joi

28 martie, 2024

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

28 august, 2020

Guvernul a adoptat joi seara ordonanța de urgență care extinde categoriile de servicii publice a căror plată poate fi realizată prin platforma online Ghișeul.ro, administrată de Autoritatea pentru Digitalizarea României.

În baza acestei ordonanțe, contravaloarea pașaportului, a permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare și a autorizației de circulație provizorie pot fi achitate online – rapid, sigur și fără comisioane.

În această săptămână, marți, Ghișeul.ro a înregistrat cel de-al 700.000-lea utilizator, o persoană fizică din Timișoara, care și-a achitat taxele locale prin intermediul platformei.


Potrivit datelor deținute de Autoritatea pentru Digitalizarea României, administrator al Ghiseul.ro, peste 207.000 de utilizatori s-au înscris pe www.ghiseul.ro de la începutul anului. Este cel mai mare număr de noi utilizatori de la lansarea acestui serviciu, în 2011.

Începând cu ianuarie 2020, prin intermediul platformei s-au făcut 679.587 plăți, în condițiile în care pe tot parcursul anului 2019 a fost realizat un total de 484.824 plăți. În perioada ianuarie – august 2020, numărul total al încasărilor a depășit 317 milioane de lei, dublu față de totalul încasărilor din anul 2019.

Peste 50 de noi tipuri de plăți au fost adăugate în august, ca urmare a interconectării cu Spațiul Privat Virtual administrat de ANAF și prin adăugarea posibilității de a achita noi servicii publice precum transportul în comun, salubritatea, energia termică, apa sau canalizarea.

“Cu 2 săptămâni în urmă, ghișeul.ro dobândea capacitatea de a procesa toate plățile pentru serviciile comunitare de utilitate publică. Peste 10 noi categorii de plăți au fost adăugate în platformă. Astăzi, am adus mai aproape de cetățeni o serie de servicii publice foarte importante și foarte solicitate. Prin interconectarea sistemelor Ministerului Afacerilor Interne – Direcția Generală de Pașapoarte și Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor – cu sistemul informatic al Companiei Naţionale „Imprimeria Naţională“ S.A. și al Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat, vor fi considerabil reduse procedurile necesare pentru eliberarea acestor documente, iar cetățenii vor scăpa de hârtiile prin care fac dovada plăților și de drumurile inutile între instituții”, a declarat Sabin Sărmaș, președintele Autorității pentru Digitalizarea României.


citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: