sâmbătă

27 aprilie, 2024

3 noiembrie, 2015

26493c1Companiile membre AmCham au un buget mediu pentru proiecte de responsabilitate socială de circa 50.000 de euro, astfel încât valoarea totală a acestor bugete se ridică la peste 20 de milioane de euro.

„Dacă media bugetelor de CSR este de 50.000 de euro pentru companiile membre AmCham, asta ar însemna un buget total de peste 20 de milioane de euro, pentru că multinaţionalele au un buget mai mare de 50.000 de euro pe an”, a arătat Oana Iacob (foto), manager pentru relaţia cu Guvernul la JTI România, cu ocazia lansării unui „Ghid de investiţii în comunitate” realizat de AmCham România.

Oana Iacob a arătat că există o dimensiune socială a sectorului de afaceri din România, însă majoritatea companiilor alocă fonduri pentru astfel de proiecte din bugetele de marketing sau de comunicare.


„Doar 5% dintre companii au un buget separat dedicat acestui tip de activitate”, a arătat Iacob, adăugând că astfel de proiecte pot ajuta la construirea bunei reputaţii, „greu de cuantificat atunci când există, însă cu pierderi foarte mari atunci când este pierdută”.

În opinia sa, dar şi a altor reprezentanţi AmCham, companiile din România trebuie să înţeleagă că proiectele de CSR nu trebuie privite ca un cost suplimentar sau ca un act de caritate, ci ca o practică de ancorare a companiei în societatea pe care o deserveşte.

În ghidul de investiţii în comunitate lansat de AmCham sunt prezentate principalele prevederi legislative care reglementează aceste activităţi, precum şi facilităţile fiscale pe care companiile le pot obţine implementând astfel de proiecte. De asemenea, sunt ilustrate o serie de bune practici cu privire la implementarea proiectelor de CSR.

„Noi dorim să promovăm ideea unui parteneriat între companii, guverne şi societatea civilă pentru a asigura o prosperitate mai mare. Misiunea unei companii este mai mult decât asigurarea unor locuri de muncă şi a unor linii de producţie, este să facă parte din acea comunitate, să ştie de ce au nevoie acei oameni”, a declarat Dean Thompson, reprezentant al Ambasadei Statelor Unite în România.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: