luni

17 ianuarie, 2022

Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei a suspendat zborul avioanelor Boeing 737-8 Max şi 737-9 Max în spațiul UE

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

12 martie, 2019

Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a decis suspendarea zborurilor avioanelor Boeing 737-8 Max şi 737-9 Max în spaţiul Uniunii Europene, începând de marți seara, ora 21.00 (ora României).

Interdicția, adoptată de mai multe state din lume, nu doar de UE, are un rol preventiv, până în momentul identificării cauzei accidentului aerian din Etiopia, soldat cu 157 de morţi.

Comunicatul postat marți seara pe site-ul EASA:


În urma tragicului accident al unui avion Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines (cursa ET302), Agenţia UE pentru Siguranţa Aviaţiei ia toate măsurile pentru a garanta siguranţa pasagerilor.

Ca măsură de precauţie, EASA a publicat astăzi o directivă pentru siguranţa aeronautică, în vigoare de la ora 19.00 UTC (21.00, ora României), prin care se suspendă toate operaţiunile de zbor cu toate aparatele de tip Boeing Model 737-8 MAX şi 737-9 MAX în Europa.

În plus, EASA a publicat o directivă de siguranţă, în vigoare de la ora 19.00 UTC (21.00, ora României), prin care se suspendă toate zborurile comerciale efectuate de companii care au sedii în ţări terţe cu avioane de aceste tipuri, spre UE sau dinspre UE.

Tot marți seara a anunțat o interdicție asemănătoare și India, după ce Marea Britanie, China, Franţa, Germania, Turcia, Etiopia, Singapore, Australia, Indonezia şi Malaysia au suspendat zborurile avioanelor Boeing 737 Max 8.


Acţiunile companiei Boeing au scăzut la bursă cu 5%, luni, după ce aproape 40% din flota mondială de aeronave 737 MAX 8 a rămas la sol.

Este al doilea accident fatal în care a fost implicat acest tip de avion în cinci luni. Mai mulți experți au prezentat câteva similitudini între accidentul din Indonezia (din octombrie 2018, când au murit 189 de persoane) şi cel din Etiopia. Ambele aeronave s-au prăbuşit la scut timp după decolare, iar piloţii au transmis că au dificultăți înainte de prăbuşire.

Problemele ar fi apărut la dezactivarea unui sistem automat care împiedică intrarea în picaj a avionului, iar compania americană a anunțat că dezvoltă un upgrade de software pentru toată flota de aeronave.

Administraţia Federală pentru Aviaţie din SUA dă asigurări că aceste avioane sunt sigure, călătorii refuză să mai urce în ele

Compania Boeing şi Administraţia Federală pentru Aviaţie din SUA au dat asigurări că acest model de avion este sigur, dar Jim Hall, fost şef al NTSB (Consiliul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor din SUA) și Asociația americaană a însoțitorilor de bord au cerut oprirea temporară la sol a acestor avioane,  „pe principiul siguranţa înainte de toate”.

Mai multe companii aeriene au renunţat la operarea  avioanelor Boeing  737 MAX 8 și le-au înlocuit deja, sub presiunea călătorilor îngrijorați, care au asaltat liniile telefonice ale acestora pentru a afla cu ce tip de avion vor zbura şi cer schimbarea biletului fără să plătească suplimentar.

Blue Air, care a comandat 12 aeronave 737 MAX 8, are încredere în Boeing

TAROM a semnat în iulie 2018 o comandă pentru cinci avioane noi Boeing 737 MAX 8, ce vor fi livrate în 2023.

O altă companie românească, privată, Blue Air,  a comandat 12 aeronave tip Boeing 737 MAX 8, iar navele vor începe să fie livrate în a doua jumătate a acestui an.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Blue Air a publicat pe pagina de Facebook oficială a companiei un mesaj în care reafirmă prioritatea pe care o acordă siguranţei pasagerilor şi subliniază că aşteaptă concluziile anchetei oficiale condusă de autorităţile etiopiene împreună cu NTSB şi Boeing.

„Siguranţa pasagerilor noştri este prioritară pentru Blue Air. În acest moment, Blue Air nu operează modelul Boeing 737 Max 8, dar monitorizăm situaţia cu cea mai mare atenţie şi suntem constant în legătura cu reprezentanţii Boeing. În ceea ce priveşte flota actuală, toate avioanele noastre trec constant prin verificări tehnice extrem de riguroase, la cele mai înalte standarde şi în totală conformitate cu recomandările fabricantului şi ale Autorităţii Aeronautice Civile din România”, mai spune mesajul companiei.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

 ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium) va...

rrr