Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR) a anunţat că a aprobat lansarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia Drumului Expres Focşani-Brăila, cu o lungime de 73 de kilometri.
Valoarea estimată a investiţiei este de aproximativ 5 miliarde lei, fără TVA.
Drumul Expres Focşani-Brăila va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploieşti-Paşcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galaţi (DEx 6), Tulcea şi Constanţa. În punctajul pentru licitaţie, CNIR a inclus criterii sociale (angajarea forţei de muncă din plan local) şi pentru protecţia mediului.
Sectorul Focşani-Brăila face parte din proiectul denumit generic „Milcovia Expres”, inclus în MasterPlanul General de Transport al României pentru legătura Focşani-Galaţi-Giurgiuleşti, asigurând baza necesară cererii de transport în creştere şi un grad ridicat de siguranţă a traficului rutier.
Drumul Expres Focşani-Brăila va avea o lungime de 73 de kilometri, iar durata contractului va fi de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie.
Drumul Expres va avea două benzi pe sens, acostament consolidat şi parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Pe traseu sunt prevăzute şase noduri rutiere şi 57 de structuri (poduri şi pasaje).
„Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere a aprobat lansarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia Drumului Expres Focşani-Brăila (indicativ DEx 6). Acesta este primul proiect de infrastructură mare pe care CNIR îl va lansa în licitaţie, valoarea estimată a investiţiei fiind de aproximativ 5 miliarde lei (fără TVA)”, anunţă CNIR.
Sursa de finanţare este asigurată din Fonduri Europene, Programul Transport 2021-2027.
***
Un răspuns
DEx 6 va fi un drum greu de facut.
Imposibil!
Rămane ca un desen pe asfalt!
E prea mic termenul de 4 ani.
Cred ca e o eroare de tipar.
Poate 14 ani pentru 73 de km de DEx la campie!
Un Spania sau Italia un astfel de drum se face in maximum 2 ani.
Daca e sa vedem incompenta CNAIR pâna la capat se poate observa ca e singurul drum care duce la Pod fluxul comercial de pe A7.
Lipsesc:
– drum pe Buzau -Braila,
– drum pe Braila-Constanta,
– drum pe Braila-Calarasi.
Nu spun ca peste Pod nu s-a mai terninat păna la Jijila iar Braila-Galati e SF!
Su sunt sute de anajati la MT si CNAIR care se bat de musca iar sefimea posteaza anunturi triumfaliste despre unele proiecte Science Fiction!☹