luni

25 martie, 2024

1 octombrie, 2020

Curtea de Apel București (CAB) a respins contestațiile formulate de CAF (Spania) și de CRRC (China) la decizia de atribuire a contractului către Alstom (Franța), pentru furnizarea a 13 rame de metrou pentru Magistrala 5 Eroilor-Râul Doamnei. Astfel că Metrorex va putea încheia contractul cu Alstom.

„Respinge cererea de sesizare CJUE (Curtea de Justiție a Uniunii Europene). Respinge plângerile, ca nefondate. Definitivă. Pronunţată azi, 30.09.2020, prin punerea soluției la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei”, spune „soluția pe scurt” a CAB, dată miercuri.

În primă fază vor fi cumpărate 13 trenuri, cu posibilitatea suplimentării cu încă 17 rame. Valoarea contractului este estimată între 520,15 milioane lei și 1,2 miliarde lei.

Licitație cu istoric


Metrorex a lansat prima licitație în 2013, pentru achiziţia noilor rame pentru Magistrala 5 de metrou. A fost anulată după ce, în urma unei anchete DNA pentru trucarea licitației, un angajat Metrorex, membru în comisia de licitație, a fost condamnat la închisoare cu suspendare.

În martie anul trecut a fost lansată din nou licitaţia. În mai Metrorex a prelungit evaluarea ofertelor, iar în iunie, după ce Alstom fusese declarată câștigătoare, rivalele Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (Spania) și CRRC Qing Sifang Co Ltd. (China) au făcut contestațiile acum fiind respinse definitiv de către judecători.

În prezent, trei tipuri de trenuri funcționează pe magistralele Metrorex. Trenurile IVA, produse la Arad sunt cele mai vechi și sunt în serviciu mai ales pe M4 Gara de Nord-Străulești. Trenurile Bombardier (Canada) sunt cele mai multe. Au intrat în exploatare în 2001. Cele mai noi sunt cele 24 de garnituri produse de spaniolii de la CAF. Toate circulă pe Magistrala 2 Pipera-Berceni.

Alstom a proiectat și realizat și sistemul de control și management al traficului, care este instalat pe magistrala de metrou Drumul-Taberei Eroilor, prin subsidiara din România – Alstom Transport România.


Potrivit reprezentanților Alstom, acesta va fi cel mai modern sistem de acest fel din România, la finalizarea lucrărilor. Proiectul implică două etape de execuție, totalizând 36 de luni.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

”În ultima perioadă, auzim – îndeosebi din partea mediului de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: