Bugetul 2021: în căutarea unei consolidări fiscale fără șocuri

Bugetul pe anul 2021 reprezintă ora adevărului – atât pentru ieșirea din criza produsă de Covid și menținerea unei direcții de dezvoltare coerente, cât și… Mai mult›
14.01.2021
Analiză: Cum a schimbat pandemia obiceiurile de consum și economisire din România

Pandemia a schimbat în proporții semnificative obiceiurile de consum, dar și de economisire ale românilor, reiese din datele INS analizate de cursdeguvernare.ro. Rata de economisire… Mai mult›
13.01.2021
Salariul mediu pe economie a trecut pragul de 700 de euro în noiembrie. Semnal de frână tras de administrația publică

Potrivit datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna noiembrie 2020 a fost de 5.565 lei, cu 113 lei sau 2,1% mai mult… Mai mult›
13.01.2021
Noiembrie 2020 – producția industrială în pierdere de viteză, influențată de sezonalitate

România a consemnat în luna noiembrie 2020 o scădere de 4,8% a producției industriale față de luna anterioară (serie brută). De reținut, însă, acest rezultat… Mai mult›
13.01.2021
Altstom va livra ramele de metrou noi pentru magistrala Drumul Taberei – soluție definitivă CAB
de Adrian N Ionescu , 1.10.2020
Curtea de Apel București (CAB) a respins contestațiile formulate de CAF (Spania) și de CRRC (China) la decizia de atribuire a contractului către Alstom (Franța), pentru furnizarea a 13 rame de metrou pentru Magistrala 5 Eroilor-Râul Doamnei. Astfel că Metrorex va putea încheia contractul cu Alstom.
„Respinge cererea de sesizare CJUE (Curtea de Justiție a Uniunii Europene). Respinge plângerile, ca nefondate. Definitivă. Pronunţată azi, 30.09.2020, prin punerea soluției la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei”, spune „soluția pe scurt” a CAB, dată miercuri.
În primă fază vor fi cumpărate 13 trenuri, cu posibilitatea suplimentării cu încă 17 rame. Valoarea contractului este estimată între 520,15 milioane lei și 1,2 miliarde lei.
Licitație cu istoric
Metrorex a lansat prima licitație în 2013, pentru achiziţia noilor rame pentru Magistrala 5 de metrou. A fost anulată după ce, în urma unei anchete DNA pentru trucarea licitației, un angajat Metrorex, membru în comisia de licitație, a fost condamnat la închisoare cu suspendare.
În martie anul trecut a fost lansată din nou licitaţia. În mai Metrorex a prelungit evaluarea ofertelor, iar în iunie, după ce Alstom fusese declarată câștigătoare, rivalele Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (Spania) și CRRC Qing Sifang Co Ltd. (China) au făcut contestațiile acum fiind respinse definitiv de către judecători.
În prezent, trei tipuri de trenuri funcționează pe magistralele Metrorex. Trenurile IVA, produse la Arad sunt cele mai vechi și sunt în serviciu mai ales pe M4 Gara de Nord-Străulești. Trenurile Bombardier (Canada) sunt cele mai multe. Au intrat în exploatare în 2001. Cele mai noi sunt cele 24 de garnituri produse de spaniolii de la CAF. Toate circulă pe Magistrala 2 Pipera-Berceni.
Alstom a proiectat și realizat și sistemul de control și management al traficului, care este instalat pe magistrala de metrou Drumul-Taberei Eroilor, prin subsidiara din România – Alstom Transport România.
Potrivit reprezentanților Alstom, acesta va fi cel mai modern sistem de acest fel din România, la finalizarea lucrărilor. Proiectul implică două etape de execuție, totalizând 36 de luni.