Drama unei noi Legi a Sănătăţii este că absolut nimeni nu o vrea, decât dacă îi iese ceva (de fapt, cât mai mult) din ea.
O lege cerută de toată lumea – reclamată de însăşi funcţionalitatea societăţii româneşti. Care trebuia să schimbe actuala lege – atât de strâmbă încât sistemul se goleşte de exasperaţii care fug din ţară. O lege din care ar fi trebuit să aibă de câştigat toată lumea.
Oare de ce Legea Sănătăţii a fost blocată, în vreme ce alte legi – multe, dure, nepopulare, cu „victime” reale şi cu „faliţi” palpabili – au trecut fără emoţii pentru guvern: Scăderea cu 25% a salariilor, Legea salarizării unitare, Codul muncii etc, etc.
Cei 6 vinovaţi şi-au jucat cartea: unii (paradoxal) bine; alţii, prost. A ieşit ce vedem cu toţii. Să-i luăm la rând, iar la final să „speculăm” puţin, pe conjunctura care a amorsat încărcătura.
1. Traian Băsescu.
Da, ştim că pe un vapor democraţia e plicticoasă, iar viziunea căpitanului care n-are timp de explicaţii – se execută, nu se discută.
Lucru bun: iniţiativa pe o lege necesară, pe care guvernul nu avea nici intenţia şi nici forţa să o producă şi să o implementeze.
Lucru rău, fatal pentru noua lege a Sănătăţii: preşedintele a crezut că va putea impune legea doar mimând dezbaterea, după care ar fi urmat „formalităţile” din Parlament sau, de ce nu, o asumare de răspundere a guvernului. Fals: vorbim de o piaţă de 8 miliarde de euro pe an, în care, la cum arăta legea venită de la Cotroceni, actualii băieţi deştepţi ar fi fost înlocuiţi cu viitorii băieţi deştepti.
De altfel, observaţiile FMI şi ale Băncii Mondiale pe proiectul legii ar fi trebuit să-l pună în gardă: dincolo de bunul simţ, ele atrăgeau atenţia asupra mizei.
O altă greşeală: A personalizat bătălia pentru „varianta sa” pe lege, şi s-a contrat cu cine nu trebuia: eu, unul cred că Raed Arafat era un aliat mai bun pentru noua lege (cu excepţia capitolului pe medicina de urgenţă, unde chiar există în Europa mai multe „şcoli de gândire”) decât ministru Ritli.
Şi-a ales greşit nu doar aliaţii, ci, mai ales, natura lor: nu te baţi cu un mit, cu o statuie, în timp ce decretezi prin tot ce faci că Elena Udrea e cel mai eficient şi mai bun ministru.
O altă greşeală: Să poţi crede că o lege dezbătută în anul electoral, cu o miză financiară atât de mare, va scăpa la vot fără o discuţie serioasă din partea „jucătorilor” din sistem, înainte ca fiecare dintre ei să se asigure că şi-au luat partea. Că doar n-o să-i lase numai pe-ai tăi să-şi ia partea.
2. Guvernul României, în frunte cu premierul Emil Boc.
Demn de observat cum Emil Boc tace în aceste zile: odată pus în dezbatere pe site-ul Ministerului Sănătăţii, proiectul e însuşit de guvern. Atunci de ce guvernul l-a lăsat pe Traian Băsescu în offside în personalizarea acestui conflict şi de ce nu face front comun în jurul Legii promovate de preşedinte?
Răspunsul: Guvernul nu vrea noua Lege a Sănătăţii şi nu a vrut-o niciodată. E vorba de cea mai mare privatizare din ultimii 10 ani, e un focar de scandal – ar fi mers sa te apuci de ea acum un an, doi. Dar nu în anul electoral.
Nu-i o noutate: legile de „modernizare a statului” initiate în mandatul lui Emil Boc au fost fie impuse de finanţatorii crizei româneşti (Legea pensiilor, legea salarizarii unitare, Codul Muncii etc), fie chiar de Traian Băsescu (Pactul pentru educaţie). Domnul Emil Boc nu a guvernat România nici măcar o zi: el a gestionat cu cirona altora în mână şi a executat. Dar a fost opţiunea lui Traian Băsescu să aibă un premier slab, care, iată, la prima ciocnire adevărată, se ascunde sub pat.
Încă: guvernul Boc nu-i obişnuit să ia în serios dezbaterea, decât dacă e pur formală, dacă e doar un punct de „bifat” în parcursul unei legi de la proiect la România reală.
Dacă Traian Băsescu le-ar fi garantat sprijin în asumarea răspunderii pe lege, cred că la ora asta am fi ascultat rumeguşul ideologic al premierului, care ne-ar fi vorbit de binefacerile noii legi a sănătăţii. Să vorbim prostii – merge, dar să dezbatem cu creionul în mână – nu; pentru că n-am făcut-o niciodată.
3. Ministerul Sănătăţii
De ce n-a ieşit la duel pe argumente cu Raed Arafat ministrul Ritli? Doar legea fusese pusă în dezbatere de ministerul său.
Nu a ieşit pentru că ministerul Sănătăţii NU vrea reforma Sănătăţii. Şi când spunem azi, 15 ianuarie, Ministerul Sănătăţii, spunem UDMR. Nu o vrea acum, înainte de-a se stabili cine ce câştigă din povestea asta.
A auzit cineva punctul de vedere al UDMR, cu obiecţii şi soluţii, pe proiectul făcut la Cotroceni? Nu. Asta nu înseamnă că, în spatele uşilor închise, el nu a existat. Dar nu s-au brodit lucrurile în această poveste care, în termeni politiceşti, înseamnă „gestiunea resurselor” în folosul decidenţilor.
La nivel de minister schemele şi circuitele de bani sunt făcute, sistemul de Sănătate e ultima grijă a acestor funcţionari cu mandat negociat pe zone de influenţă şi izvoare de bani – ştim la orice oră pe cine să sunăm, cine şi cât ia, care şi cât întoarce. S-a muncit ani la rând pentru aceste reţele, s-au dus lupte grele pentru confiscarea lor de la guvernarele anterioare – ale PSD, ale PNL – voi sunteţi nebuni, cum să schimbi aşa ceva peste noapte, când banii sunt atât de rari şi de scumpi?
4. ADEVĂRATUL MINISTRU AL SĂNĂTĂŢII
Pentru că adevăratul ministru al Sănătăţii este şeful CNAS – domnul Duţă.
Adus în fruntea casei de Adriean Videanu – după chipul şi asemănarea modului în care face politică şi reformă Adriean Videanu, Domnul Duţă a fost în toţi aceşti ani adevăratul ministru al Sănătăţii. Din simplul motiv că adevăraţii bani din Sănătate sunt la CNAS.
Paradoxal, deşi domnul Duţă e un promotor al noii legi a Sănătăţii, legea a căzut din cauza unuia ca el: să treacă, dar nu după dezbatere serioasă, nu după modificări de bun simţ, ci aşa cum vrem „noi”, ăştia, care ştim cum se învârt banii Sănătăţii – doar n-o să ciulim urechile la ce spun proştii de pe stradă.
Odată la 6 luni, domnul Duţă iese la rampă şi raportează că anual îi dispar 400 de milioane de euro din banii Casei.
Într-o orice stat funcţional – indiferent dacă are la bază principii de drept sau de onoare – după o atare declaraţie şeful Casei ar demisiona sau s-ar împuşca.
Domnul Duţă forţează, însă, legea către vot şi implementare, dar fără controlul care ar face diferenţa între actualul sistem mafiot din Sănătate şi o lege limpede, care să dea o gură de aer unei ţări bolnave până în măduvă (la propriu – vedeţi rapoartele OMS) care va conta peste 5-10 ani pe oameni sănătoşi şi la producţie şi la plata pensiilor.
Peste 5-10 ani, când mâna de lucru sănătoasă va cântări pe burse mai mult decât euro-ul lui Merkel şi Sarkozy. Îmi permit să cred că insomniile domnului Duţă nu au legătură cu ce o să fie pe burse peste 5-10 ani.
Şeful CNAS a dat jos un ministru (Cseke), acum a pus umărul la doborârea Legii: de fapt, a oricărei alte legi afară de cum au pritocit-o meşterii din comisia prezidenţială din care a făcut şi el parte. Şi ce parte!
5. Toţi românii care se tem de „privat” – că or fi ei medici, funcţionari, pacienţi, sau simpli spectatori ai societăţii.
În spatele solidarităţii cu Raed Arafat, o bună parte din loc e ocupat nu de înţelegerea opiniei fostului subsecretar de stat, ci de teama de „privaţi”.
Într-un fel e de înţeles această teamă – iar la asta a contribuit însăşi clasa politică „de dreapta”. (Nu poţi câştiga de două ori la rând alegerile înjurându-i pe băieţii deştepţi, pentru ca mai apoi să le prelungeşti contractele, şi să mai şi vrei să te creadă lumea când intri seara în direct la televizor).
Dar, atunci când este standard, control şi Justiţie – „privatul” responsabil e mai eficient şi mai civilizat decât statul lui Băsescu, Boc, Udrea, Duţă, Rittli – şi ceilalţi de cealaltă parte – Năstase, Ponta, Antonescu etc. Da, trebuie să suflăm şi în iaurt, după experienţele ultimilor 20 de ani – dar asta nu înseamnă că trebuie să sărim peste masă.
*
Cât despre retragerea legii şi amânarea ei cu un an, doi, trei, sau câţi vor mai urma:
Legea a fost blocată din 2 motive.
Mai întâi, ea nu a coagulat voinţa politică necesară schimbării, deşi schimbarea e reclamată de la bază – din societate.
Încă o dată, clasa politică nu „percutează” la necesităţi decât dacă îi iese şi ei ceva din povestea cu „gestionarea resurselor”. Sau, dacă vrea o schimbare, ea trebuie să se petreacă musai pe trasee dinainte stabilite – că doar n-o să fure ceilalţi banii. O clasă politică incapabilă să treacă o lege prin dezbatere firească, lucidă, argumentată – pe măsura mizelor.
Apoi: ea a fost retrasă de preşedinte într-un chip foarte bizar. S-a temut preşedintele că va fi lăsat în offside de PDL şi de întreaga coaliţie în faţa unei legi croite cu dedicaţii prea străvezii? În faţa unei legi a cărei dezbatere poate crea un scandal de care PDL nu are nevoie în anul electoral?
Sau a fost lăsat singur în faţa statuii lui Raed Arafat – pe care a decis să o înfrunte într-un mod neinspirat?
Eu tot nu pot pricepe cum un preşedinte de ţară, care a trimis o iniţiativă legislativă la guvern şi la minister, intră seara, singur, în direct, la televizor să se bată fără argumente cu un om pe care fi ar trebui să-l înfrunte, înaintea sa, cel puţin 3 oameni: şeful comisiei care a scris proiectul, ministrul Sănătăţii, premierul.
Acest moment – care a declanşat totul – şi îndoiala unora, şi furia altora, şi spaima tuturor, şi bucuria tâmpă a altora – ar putea avea un motiv foarte omenesc şi domestic – şi hai să nu scoatem din calcul nici prostia şi nici caracterul „omenesc” al actului politic:
Un om, preşedinte de ţară, se relaxează şi el după masa de seară, cu ochii în televizor. Unde tocmai vorbeşte unul dintre oponenţii săi pe lege. Are mai multe opţiuni: să trimită la bătaie pe şeful comisiei prezidenţiale, care să-şi prezinte, în direct argumentele, pe ministru, pe premier.
Dar nu: fără sprijin politic, Raed Arafat, indiferent dacă are sau nu dreptate, e victimă sigură. Aşa că omul-preşedinte se mai relaxează o dată, plescăie din buze şi sună în direct: „Alo, Domnu Arafat – ghici ghicitoarea mea!”.
*
PS: 6. După orice Lege a Sănătăţii am judeca – cea actuală sau cea viitoare – opoziţia din România este profund bolnavă. Domnii Victor Ponta şi Crin Antonescu încă nu au prezentat o versiune a unei legi, nici n-au făcut – cu specaliştii partidelor lor, se-nţelege – o listă cu observaţii.
Ambii se grupează, însă, în spatele lui Raed Arafat – căutând să paraziteze punctul de vedere şi forţa cu care competenţa profesională a acestuia deschide pârtie.
Cuplul Victor Ponta & Crin Antonescu sunt cel de-al şaselea vinovat în această poveste: ca şi la Codul Muncii, Legea Pensiilor, Legea Educaţiei şi celelalte „asumări de răspundere” ale echipei Boc, au un singur argument, pe care îl poate inventa, rosti şi asuma orice prost de pe stradă: „Jos Băsescu”. Măcar că, în vreme ce guvernul mergea pe sârmă în criză, ar fi avut vreme să facă 10 programe de guvernare / toate numai detalii şi nuanţe. Unde e Legea Sănătăţii opoziţiei?
Drama unei noi Legi a Sănătăţii este că absolut nimeni nu o vrea, decât dacă îi iese ceva din ea.
PS2. Iată cum rămâne Sănătatea din România, până când „oamenii” ăştia s-or împăca pe bani:
9 răspunsuri
Punct ochit . Punct lovit .
Bine scris .
Excelent, ca de obicei ,felicitari .
as formula altfel: fiecare vrea, dar pt. ceilalti. Medicii de familie vor sa reformeze CNAS (ca sa dea bani fara sa intrebe de ce) si spitalele (ca sa le paseze prestatiile dar fara bani). Medicii de spitale vor sa reformeze CNAS (nu cumva sa intrebe cate zile de spitalizare per capita sau de ce au dat diagnostice aiurea). Farmacistii vor sa reformeze CNAS si pe cei ce scriu retete, ba chiar si pe distributorii de medicamente. Importatorii de medicamente vor sa-i reformeze pe producatori (si viceversa) si pe distributori (si viceversa). Mai pot continua…. Functie de grupurile de interese BANESTI de mai sus, oamenii politici/media iau partea unuia sau a altuia. Valabil si pt. Arafat. Concluzie: MISIUNE IMPOSIBILA. Pana nu vine FMI si taie drastic bugetele. PS. Basescu -cred ca- vrea sa-l puna pe Ponta sa faca o lege, pe care apoi sa o confrunte cu pactul de austeritate ce se va semna. Oricum, dupa semnarea pactului, poate sa-l invite si pe Ponta la guvern, caci fara pomanageli ioc social-democratie a la PSD.
Domnule Grosu, ati scris un text bun. Felicitari!
Va intrebati de ce aceasta lege a nascut o opozitie fara precedent. In privinta motivatiilor categoriilor de factori interesati(economic, politic, etc) aveti dreptate.
Dar merita sa vedem ca acesta lege chiar priveste pe toti cetatenii romani. Celelalte legi – Codul muncii, taierea salariilor, legea salarizarii unitare, legea asistentie sociale – priveau doar categorii oarecum restranse de public, maxim 5 milioane. Dar legea sanatatii ne priveste pe toti.
Depasind toate interesele obscure si egoiste relativ la sistemul de sanatate, sa ne punem in pantofii cetateanului de rand. Sa zicem, in pantofii celui cu salariul mediu.
Ce afla cetateanuldespre accesul financiar la sistemul de sanatate reformat prin legea aparata de dl. Basescu?
1. Ca va continua sa plateasca contributiile sociale de acum, dar banii se vor duce la niste case private care vor plati si medicii de familie, si spitalele (societati comerciale sau fundatii). Cu banii acestia – 10,7% din salariul brut lunar, adica 1,3 salarii brute lunare platite pentru un an de asigurare – cetateanul isi asigura un pachet de baza, nedefinit in lege, dar anuntat ca fiind destul de modest. Ca daca vrea sa fie operat la timp si sa scape cu viata, cetateanul trebuie sa-si cumpere si o asigurare privata.
http://www.money.ro/esti-sarac-stai-la-rand-sa-te-operezi_1159396.html
2. Asigurare privata foarte buna nu-si poate cumpara, ca nu are 500 de euro pe luna. Cea mai ieftina asigurare privata, de 20 de euro, nu i-o vinde nimeni ca totusi nu mai are 20 de ani si nu este perfect sanatos.
http://www.paginamedicala.ro/stiri-medicale/Piata-asigurarilor-private-de-sanatate-din-Romania_-in-crestere-cu-15_-in-primul-semestru_13788/
Probabil ca ar trebui sa-si cumpere o asigurare privata de 40 euro pe luna. Adica 480 euro pe an. Adica 2100 lei anual, ceea ce inseamna cam 1,6 salarii medii nete lunare.
3. Cetateanul mai stie deja ca exista COPLATA legiferata si ca ar tebui sa puna deoparte bani pentru ea. Daca are nevoie de spitalizare? Daca are nevoie de analize suplimentare? Daca…daca… Cat este coplata? Un salariu net pe an.
http://www.adevarul.ro/actualitate/Coplata_nu_ajunge_in_salariile_medicilor_0_602940023.html#
Deci, un cetatean obisnuit – care s-a consolat deja cu ideea ca toate activele publice se privatizeaza si ca el nu face parte din grupurile de interese implicate – stie deja ca trebuie sa plateasca anual pentru un acces decent la servicii medicale: 1,3 salarii lunare contributiile de acum + 1 salariu lunar coplata + 1,6 salarii lunare nete asigurarea privata.
Si se intreaba: de unde? cum?
Daca are venituri mai mici decat salariul mediu, situatia sa este mai grea, ca asigurarea privata nu este raportata la venituri. Daca are venituri mai mari decat salariul mediu, situatia cetateanului este ceva mai favorabila. Dar nu cu mult.
Aceasta situatie face diferenta dintre aceasta lege si celelalte legi de distrugere a statului social. Celelalte legi nu-i priveau pe toti si diferitele categorii puteau fi dezbinate prin dicursul oficial. Aceasta lege-i priveste pe toti.
Iar riscul de boala nu poate fi ignorat. Nimeni nu stie ce boala costisitoare il poate lovi in saptamana urmatoare sau in luna urmatoare.
Ca remarca finala: solutia legislativa olandeza nici macar nu asigura un control al cheltuielilor totale pentru sanatate, cu toata concurenta si cu toata reglementarea.
In austera si calvina Olanda, cheltuielile totale pentru sanatate au crescut de la 13,2% din PIB in anul 2005 (ultimul an al sistemului public) la 14,8% din PIB in anul 2010 in plin sistem concurential si reformat.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLEN&PA=71914eng&D1=a&D2=7-9,l&LA=EN&HDR=G1&STB=T&VW=T
Sigur, aceasta informatie nu o cunosc cei din strada. Dar ei intuiesc, pe baza experientelor anterioare referitor la diferitele servicii privatizate, cam cum sta treaba cu banii si maximizarea profiturilor.
Omului îi poate fi luat totul, dar nu şi ultima dintre libertăţile omeneşti: aceea de a-şi alege atitudinea într-un anumit set de circumstanţe, de a-şi alege propriul fel de a fi.
Viktor Frankl
Domnule Grosu felicitari pentru articol.
De fapt multe din articolele dumneavoastra sant captivante.
Oricum este bine, din razboiul Basescu – Arafat, castigator este Poporul Roman.
Iata adevaratul motiv, care justifica actuala situatie a Poporului Roman
si prezenta in strada a populatiei.
Si cateva solutii pentru redresarea Romaniei
Romania cade mereu de „fraiera” in jocul marilor puteri pt. ca romanii se tradeaza foarte usor intre ei , in folosul strainilor si primii care tradeaza sunt demnitari ai statului roman si mai nou Lideri de sindicat, care isi bat joc de locul, pamantul si tara lor, de parca nu ar fi al lor, zicand:in tara mea , fac ce vreau, sparg, daram, arunc gunoiul, tradez, fur etc.
Un exemplu graitor, este didtrugerea economiei nationale, inceputa imediat dupa Revolutia din 1989, prin celebra afirmatie a premierului de atunci Pere Roman ,,Industria Romaniei este un morman de fiare vechi”.
Sub nici o forma nu trebuie sa uitam ca aceasta industrie, in ani 80, a platit intreaga datorie externa a Romaniei, intradevar cu mari sacrificii din partea poporului.
Dar acum este mult mai rau, tocmai datorita faptului ca majoritatea intreprinderilor au fost taiate, daramate si vandute la fier vechi.
In toti ani urmatori celebrei afirmatii, intreaga industrie romaneasca care nu a fost, taiata, daramata si vanduta la fier vechi, a fost FURATA, sau oferita GRATIS, de mai mari vremi, primului venit cu un comision substantial.
Astfel Salariati de odinioara au ingrosat randurile somerilor, fara a mai avea sansa unui loc de munca, chiar pe salariul minim pe economie, care eu personal il consider un salariu al sclavagismului instaurat in Romania postdecembrista.
De toate cele prezentate mai sus, este vinovata intreaga clasa politica postdecembrista si institutiile abilitate ale statului, prin proasta gestionare a situatiei, in general prin necondamnarea Ilegalitatilor, de catre justitie.
Incepand cu declansarea crizei mondiale din 2009, saracia in romania a ajuns de nesuportat, in timp ce clasa politica a continuat sa gestioneze total defectuos situatia, deoarece nu a stopat frauda si hotia, si au continuat sa sprijine sub diferite pretexte, Mafia, asazisilor oameni de afaceri, care nu au vrut sa renunte la sifonarea a milioane si milioane de $, din avutia Statuli Roman.
Atunci era momentul ca jaful si hotia in aceasta tara sa inceteze.
Dar nu a fost asa, lacomia unora nu poate fi stavilita.
Eu fiind presedinte al Sindicatului Solidaritatea Alro, va pot arata un exemplu recent, facand abstractie de mediatizata privatizare FRAUDULOASA a S.C. ALRO S.A., dosar care potrivit procedurilor, a fost închis ca urmare a decesului inculpatului Ovidiu Musetescu, in 18 octombrie 2009.
Cert este ca in septembrie 2009, Preşedintele Traian Băsescu i-a adresat ministrului Justiţiei, Cătălin Predoiu,( casa de avocatura, Zamfirescu Racoti Predoiu, reprezinta interesele Alro din 2001) o cerere privind declanşarea procedurilor legale pentru urmărirea penală a fostului ministru al A.P.A. P. S. , Ovidiu Muşetescu.
Iata recentele aparitii media ale presedintelui Traian Basescu, incepand cu 19.12.2011 la
Gala Afaceriştilor Român (http://www.tvr.ro/articol.php?id=116954), in care face referire la energia pentru Alro.
La scurta vreme 09.01.2012, apar liderilor de sindicat din Alro Slatina, care anunta faptul ca Combinatul Alro Slatina are pierderi şi s-ar putea închide în cel mult două luni.
Sindicaliştii spun că au fost avertizaţi de către administraţie că se înregistrează pierderi, motivul fiind lipsa energiei ieftine de la Hidroelectrica, de unde Rusi de la Alro Slatina sifoneaza anual aproximativ 20 mil.$ de la Hidroelectrica, http://www.tvr.ro/articol.php?id=118117,
Minciuna gogonata, profitul net Alro pe 2011 este de 76,1 mil.$, iar pe ultrimile 3 luni din 2011, in care datorita seceti, nu a primit decat 30-40% din energia Hidro, restul fiind achizitonata de pe piata libera, a inregistrat un profit de aproximativ 8-10 mil.$
Din toate publicatiile doar Ziarul Financiar a facut o ancheta, prin care prezenta adevaratele interese ale S.C. ALRO S.A., http://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/de-ce-ar-inchide-rusii-alro-dupa-ce-au-facut-profituri-de-2-mld-lei-in-zece-ani-9141677.
Pentru a fi siguri de reusita, acesti lideri de sindicat au semnat o adresa comuna, confectionata de Conducerea Alro, care au inaintato Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, Guvernului si Prefecturii Olt, prin care lasau sa se inteleaga ca alro se va inchide, daca nu va primi in continuare energie ieftina de la Hidro.
Adresa insotita de semnaturile Tradatorilor, este prezentata pe blogul d-lui Vadim Tudor, http://corneliuvadimtudor.blogspot.com/2012/01/dramatica-situatie-la-alro-slatina.html
Ceace nu spun acesti lideri de paie, controlati de omul de afaceri Rus care detine Alro Slatina Vitali M., este faptul ca Rusi de la Alro sifoneaza anual aproximativ 20 mil.$,de la Hidroelectrica, suma ce depaseste cu mult fondul de salarii al Alro, cu taxele la stat platite.
Tot aceiasi lideri de sindicat, in ciuda rezultatelor foarte bune, obtinute de Alro in anul 2011, 76,1 mil.$, cu 19% mai mari in urma negocierilor, semneaza C.C.M. – 2012, cu 0%, cresteri salariale, pentru angajati Alro.
In concluzie in baza unui contract pagubos cu Alro Slatina, Hidroelectrica, plateste salariile muncitorilor de la Alro Slatina, iar Alro face profit net de 76,1 milioane $, suma care in proportie de 87%, merge la omul de afaceri rus Vitaliy Machitski acţionarul majoritar al grupului Vimetco, înregistrat în Olanda, care deţine circa 87% din acţiunile Alro Slatina.
Precizez ca sant singura persoana din Alro care a luat atitudine, inca din data de 22.12.2011 (am transmis adrese de informare la Presedentie si Guvern, am dat informatii la T.V.R. si Hidroelectrica si am postat masaje in media) chiar daca pentru scandalul cu energia ieftina de la Alro Slatina, de la sfarsitul anului 2006 si inceputul anului 2007, am fost dat afara abuziv de la Alro si s-a incercat linsarea mea, dar Dumnezeu le-a dejucat planurile.
Stiu ca nu este de glumit. Operatiunea VOSTOK printre randuri o spune, http://www.jurnalul.ro/special/halucinant-operatiunea-vostok-13335.htm , sau pe cine protejeaza Gazprom , http://www.gazpromstock.com/2006/10/30/gazprom-isi-protejeaza-prietenii-din-romania/
Eu sant prea mic sa pot face ceva, dar un popor intreg, poate fi stapan in tara sa.
Dar REFUZ sa accept Hotia, Minciuna si sint scarbit, de multe lucruri mizerabile, care se intampla zi de zi, in Romania si in lume si detest acest tip de ,,INVESTITORII STRATEGICI”, afacesisti onorabili, care nu fura niciodata.
Da, ,,Ei” nu fura niciodata ,,Ei” Legalizeaza Hotia, prin reduceri de taxe si impozite si alte facilitati, doar de ei stiute, maximizand profitul, FURAND si mai mult aceast popor.
,, Ei” sant protejati ai mafiei din politica si justitie, de fapt pentru ca FRATIA sa fie si mai puternica, chiar fac afaceri impreuna. Nu este strigator la cer?
Iata de ce nu face nimeni nimic in aceasta tara:
Justitia nu exista pentru cei de la Alro Slatina, deoarece Alro este protejata de doua case de avocatura de prim rang.
1. STOICA & Asociaţii, condusa de Valeriu Stoica, Profesor universitar in drept si fost Ministru al Justitiei.
2. Zamfirescu Racoti Predoiu., unde ministrul justiţiei, Cătălin Marian Predoiu este ginerele (afin de gradul 1) al lui Calin Andrei Zamfirescu,firma de avocatura de unde a plecat în funcţia de ministru al Justitiei.
Potectia fata de Alro Slatina in afara Justitiei, o exercita si Institutia Prezidentiala, direct sau prin interpusi gen Teodor Stolojuan, sau mai nou Elena Udrea?
Binenteles, un sprijin deosebit a fost primit de la Adrian Nastase, in ce priveste privatizarea pe mizerabila suma de 11,5 milioane $, cu ajutorul lui Ovidiu Musetescu, dar si din partea unor persoane din P.N.L.
Rusine Tradatorilor.
Toate acestea se produc deoarece Romanii au stat sub ocupatie straina pana in 1990, ca si comunismul era de fapt ocupatie ruseasca, si sunt sigur ca nu ne-am „eliberat” dupa 1990, (Phoenyx: In umbra marelui urs), muzica pe care si scriu aceste randuri, culmea ironiei, este melodia mea preferata si lucrez la Alro Slatina.
Ca urmare, personalitatea romanului a fost si este afectata, secolele de ocupatie straina dezvoltandu-i trasaturi si comportamente de sluga, condus usor prin frica si minciuna, dar cea mai grava trasatura este indiferenta generala, fata de stramosi nostri Dacii, care erau, plin de calitati, vestit in intreaga lume, unde erau cunoscuti ca NEMURITORI.
Frati romani, ziua dezrobiri a sosit.
Ati demonstrat prin manifestarile, din ultimela zile, pentru care va respect, ca Nemurirea Dacilor nu este doar un mit, inca avem sange de NEMURITORI, mostenit de la STRABUNI nostri.
SA GESTIONAM CU MATURITATE ACEASTA SITUATIE CREATA PRIN IESIREA IN STRADA A POPORULUI SI SA URMARIM SA OBTINEM INTERESUL POPORULUI ROMAN SARACIT SI OBIDIT, DE CLASA POLITICA POSTDECEMBRIDTA.
DE ACEIA CONSIDER CA ACEASTA MICA LISTA DE REVENDICARI, AR AVEA CA SCOP REDRESAREA ECONOMICA A TARI, DE ACEIA PRIMUL LUCRU CARE TRBUIE FACUT, ESTE SA :
1. Cerem incetarea IMEDIAT a perioadei de coruptie, lacomie, ura, dusmanie, dezordine, de Anarhie a Democratiei in general si Instaurarea principiilor Democratiei autentice, a moralei crestine bazata pe dragostea si impacarea dintre semeni.
2. Cerem respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale al omului in statul national si unitar roman, fara discriminari de orice fel.
3. Analizarea creari unui nou partid, chiar de participanti la manifestatii,
Nu dorim ca aceste lucruri sa se intample prin fapte de agresiune, sau dusmasinie, ci prin aplicarea principiilor democratice a statului constitutional de drept, prin revenirea la traiului si obiceiurile, traditionale.
4. Cerem justitiei sa faca justitie.
5. Cerem stoparea intrventiilor nelegitime in justitie si institutiile statului si pedepsirea celor vinovati, indiferent de functie.
6. Cerem restituirea societatilor comerciale privatizate fraudulos, confiscarea averilor dobandite fraudulos si pedepsirea celor vinovati.
7. Cerem DEMISIA Presedentelui, Guvernului si Parlamentului Romaniei pentru ca nu si-au respectat obligatia constitutionala sa serveasca intereselor Poporului Roman si constituirea unui Guvern Provizoriu APOLITIC si declansarea Alegerilor Anticipate.
Pentru ca romania sa porneasca pe un drum nou, in care toti oameni sa fie respectati si egali, este necesar infiintarea unui nou partid, chiar de oameni din strada, iar la functiile de conducere din noul partid sa fie oameni noi, competenti, care nu au mai facut politica in cadrul vreunui partid pana in prezent.
Principalul obiectiv este reforma in Justitiei si in Institutiile Statului, in sensul de a fi eficiente in asanarea evaziuni fiscale, corupriei, traficului de influenta si alte fardelegi.
Prin Statutul noului partid, cei care nu-si aduc aportul la, aplicarea principiilor democratice a statului constitutional de drept, prin revenirea la traiului si obiceiurile, traditionale, a moralei crestine bazata pe dragostea si impacarea dintre semeni, respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale al omului in statul national si unitar roman, fara discriminari de orice fel, sa fie exclusi in urma analizari situatiei de o comisie de disciplina (un fel de sfat al batranilor).
Sa nu uitam niciodata ca daca gandurile noastre nu sant sincere, Dumnezeu ne va pedepsi pentru viclenia noastra, dar cu credinta sincera in Dumnezeu, nimic nu este imposibil, caci in el este Puterea, Adevarul, Libertatea si Viata.
Transmiteti mesaje de sustinere la E-mail – solidaritateaalro_ioan@yahoo.com
Cu stima,
Conducerea Sindicatului Solidaritatea Alro
Presedinte
Ioan Ion
Este adevarat ca acum este rau in sanatate, dar asta e din cauza privatizarilor si salarizarii mizere. Privatii nu au ce cauta in sanatate. Daca guvernul este incapabil sa asigure sanatatea populatiei, sa isi dea demisia. Simplu. Iar hotii din sistem sa intre la puscarie. Si mai simplu. Si sa li se confiste si averea.