duminică

3 iulie, 2022

Just Business

O interfață între Economie și viața afacerilor

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

19 iulie, 2020

Cifra de afaceri înregistrată de JTI în 2019 pentru cele două entități cu care își desfășoară activitatea în România, JTI Trading și JTI Manufacturing, a depășit 5,4 miliarde de lei (1,1 miliarde de euro), în creștere cu 12,5% față de anul precedent, se arată într-un comunicat de presă transmis de companie.

Circa 78% din cifra de afaceri, și anume 4,2 miliarde de lei reprezintă sume virate la stat: accize, TVA și alte taxe, în creștere cu 27% față de 2018.

Profitul celor două entități JTI în 2019 a fost de peste 543 de milioane de lei, în creștere față de 2018 cu 13,5%.


”2019 a fost un an bun pentru că nu s-au înregistrat schimbări neașteptate ale cadrului de reglementare, iar calendarul de accizare a fost respectat, fiind ajustat doar pentru a răspunde cerințelor exprese ale Directivei europene privind taxarea produselor din tutun. Datorită acestui context legislativ și fiscal predictibil și stabil, dar și eforturilor susținute ale autoritățior de aplicare a legii, care au continuat să deruleze acțiuni de combatere a contrabandei, nivelul mediu al pieței negre anul trecut a fost sub 14%”, a declarat Evgeny Nikolsky (foto), General Manager JTI România, Moldova și Bulgaria.

El a precizat că JTI nu a disponibilizat și nu a trimis în șomaj tehnic niciun angajat în contextul pandemiei.

JTI este una dintre primele companii multinaționale care au început să producă în România. Circa 70% din producția fabricii din București merge la export.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

România este al treilea producător european de țigarete, iar valoarea totală a exporturilor de tutun brut și prelucrat în 2019 a fost de 948,4 milioane de euro, tutunul având o contribuție pozitivă la balanța comercială a României de aproape 600 de milioane de euro.


Conform ultimei execuții bugetare anunțate, veniturile provenite din accizele pentru produsele din tutun au crescut în prima parte a anului cu peste 18% (de la an la an).

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: