9 state membre (inclusiv România) contestă în instanță Pachetul mobilitate - declarație comună a miniștilor Transporturilor - CursDeGuvernare.ro
duminică

17 octombrie, 2021

9 state membre (inclusiv România) contestă în instanță Pachetul mobilitate – declarație comună a miniștilor Transporturilor

28 octombrie, 2020

Bulgaria, Ciprus, Ungaria, Lituania, Malta, Polonia și and România au depus la Curtea Europeană de Justiție plângeri separate împotriva Pachetului de Mobilitate 1. În scurt timp, acțiuni similare vor fi depuse și de Letonia și de Estonia.

Euractiv publică miercuri o declarație comună a miniștrilor Transporturilor din cele 9 state membre care se opun prevederilor conținute în Pachetul Mobilitate în care se afirmă:

”Nu trebuie să existe consimțământ pentru soluții care sunt nu doar protecționiste, ci și incompatibile cu legislația Uniunii Europene și care restricționează libertatea de a furniza servicii pe piața unică a UE.


Transportul rutier eficient este un sector crucial pentru redresarea economică a Uniunii Europene și merită un cadru de reglementare corect, eficient, favorabil afacerilor și incluziv din punct de vedere social. O politică comună în domeniul transporturilor este o parte integrantă a pieței unice, de la înființarea UE și a fost consacrată ca atare în Tratatele de bază ale UE.

Contrar acestor principii, Pachetul I de mobilitate, recent adoptat, va afecta întreprinderile de transport rutier din UE, care sunt în majoritate întreprinderi mici și mijlocii. Este de netăgăduit că Pachetul de mobilitate I a fost pregătit într-o realitate socio-economică pre-COVID-19 complet diferită.

Prevederile Pachetului de mobilitate I vor împiedica funcționarea eficientă a lanțurilor de aprovizionare ale UE, într-un moment în care livrarea în timp util a bunurilor strategice, cum ar fi medicamentele, este indispensabilă.

Măsurile adoptate în Pachetul de mobilitate I au depășit cu mult obiectivele inițiale ale reformei legislației UE privind transportul rutier internațional și încalcă dispozițiile Tratatului UE. Acestea duc la denaturarea pieței unice a UE prin introducerea unor bariere administrative artificiale în calea funcționării companiilor de transport rutier.


Acestea vor avea ca rezultat prețuri mai mari pentru serviciile de transport și, în consecință, pentru mărfurile din Uniunea Europeană, care la rândul lor vor reduce competitivitatea globală a UE și pot crește costurile pentru consumatori.

Noul cadru legislativ nu oferă condiții de concurență echitabile transportatorilor din UE și introduc măsuri protecționiste care împiedică concurența între statele membre ale UE. Această abordare contravine ideii de promovare a Pieței unice a UE.

Mai mult, specificitățile geografice ale statelor membre situate la frontierele externe ale UE, precum și ale statelor membre insulare nu au fost luate în considerare.

Pachetul de mobilitate I se abate de la obiectivele propunerii inițiale a Comisiei. În plus, dispozițiile semnificative nu au făcut obiectul unei evaluări de impact în ceea ce privește efectul lor asupra industriei transportului rutier, a lucrătorilor săi și asupra economiei UE.

În acest context, trebuie remarcat faptul că însăși Comisia a admis că unele măsuri nu au fost analizate în mod corespunzător și și-a exprimat îndoielile cu privire la conformitatea acestora cu politica UE privind clima.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

În mod special, condiția revenirii obligatorii a vehiculelor în statul membru în care este înființată afacerea transportatorului este un exemplu de dispoziție care este nu numai discriminatorie, ci și incoerentă, deoarece subminează obiectivele ambițioase ale UE în domeniul politicii de mediu și este contrar acordului european Green Deal.

Estimăm că această dispoziție va crește suplimentar cu până la 3 milioane de tone emisii de CO2 în întreaga UE, în fiecare an.”

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr