vineri

26 aprilie, 2024

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

23 martie, 2020

Conceptele de distanțare socială și de telemuncă sunt menite să protejeze oamenii, iar pentru acest deziderat Agenția Națională de cadastru și Publicitate Imobiliară a început să mute rapid în mediul online activitatea de la ghișee și din oficii. Bilanțul primei săptămâni de activitate exclusiv online: peste 180.000 documente generate către solicitanții de servicii ANCPI.

Agenția Națională de cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a implementat alături de Trencadis o serie de funcționalități cu rol esențial în protejarea cetățenilor, angajaților și colaboratorilor de epidemia de coronavirus.

ANCPI este în curs de implementare a programului de telemuncă în toate oficiile sale.


În perioada 16-20 martie 2020, au fost generate online peste 180.000 de documente destinate solicitanților de servicii ANCPI, dintre care peste 45.000 au necesitat semnare electronică. Pe parcursul aceleiași săptămâni au mai fost înregistrate peste 180.000 de acte, dintre care circa 32.000 cu semnătură electronică.

ANCPI, instituție publică aflată în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), actualizează și îmbunătățește permanent Sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară e-Terra. Cele mai recente modificări realizate împreună cu Trencadis au drept scop prestarea exlusiv online a serviciilor oferite de ANCPI și de oficiile de cadastru și publicitate imobiliară (OCPI).

Astfel, notarii și persoanele fizice și juridice autorizate pot transmite online versiunile electronice ale actelor notariale sau administrative, ale hotărârilor judecătorești, dar și ale altor documente asociate dosarelor de recepție cadastrală și/sau înscriere în cartea funciară, cu verificarea existenței semnăturii electronice. În primele două zile de funcționare a sistemului, ANCPI a înregistrat peste 11.000 de astfel de solicitări.

Angajații ANCPI și OCPI au acum posibilitatea de a aplica semnătura electronică, cu certificat calificat pe documentele generate de sistem (extrase de carte funciară, extrasul de plan cadastral, încheieri de carte funciară, referate etc.), pentru a garanta autenticitatea acestora în circuitul civil. Săptămâna trecută, ANCPI a eliberat, în acest fel, peste 10.000 de acte zilnic.


Sistemul informatic al ANCPI este accesat zilnic de 13.000 de utilizatori, dintre care 3.000 interni si 10.000 externi, numărul mediu zilnic de cereri înregistrate fiind de cca. 30.000, iar cel al documentelor generate, destinate solicitanților de servicii (cetățeni, companii, instituții) de peste 38.000 pe zi.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: