Antonia, primul „public virtual din România, dezvoltat de Primăria Cluj-Napoca, va fi upgradată și va deveni hologramă, printr-un proiect finanțat cu fonduri europene.
Antonia a devenit funcțională în 15 aprilie 2018 și de atunci dirijează cererile online ale cetăţenilor şi îi ajută 24 de ore din 24, fiind capabilă să proceseze peste 90 de tipuri de solicitări.
Timpul de răspuns al cererilor procesate de Antonia și repartizate apoi funcționarilor Primăriei Cluj-Napoca este mult mai mic, în primul rând pentru că nu se pierde timpul cu depunerea actelor la registratură.
”Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat proiectul <Creşterea transparenţei decizionale şi simplificarea procedurilor administrative pentru cetăţeni ANTO-CIIC> care are un buget de 3,4 milioane de lei, din care 98% este finanţare nerambursabilă din partea UE. Urmează punerea în practică a acestui proiect, astfel încât funcţionarul public virtual Antonia, primul de acest fel dn România, să funcţioneze la capacitate maximă”, a declarat marți viceprimarul Dan Tarcea.
„În cea de-a doua etapă, încercăm ca Antonia să funcţioneze şi sub formă de hologramă, acesta fiind elementul surpriză al perioadei următoare. Depinde de modul cum vom putea rezolva problemele tehnice, astfel că nu pot estima timpul când va fi funcţională Antonia în noua formă”, a spus Tarcea.
Costurile aferente proiectului, care are o durată de 30 de luni, sunt constituite din cheltuieli legate de echipamentele şi dotările necesare implementării acestuia, cu personalul implicat în activităţi de management de proiect, cheltuieli cu servicii – studii, analize, evenimente, cursuri de formare.