La rectificarea bugetară, feroviarul trebuie să fie prioritatea absolută.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 29.7.2021

Lăsați un comentariu


Stiri

Transelectrica își reduce profitul la jumătate din cauza scumpirii propriului consum de electricitate

Adrian N Ionescu

Operatorul Sistemului Național Energetic, Transelectrica (TEL), s-a văzut  nevoită să-și reducă la jumătate profitul bugetat pentru acest an, mai ales din cauza scumpirii electricității pe… Mai mult

Stiri

Avocatul Poporului: Certificatul verde Covid trebuia introdus prin lege, nu prin HG

Vladimir Ionescu

Introducerea obligativității certificatului verde Covid-19 în cazul mai multor activități, după depășirea unei anumite incidențe, trebuia făcută prin lege, nu prin Hotărâre de Guvern, a… Mai mult

Europa

Ucraina, exerciții militare comune cu SUA și alte state NATO

Razvan Diaconu

Ucraina a început luni exerciţii militare comune cu SUA şi alte trupe NATO, într-o perioadă în care ţările vecine ei – Rusia şi Belarus –… Mai mult

Stiri

Numărul copiilor cu Covid internați a crescut cu aproape 28% în weekend

Vladimir Ionescu

Un număr de 230 de copii erau luni internați din cauza bolii Covid-19, iar dintre aceștia, 20 se află în stare gravă și sunt tratați… Mai mult

Europa

Șeful Electricité de France: China și Rusia vor profita de scoaterea centralelor nucleare de pe lista finanțărilor UE

Adrian N Ionescu

China și Rusia vor profita de scoaterea centralelor nucleare de pe lista producătorilor de electricitate ecologică din UE. Cele două puteri orientale vor acoperi golul… Mai mult

Stiri

Titlurile de stat deținute de bănci au ajuns la 7% din PIB. Creșterea dobânzilor ar putea genera pierderi de 17,6%

Vladimir Ionescu

Expunerea sistemului bancar pe titlurile de stat a ajuns la 7% din PIB, cel mai ridicat nivel din Uniunea Europeană, iar o creștere a dobânzilor… Mai mult

Europa

Germania / SPD stă confortabil în fruntea preferințelor electorale cu 5 zile înainte de alegeri

Razvan Diaconu

Pe măsură ce Germania se apropie de finalul campaniei electorale pare din ce în ce mai probabil ca creștin-democrații Angelei Merkel să treacă în opoziție… Mai mult