fbpx

Europa

Comisia Europeană: În România există riscul ca școala online să agraveze inegalitățile deja accentuate. Observațiile de țară

“Există riscul ca din cauza trecerii la învățarea la distanță să se agraveze inegalitățile deja accentuate”, avertizează Comisia Europeană, în Monitorul educației și formării profesionale… Mai mult

12.11.2020

La obiect

GFK: România, statul UE cel mai lovit de pandemie în puterea de cumpărare. Disparitățile regionale

România a fost cel mai afectat stat de pandemie din UE la nivelul puterii de cumpărare a consumatorilor, potrivit unui studiu publicat la nivel european… Mai mult

11.11.2020

La obiect

Septembrie 2020 – În pofida pandemiei, avansul salariului real revine la peste 5 procente

Potrivit datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna septembrie 2020 a fost de 5.414 lei, cu 77 de lei sau 1,4% mai… Mai mult

10.11.2020

La obiect

Deja, 13 miliarde de euro sau 6% din PIB deficit comercial. În septembrie, exporturile lunare au rămas pe minus, importurile au avansat cu 4 procente

Deficitul balanței comerciale a depășit 13 miliarde de euro după primele nouă luni ale anului (6% din PIB estimat), potrivit datelor publicate de INS. Pe… Mai mult

09.11.2020

9 state membre (inclusiv România) contestă în instanță Pachetul mobilitate – declarație comună a miniștilor Transporturilor

de Razvan Diaconu , 28.10.2020

Bulgaria, Ciprus, Ungaria, Lituania, Malta, Polonia și and România au depus la Curtea Europeană de Justiție plângeri separate împotriva Pachetului de Mobilitate 1. În scurt timp, acțiuni similare vor fi depuse și de Letonia și de Estonia.

Euractiv publică miercuri o declarație comună a miniștrilor Transporturilor din cele 9 state membre care se opun prevederilor conținute în Pachetul Mobilitate în care se afirmă:

”Nu trebuie să existe consimțământ pentru soluții care sunt nu doar protecționiste, ci și incompatibile cu legislația Uniunii Europene și care restricționează libertatea de a furniza servicii pe piața unică a UE.

Transportul rutier eficient este un sector crucial pentru redresarea economică a Uniunii Europene și merită un cadru de reglementare corect, eficient, favorabil afacerilor și incluziv din punct de vedere social. O politică comună în domeniul transporturilor este o parte integrantă a pieței unice, de la înființarea UE și a fost consacrată ca atare în Tratatele de bază ale UE.

Contrar acestor principii, Pachetul I de mobilitate, recent adoptat, va afecta întreprinderile de transport rutier din UE, care sunt în majoritate întreprinderi mici și mijlocii. Este de netăgăduit că Pachetul de mobilitate I a fost pregătit într-o realitate socio-economică pre-COVID-19 complet diferită.

Prevederile Pachetului de mobilitate I vor împiedica funcționarea eficientă a lanțurilor de aprovizionare ale UE, într-un moment în care livrarea în timp util a bunurilor strategice, cum ar fi medicamentele, este indispensabilă.

Măsurile adoptate în Pachetul de mobilitate I au depășit cu mult obiectivele inițiale ale reformei legislației UE privind transportul rutier internațional și încalcă dispozițiile Tratatului UE. Acestea duc la denaturarea pieței unice a UE prin introducerea unor bariere administrative artificiale în calea funcționării companiilor de transport rutier.

Acestea vor avea ca rezultat prețuri mai mari pentru serviciile de transport și, în consecință, pentru mărfurile din Uniunea Europeană, care la rândul lor vor reduce competitivitatea globală a UE și pot crește costurile pentru consumatori.

Noul cadru legislativ nu oferă condiții de concurență echitabile transportatorilor din UE și introduc măsuri protecționiste care împiedică concurența între statele membre ale UE. Această abordare contravine ideii de promovare a Pieței unice a UE.

Mai mult, specificitățile geografice ale statelor membre situate la frontierele externe ale UE, precum și ale statelor membre insulare nu au fost luate în considerare.

Pachetul de mobilitate I se abate de la obiectivele propunerii inițiale a Comisiei. În plus, dispozițiile semnificative nu au făcut obiectul unei evaluări de impact în ceea ce privește efectul lor asupra industriei transportului rutier, a lucrătorilor săi și asupra economiei UE.

În acest context, trebuie remarcat faptul că însăși Comisia a admis că unele măsuri nu au fost analizate în mod corespunzător și și-a exprimat îndoielile cu privire la conformitatea acestora cu politica UE privind clima.

În mod special, condiția revenirii obligatorii a vehiculelor în statul membru în care este înființată afacerea transportatorului este un exemplu de dispoziție care este nu numai discriminatorie, ci și incoerentă, deoarece subminează obiectivele ambițioase ale UE în domeniul politicii de mediu și este contrar acordului european Green Deal.

Estimăm că această dispoziție va crește suplimentar cu până la 3 milioane de tone emisii de CO2 în întreaga UE, în fiecare an.”

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 28.10.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Răzvan ATIM, General Manager, Europa de Est, UiPath: este esențial să avem autostrăzi fizice, dar și autostrăzile digitale sunt importante

Raluca Florescu

„Cred că acum este esențial să stabilim un dialog public-privat, instituțiile statului să utilizeze capacitatea și aportul de cunoștințe al companiilor din privat. Avem destul… Mai mult

Europa

Comisia Europeană a atras 8,5 mld. euro prin a treia emisiune de obligaţiuni suverane ale UE, pentru Programul SURE

Adrian N Ionescu

A treia emisiune de obligaţiuni realizată miercuri de Comisia Europeană a fost suprasubscrisă de peste 13 ori și s-a încheiat cu atragerea unor resurse de… Mai mult

Stiri

Ionuț Țața – Rețeaua Clusterelor de IT din România: România digitală are nevoie de crearea de competențe, facilități de testare, ecosistem de inovare și acces la finanțare

Razvan Diaconu

Creșterea competențelor digitale (atât celor de bază cât și a unora specifice), facilități de testare a tehnologiilor înainte de implementarea lor, crearea unui ecosistem de… Mai mult

Europa

În sfârșit: Preşedintele chinez Xi Jinping l-a felicitat pe Joe Biden pentru victoria în prezidențialele SUA

Adrian N Ionescu

Preşedintele chinez Xi Jinping l-a felicitat miercuri pe Joe Biden pentru victoria sa în alegerile prezidenţiale americane, printr-un mesaj citat de presa de stat chineză… Mai mult

Stiri

Ionuț STANIMIR – BCR, inițiator TechNation: 5G, Inteligența Artificială, rețelele inteligente sunt deja un nou tip de putere și de societate

Raluca Florescu

„Dacă vorbim despre state, trebuie să ne uităm nu doar la puterea economică sau politică, pentru că astăzi, 5G , Inteligența Artificială, editarea genetică, autostrăzi… Mai mult

Stiri

Licitație demarată pentru achiziționarea a 3 mil. de teste Covid rapide. Exemplul Slovaciei

Vladimir Ionescu

Rata de pozitivare a testelor Covid-19 a crescut, ceea ce arată că acum pandemia se răspândește, a declarat miercuri seara președintele Klaus Iohannis. Există speranța… Mai mult

Stiri

Mihai Rotariu, Public Affairs & Communication Leader CERT-RO: Din curicula educațională din România nu trebuie să lipsească un curs de securitate cibernetică

Raluca Florescu

„În cazul incidentelor de securitate cibernetică, principala victimă e utilizatorul obișnuit, nu persoane specializate în IT, ci oameni simpli, care se folosesc de tehnologie în… Mai mult