fbpx

Chestiunea

Viitorul, citit în opțiunile universitare ale tinerilor: Record de candidați la universitățile de științe aplicate

Facultățile din România sunt în plină desfășurare a admiterii, iar mai multe universități au anunțat un număr record de candidați. La Universitatea București se observă… Mai mult

21.07.2021

Analiză

Finanțarea deficitului bugetar: Cât mai trebuie să împrumute România și de unde. Statul găsește bani tot mai greu

Statul începe să întâmpine dificultăți în finanțarea deficitului bugetar, datoria publică va depăși cât de curând pragul de 50% din PIB, reiese din datele consultate… Mai mult

20.07.2021

Just Business

Radiografia creditării corporate: Comerțul răstoarnă ierarhia creditării – construcțiile și serviciile au profitat cel mai mult de dobânzile mici și de programele guvernamentale

Cele mai mari creșteri ale creditelor au fost înregistrate anul trecut de companiile din construcții și comerț. Au urmat cele din servicii, pe seama telecomunicațiilor… Mai mult

20.07.2021

Europa

Anacronismele României: Mari capacități de energie regenerabilă, emisii scăzute de CO2, dar economie incoerentă

Ponderea mai mare a producției de energie regenerabilă în România și emisiile mai scăzute de CO2, față de mediile UE, ascund anumite deficiențe ale sistemului… Mai mult

19.07.2021

9 state membre (inclusiv România) contestă în instanță Pachetul mobilitate – declarație comună a miniștilor Transporturilor

de Razvan Diaconu , 28.10.2020

Bulgaria, Ciprus, Ungaria, Lituania, Malta, Polonia și and România au depus la Curtea Europeană de Justiție plângeri separate împotriva Pachetului de Mobilitate 1. În scurt timp, acțiuni similare vor fi depuse și de Letonia și de Estonia.

Euractiv publică miercuri o declarație comună a miniștrilor Transporturilor din cele 9 state membre care se opun prevederilor conținute în Pachetul Mobilitate în care se afirmă:

”Nu trebuie să existe consimțământ pentru soluții care sunt nu doar protecționiste, ci și incompatibile cu legislația Uniunii Europene și care restricționează libertatea de a furniza servicii pe piața unică a UE.

Transportul rutier eficient este un sector crucial pentru redresarea economică a Uniunii Europene și merită un cadru de reglementare corect, eficient, favorabil afacerilor și incluziv din punct de vedere social. O politică comună în domeniul transporturilor este o parte integrantă a pieței unice, de la înființarea UE și a fost consacrată ca atare în Tratatele de bază ale UE.

Contrar acestor principii, Pachetul I de mobilitate, recent adoptat, va afecta întreprinderile de transport rutier din UE, care sunt în majoritate întreprinderi mici și mijlocii. Este de netăgăduit că Pachetul de mobilitate I a fost pregătit într-o realitate socio-economică pre-COVID-19 complet diferită.

Prevederile Pachetului de mobilitate I vor împiedica funcționarea eficientă a lanțurilor de aprovizionare ale UE, într-un moment în care livrarea în timp util a bunurilor strategice, cum ar fi medicamentele, este indispensabilă.

Măsurile adoptate în Pachetul de mobilitate I au depășit cu mult obiectivele inițiale ale reformei legislației UE privind transportul rutier internațional și încalcă dispozițiile Tratatului UE. Acestea duc la denaturarea pieței unice a UE prin introducerea unor bariere administrative artificiale în calea funcționării companiilor de transport rutier.

Acestea vor avea ca rezultat prețuri mai mari pentru serviciile de transport și, în consecință, pentru mărfurile din Uniunea Europeană, care la rândul lor vor reduce competitivitatea globală a UE și pot crește costurile pentru consumatori.

Noul cadru legislativ nu oferă condiții de concurență echitabile transportatorilor din UE și introduc măsuri protecționiste care împiedică concurența între statele membre ale UE. Această abordare contravine ideii de promovare a Pieței unice a UE.

Mai mult, specificitățile geografice ale statelor membre situate la frontierele externe ale UE, precum și ale statelor membre insulare nu au fost luate în considerare.

Pachetul de mobilitate I se abate de la obiectivele propunerii inițiale a Comisiei. În plus, dispozițiile semnificative nu au făcut obiectul unei evaluări de impact în ceea ce privește efectul lor asupra industriei transportului rutier, a lucrătorilor săi și asupra economiei UE.

În acest context, trebuie remarcat faptul că însăși Comisia a admis că unele măsuri nu au fost analizate în mod corespunzător și și-a exprimat îndoielile cu privire la conformitatea acestora cu politica UE privind clima.

În mod special, condiția revenirii obligatorii a vehiculelor în statul membru în care este înființată afacerea transportatorului este un exemplu de dispoziție care este nu numai discriminatorie, ci și incoerentă, deoarece subminează obiectivele ambițioase ale UE în domeniul politicii de mediu și este contrar acordului european Green Deal.

Estimăm că această dispoziție va crește suplimentar cu până la 3 milioane de tone emisii de CO2 în întreaga UE, în fiecare an.”

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 28.10.2020

Lăsați un comentariu


Europa

România donează 1,3 milioane de doze de vaccin AstraZeneca pentru Tunisia, Egipt, Albania și Vietnam

Vladimir Ionescu

România va acorda ajutor umanitar constând în vaccinuri pentru patru state: Tunisia, Egipt, Albania și Vietnam. Potrivit unui comunicat al Ministerului Sănătății, Guvernul a aprobat… Mai mult

Stiri

Premieră în România: Municipalitatea Oradea și județul Bihor își fac companie aeriană proprie

Razvan Diaconu

Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, şi Florin Birta, primar al Municipiului Oradea, au anunțat joi o premieră în România: judeţul Bihor şi municipiul Oradea… Mai mult

Stiri

Starea de alertă a fost prelungită cu încă 30 de zile

Vladimir Ionescu

Guvernul a aprobat, joi, prelungirea stării de alertă pe întreg teritoriul României cu alte 30 de zile, a anunţat premierul Florin Cîţu. Măsura a fost… Mai mult

Stiri

„La Transporturi ar fi trebuit să iau bani, nu să dau, dacă e după execuția bugetară” – Florin Cîțu, despre proiectul de rectificare

Razvan Diaconu

Premierul Florin Cîțu este nemulțumit că multe ministere au cerut bani la rectificare deși nu au fost capabile să cheltuiască banii alocați la începutul anului.… Mai mult

Stiri

România în topul țărilor UE producătoare de bere

Marin Pana

Eurostat a inclus România pe locul 7 în topul țărilor UE producătoare de bere, potrivit comunicatului dat cu ocazia Zilei Internaționale a Berii. Cu 1,7… Mai mult

Europa

Moscova împiedică accesul observatorilor OSCE la alegerile pentru Duma de Stat din Rusia

Iulian Soare

OSCE nu va trimite observatori la viitoarele alegeri din Duma din cauza limitărilor impuse de autoritățile Federației Ruse asupra observării alegerilor, au anunțat miercuri  conducerile… Mai mult

Stiri

Raport BNR: Băncile nu se gândesc să înăsprească standardele de creditare

Vladimir Ionescu

Băncile estimează menţinerea constantă a standardelor de creditare în trimestrul al treilea din acest an, atât în cazul împrumuturilor acordate companiilor, cât şi în cel… Mai mult