Numărul autoturismelor noi înmatriculate în octombrie 2021 a scăzut din nou sub cel înregistrat cu un an, respectiv cu doi ani în urmă.
Au fost înregistrate 9.608 autoturisme noi, cu 23,3% mai puține decât în aceeași lună de anul trecut, dar și față de octombrie 2019, cu 9,8%, potrivit datelor preliminare ale Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), citate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
În septembrie, înmatriculările de autoturisme noi au fost cu 15% mai multe decât în urmă cu doi ani. Cele mai multe au fost de marca Dacia (2.704 unități), urmată de Hyundau (965), Toyota (809), Renault (694) și Volkswagen (687).
Pe primele 10 luni ale anului s-a înregistrat, totuși, o creștere marginală de 0,8% a înmatriculărilor de autoturisme noi, până la 97.870 unități.
Interesul pentru mașini noi a scăzut față de aceeași perioadă din anul trecut, din moment ce ponderea acestora de 22,4% în totalul înmatriculărilor de autoturisme a scăzut de la 23,7%.
Autoturismele rulate au crescut mai mult la 10 luni, cu 8%, până la 338. 241 unități.
Vokswagen continuă să domine topul pe mărci pe 10 luni la autovehicule rulate, cu o creștere de 7,6% din total și proporții supra unitare au mai înregistrat doar Audi (+5,1%) și BMW (+3,3%).
Creșterea vehiculelor comerciale sugerează un puls mai bun în economie
Și totalul autovehicule noi înmatriculate (11.363) este cu 19,3% mai mic în octombrie decât în urmă cu un an.
Scăderea autoturismelor noi este însoțită de creșterea înmatriculărilor de vehicule comerciale noi: cu 12,9% până la 1.755 unități în octombrie față de acum un an și cu 25,9% până la 19.677 la zece luni.
Și ponderea autovehiculelor comerciale noi în totalul înmatriculărilor de vehicule comerciale sugerează apetitul afacerilor pentru dezvoltare, cu o creștere de la 25,7% la 29,9%, pe 10 luni.