fbpx

Just Business

Companiile antreprenoriale la Bursă: Valoarea totală s-a dublat față evaluările inițiale

Valoarea companiilor antreprenoriale listate la Bursa de Valori București (BVB) a crescut de 2,7 ori, în prezent, față de totalul capitalizărilor inițiale pe care le-au… Mai mult

01.06.2021

Digital

Digitalizarea României: componenta digitală din PNRR atinge la limită ținta de 20% alocări

Planul Național de Redresare și Reziliență depus de România, oficial, luni la Bruxelles respectă la limită cerința Comisiei Europene de alocare a 20% dintre fonduri… Mai mult

31.05.2021

Chestiunea

Cum arată PNRR-urile celor mai mari 4 economii ale UE

Proiectele pe care România le-a trecut în PNRR-ul său au de-a face mai degrabă cu investiții specifice secolului trecut – și nici nu poate fi… Mai mult

30.05.2021

La obiect

Deficitul bugetar după prima treime a lui 2021, redus cu 23% – creștere spectaculoasă a încasarilor din TVA

Bugetul general consolidat a consemnat după primele patru luni ale  anului în curs un deficit de 20,7 miliarde lei, echivalent cu circa 1,8% din noul… Mai mult

30.05.2021

Apel comun – Transportatorii din România, Bulgaria, Ungaria, Lituania și Polonia cer anularea obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor la fiecare 8 săptămâni

de Razvan Diaconu , 30.3.2021

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) şi asociaţiile profesionale de transport rutier din Bulgaria, Ungaria, Lituania şi Polonia au adresat o scrisoare comună comisarului european pentru Transporturi, Adina Văleanu, în care solicită anularea urgentă a obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor la fiecare opt săptămâni.

“Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR, alături de Asociaţia Întreprinderilor Bulgare pentru Transport Internaţional – AEBTRI, Asociaţia de Transport Rutier din Ungaria – MKFE, Asociaţia Naţională a Transportatorilor Rutieri din Lituania – LINAVA şi Asociaţia Transportatorilor Rutieri Internaţionali din Polonia – ZMPD, a adresat o scrisoare comună doamnei Adina Ioana Vălean, comisar european pentru transporturi, solicitând anularea urgentă a obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor la fiecare opt săptămâni, introdusă prin articolul 1 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2020/1055. Asociaţiile transportatorilor rutieri bulgari, maghiari, lituanieni, polonezi şi români salută publicarea studiului CE privind evaluarea impactului obligaţiei întoarcerii regulate a vehiculului în statul membru de stabilire, care confirmă impactul negativ major al acestei măsuri asupra transportatorilor rutieri est-europeni şi asupra mediului”, anunță un comunicat al UNTTR.

Transportatorii din statele estice sunt cei mai afectați de măsură

Organizaţia consideră că obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor este nejustificată şi discriminatorie. Argumentele din scrisoarea transportatorilor rutieri din cele cinci state:

  • Noua obligaţie nu are nimic de-a face cu scopurile sociale, ci, fiind doar un pas spre restricţionarea pieţei, această prevedere abuzivă încalcă libertatea de a furniza servicii şi libertatea de a conduce o afacere.
  • Întoarcerea obligatorie acasă a camioanelor contravine obiectivelor privind protejarea mediului. Prevederea privind obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor (chiar goale) nu este în concordanţă cu ambiţiile Pactului verde european şi cu obiectivul de a realiza o UE neutră din punct de vedere climatic până în 2050.
    În loc să integreze şi să asigure îmbunătăţirea calităţii mediului, întoarcerea obligatorie acasă a camioanelor inversează întregul proces. Impactul negativ asupra climei a fost recunoscut explicit de studiul recent al Comisiei privind obligaţia întoarcerii vehiculelor, care afirmă că în scenariul cel mai probabil, această măsură contestată poate genera curse suplimentare, rezultând până la 2,9 milioane de tone de emisii suplimentare de CO2 în 2023 (o creştere cu 4,6% a emisiilor rezultate din transportul rutier internaţional de mărfuri).
  • Afectează transportatorii din estul UE. Această dispoziţie abuzivă este intrinsec susceptibilă să afecteze transportatorii rutieri din estul UE mai mult decât alţi cetăţeni şi companii din UE, aşa cum evidenţiază studiul recent al Comisiei privind obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor care arată că: “transportatorii estici ar putea fi în continuare nevoiţi să absoarbă parţial creşterea costurilor asociate măsurii pentru a-şi menţine competitivitatea generală a pieţei în raport cu segmente de piaţă care nu au fost afectate deloc”.
    Noile curse de întoarcere ar putea determina o creştere a costurilor de până la 11.000 de euro pe vehicul pe an pentru transportatorii stabiliţi în ţările din Europa de Est care operează în ţările Europei de Vest.

(Citiți și: “Inspecția Muncii: 73% din amenzile aplicate în 5 zile de controale, pentru transportatori. Pentru muncă la negru”)

Întreprinderile de transport profesionist din Europa de Est afiliate asociaţiilor semnatare ale prezentei scrisori către CE şi, de asemenea, statele membre în care acestea sunt stabilite – Bulgaria, Lituania, Polonia, Ungaria şi România – sunt direct afectate de dispoziţia privind obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor, depunând acţiuni împotriva acestei dispoziţii contestate a Pachetului Mobilitate 1, care au fost aduse în faţa instanţelor Uniunii Europene.

Organizaţia susţine că întoarcerea obligatorie acasă a camioanelor nu a făcut parte din propunerile Comisiei adoptate în 2017 şi nu a făcut obiectul unei evaluări de impact înainte de adoptarea acesteia.

“Dacă legiuitorii UE şi-ar fi respectat obligaţiile legale şi ar fi efectuat evaluări de impact, ar fi putut observa că prevederea privind întoarcere obligatorie acasă a camioanelor are un impact negativ major asupra mediului şi asupra transportatorilor rutieri din estul UE, aşa cum subliniază studiul recent publicat de CE privind evaluarea impactului obligaţiei de întoarcere regulată a vehiculului în statul membru de stabilire. O astfel de lipsă de fundamentare a motivelor şi a unor evaluări de impact, ca în cazul de faţă, nu poate fi tolerată”, se mai menționează în comunicat.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

 

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 30.3.2021

Lăsați un comentariu


Europa

G7 summit: SUA propun un megaplan de investiții care să concureze cu iniţiativa chineză Belt and Road

Alexandra Pele

Grupul celor şapte puteri economice (G7) ar putea elabora, la iniţiativa Statelor Unite, un plan masiv de investiţii în infrastructură în statele în curs de… Mai mult

Europa

EURO 2020 / Resuscitat pe teren, jucătorul danez Christian Eriksen a fost stabilizat în spital

Vladimir Ionescu

Federația daneză de Fotbal a anunțat sâmbătă că fotbalistul Christian Eriksen ”este treaz iar starea sa de sănătate este stabilă”. ”Rămâne internat la Rigshospitalet pentru… Mai mult

Europa

EURO 2020 / Mijlocașul danez Christian Eriksen s-a prăbușit pe teren. Partida Danemarca – Finlanda a fost suspendată

Vladimir Ionescu

UPDATE. Federația daneză de Fotbal a anunțat, potrivit BBC, că fotbalistul Christian Eriksen ”este treaz” și așteaptă rezultatele unor teste medicale. Informația inițială: Partida Danemarca… Mai mult

Stiri

Sorin Cîmpeanu, despre întârzierile la plata orelor remediale: Toate sumele vor fi plătite

Vladimir Ionescu

Întârzierile la plata orelor remediale sunt “nepermis de mari”, a declarat sâmbătă ministrul educaţiei Sorin Cîmpeanu, dând asigurări că acestea vor fi plătite integral. “În… Mai mult

Europa

Miniștrii Energiei din țările UE au decis să înceteze finanțarea conductelor de transport de gaze și petrol

Vladimir Ionescu

Miniștrii energiei din UE au ajuns la un acord vineri cu privire la “abordarea generală” a finanțării proiectelor europene de energie, punând capăt finanțării pentru… Mai mult

Stiri

2.103 elevi din România au participat la faza de pretestare PISA, realizată în premieră pe calculator

Un număr de 2.103 elevi din Bucureşti şi 20 de judeţe au participat la faza de pretestare PISA 2022, pentru prima oară administrată computerizat, a… Mai mult

Stiri

Legea 5G promulgată – reacție a ambasadei Chinei

Iulian Soare

Ambasada Chinei în România a făcut vineri un apel la autoritățile române pentru nediscriminarea companiilor chineze și a cerut acțiuni concrete pentru a menține interesele… Mai mult