fbpx

La obiect

Viciile generează peste 6% din bugetul României – cam cât cheltuielile de Apărare

Peste 17 miliarde de lei s-au colectat la buget anul trecut din așa-numitele ”taxe de viciu”, respectiv accizele la tutun, băuturi alcoolice și taxele pe… Mai mult

05.04.2021

Europa

Pierdere de competitivitate față de Ungaria și Polonia: Rata de schimb reală efectivă – indicator critic pentru România

România și-a îmbunătățit pe parcursul ultimilor ani la nivel regional competitivitatea față de Cehia și Bulgaria, dar a pierdut teren în raport cu Croația, Polonia… Mai mult

04.04.2021

La obiect

2020 – 9 pensionari la 10 salariați. S-a înregistrat cea mai mare creștere din ultimii 10 ani a pensiei medii

Anul trecut, pensia medie a crescut cu 16,1%, cea mai mare valoare din ultimii zece ani, potrvit datelor comunicate de Institutul Național de Statistică. Puterea… Mai mult

31.03.2021

Europa

DOCUMENT / Încă o strategie europeană pentru care trebuie să se pregătească România: Interzicerea a noi produse chimice considerate periculoase pentru sănătate

Noi probleme s-ar putea adăuga în economie – în industria alimentară, în agricultură și în industria chimică, atunci când va intra în vigoare noua strategie… Mai mult

31.03.2021

9 state membre (inclusiv România) contestă în instanță Pachetul mobilitate – declarație comună a miniștilor Transporturilor

de Razvan Diaconu , 28.10.2020

Bulgaria, Ciprus, Ungaria, Lituania, Malta, Polonia și and România au depus la Curtea Europeană de Justiție plângeri separate împotriva Pachetului de Mobilitate 1. În scurt timp, acțiuni similare vor fi depuse și de Letonia și de Estonia.

Euractiv publică miercuri o declarație comună a miniștrilor Transporturilor din cele 9 state membre care se opun prevederilor conținute în Pachetul Mobilitate în care se afirmă:

”Nu trebuie să existe consimțământ pentru soluții care sunt nu doar protecționiste, ci și incompatibile cu legislația Uniunii Europene și care restricționează libertatea de a furniza servicii pe piața unică a UE.

Transportul rutier eficient este un sector crucial pentru redresarea economică a Uniunii Europene și merită un cadru de reglementare corect, eficient, favorabil afacerilor și incluziv din punct de vedere social. O politică comună în domeniul transporturilor este o parte integrantă a pieței unice, de la înființarea UE și a fost consacrată ca atare în Tratatele de bază ale UE.

Contrar acestor principii, Pachetul I de mobilitate, recent adoptat, va afecta întreprinderile de transport rutier din UE, care sunt în majoritate întreprinderi mici și mijlocii. Este de netăgăduit că Pachetul de mobilitate I a fost pregătit într-o realitate socio-economică pre-COVID-19 complet diferită.

Prevederile Pachetului de mobilitate I vor împiedica funcționarea eficientă a lanțurilor de aprovizionare ale UE, într-un moment în care livrarea în timp util a bunurilor strategice, cum ar fi medicamentele, este indispensabilă.

Măsurile adoptate în Pachetul de mobilitate I au depășit cu mult obiectivele inițiale ale reformei legislației UE privind transportul rutier internațional și încalcă dispozițiile Tratatului UE. Acestea duc la denaturarea pieței unice a UE prin introducerea unor bariere administrative artificiale în calea funcționării companiilor de transport rutier.

Acestea vor avea ca rezultat prețuri mai mari pentru serviciile de transport și, în consecință, pentru mărfurile din Uniunea Europeană, care la rândul lor vor reduce competitivitatea globală a UE și pot crește costurile pentru consumatori.

Noul cadru legislativ nu oferă condiții de concurență echitabile transportatorilor din UE și introduc măsuri protecționiste care împiedică concurența între statele membre ale UE. Această abordare contravine ideii de promovare a Pieței unice a UE.

Mai mult, specificitățile geografice ale statelor membre situate la frontierele externe ale UE, precum și ale statelor membre insulare nu au fost luate în considerare.

Pachetul de mobilitate I se abate de la obiectivele propunerii inițiale a Comisiei. În plus, dispozițiile semnificative nu au făcut obiectul unei evaluări de impact în ceea ce privește efectul lor asupra industriei transportului rutier, a lucrătorilor săi și asupra economiei UE.

În acest context, trebuie remarcat faptul că însăși Comisia a admis că unele măsuri nu au fost analizate în mod corespunzător și și-a exprimat îndoielile cu privire la conformitatea acestora cu politica UE privind clima.

În mod special, condiția revenirii obligatorii a vehiculelor în statul membru în care este înființată afacerea transportatorului este un exemplu de dispoziție care este nu numai discriminatorie, ci și incoerentă, deoarece subminează obiectivele ambițioase ale UE în domeniul politicii de mediu și este contrar acordului european Green Deal.

Estimăm că această dispoziție va crește suplimentar cu până la 3 milioane de tone emisii de CO2 în întreaga UE, în fiecare an.”

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 28.10.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

HORECA cere și ea salariu minim diferențiat, după modelul din Construcții, și alte facilități fiscale

Razvan Diaconu

Federația Patronatelor din Industria Ospitalității (FIO) solicită Guvernului României un salariu minim mai ridicat, acompaniat de unele facilități fiscale pe modelul celor acordate sectorului de… Mai mult

Europa

Cehia / Ministrul de Externe a fost demis din cauza opoziției față de vaccinul rusesc Sputnik V

Iulian Soare

Ministrul ceh de externe Tomáš Petříček (foto) a fost demis luni, a anunțat biroul președintelui Miloš Zeman pe Twitter. Politico scrie că Petříček este al… Mai mult

Europa

Comisarul Vera Jourová, noi asigurări: Vaccinarea și adeverința nu vor fi condiție prealabilă pentru a călători

Iulian Soare

Eliberarea unei dovezi de vaccinare după imunizare nu este un concept nou și că nici certificatul verde digital, nici vaccinarea nu vor fi o condiție… Mai mult

Europa

Banca Mondială și Alianța pentru Vaccinuri cer statelor bogate transparență și redistribuirea stocurilor către țările sărace

Iulian Soare

Preşedintele Băncii Mondiale, David Malpass, și preşedintele Gavi (Alianţa pentru vaccinuri), Jose Manuel Barroso, au discutat marți necesitatea ca țările cu cu stocuri de vaccin… Mai mult

Stiri

Investiţii de peste 1,6 mld. lei în magistrale și reţelele de gaze, aprobate de ANRE pentru 2021

Adrian N Ionescu

Operatorul magistralelor de transport de gaze naturale Transgaz (TGN) și companiile de distribuție vor realiza investiţii totale de peste 1,6 miliarde de lei în anul… Mai mult

Europa

Robert Schuman, unul dintre părinţii fondatori ai Uniunii Europene, ar putea fi beatificat

Razvan Diaconu

Robert Schuman, unul dintre părinții fondatori ai Uniunii Europene și un catolic devotat, va face în curând primul pas către sanctificare potrivit unui înalt oficial… Mai mult

Europa

Comisia Europeană refuză să ajute Muntenegru să plătească creditul-capcană de la China

Iulian Soare

Bruxelles-ul a respins luni solicitarea guvernului din Muntenegru de a-l ajuta să finanțeze împrumutul chinez de 1 miliard de dolari pentru un proiect de autostradă… Mai mult