duminică

14 august, 2022

Just Business

O interfață între Economie și viața afacerilor

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

30 iunie, 2022

Piața comerțului electronic din România a fost estimată la 6,2 miliarde de euro în 2021, vânzările de la nivel local reprezentând jumătate din totalul realizat la nivelul Europei de Est, potrivit unui studiu Ecommerce Europe și EuroCommerce.

Cu o creștere de 13% la nivel european în 2021, până la 718 miliarde de euro, comerțul electronic a demonstrat că a devenit și mai ferm ancorat în economie și societate, după ce în perioada pandemiei de COVID-19 a reprezentat pentru mulți oameni principala sursă de aprovizionare, se arată în Raportul 2022 privind comerțul electronic european publicat de către Ecommerce Europe și EuroCommerce.

În România, cifra de afaceri a comerțului electronic a fost estimată la 6,2 miliarde de euro în 2021, în creștere cu 11% față de 2020, iar pentru 2022 sectorul este estimat să crească cu 13%, până la 7 miliarde de euro.


Astfel, vânzările realizate în România au reprezentat anul trecut aproape jumătate din totalul realizat la nivelul Europei de Est, estimat la 14 miliarde de euro.

„Principalii jucători din piață au realizat investiții semnificative în ultimii ani, pentru a-și spori capacitatea de procesare și viteza de livrare, precum și a crește gama de produse astfel încât să răspundă nevoilor consumatorilor. Cu deschidere și implicare din partea tuturor celorlalți factori interesați să pună umărul la dezvoltarea economiei digitale, putem susținere tot mai multe IMM-uri să vândă online atât în țară, cât și în afara ei, astfel încât să putem vedea o creștere economică și bunăstare”, a declarat Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online, membră a Ecommerce Europe.

Luca Cassetti, Secretarul General al Ecommerce Europe, a avertizat asupra perspectivelor îngrijorătoare ce decurg din situația geopolitică actuală.

„Deși încă greu de evaluat, războiul din Ucraina va avea consecințe majore asupra economiei europene, precum și asupra piețelor de comerț electronic. Mulți dintre membrii noștri au raportat deja scăderi ale puterii de cumpărare și ale încrederii consumatorilor, în principal din cauza prețurilor ridicate la energie, inflației și incertitudinii cu privire la viitor. Facem apel la statele membre ale UE și factorii de decizie politică să sprijine economia și cetățenii Europei în aceste vremuri dificile, continuând în același timp să lucreze pentru un cadru legislativ pregătit pentru viitor, potrivit pentru retailul omnichannel”, a declarat Luca Cassetti.


Christel Delberghe, Director General EuroCommerce, a precizat, la rândul său, că „sectorul retail și en gros se transformă semnificativ pentru a deveni mai digital, mai durabil și pentru a atrage noi talente. Estimăm că întreprinderile vor trebui să-și dubleze investițiile până în 2030 pentru a realiza cu succes această transformare. A avea o prezență digitală devine o chestiune de supraviețuire pentru multe companii.”

Raportul 2022 privind comerțul electronic european a fost pregătit de Centrul pentru Perspectivă de Piață al Universității de Științe Aplicate din Amsterdam la solicitarea Ecommerce Europe și EuroCommerce.

Ecommerce Europe este vocea sectorului european de comerț electronic și reprezintă, prin intermediul asociațiilor sale naționale, peste 150.000 de companii care vând bunuri și servicii online consumatorilor din Europa. Ecommerce Europe acționează la nivel european pentru a ajuta legiuitorii să creeze un cadru mai bun pentru comercianții online, astfel încât vânzările acestora să poată crește în continuare.

EuroCommerce este principala organizație europeană ce reprezintă sectorul de retail și en-gros. Membrii săi includ federații naționale de comerț din 31 de țări, cele mai mari 27 de companii de vânzare cu amănuntul și en-gros din Europa și federații care reprezintă sectoare specifice de comerț, ce numără în total aproximativ 6 milioane de companii.

Raportul 2022 privind comerțul electronic european cuprinde 37 de țări de pe continentul european, dezvăluind perspective bazate pe date cu privire la dimensiunea actuală și proiectată a piețelor lor digitale și a tendințelor consumatorilor în utilizarea internetului și a cumpărăturilor online. Raportul include cele mai recente date și tendințe privind penetrarea internetului, adopția cumpărăturilor online și vânzările din comerțul electronic B2C pentru toate cele 37 de țări, cu o privire suplimentară concentrată asupra datelor pentru UE-27. Conține, de asemenea, interviuri cu liderii asociațiilor naționale de comerț electronic de top și alte informații valoroase pentru comercianți, factori de decizie și părți interesate mai largi de comerț electronic.

Europa de Vest este, de departe, cea mai puternică regiune în ceea ce privește vânzările realizate prin intermediul comerțului electronic B2C, deținând 63% din totalul înregistrat în 2021. Europa de Sud urmează pe locul doi, cu doar 16% din totalul vânzărilor, în timp ce Europa Centrală și Europa de Nord vin pe al treilea și al patrulea (10% și, respectiv, 9%), iar Europa de Est (2%) pe ultimul loc. În cifre absolute, Europa de Vest valoarea vânzărilor în online s-a ridicat la 450 de miliarde de euro în 2021, în timp ce în Europa de Sud s-a ridicat la 118 miliarde de euro, iar Europa Centrală la 70 de miliarde de euro. Europa de Nord a fost chiar în urma Europei Centrale, cu 67 de miliarde de euro, urmată de Europa de Est, cu vânzări care s-au ridicat la 14 miliarde de euro.

Alte constatări cheie arată că, în 2021, 73% din populația online a Europei a cumpărat online, în scădere ușoară, cu 1% față de 2020. Potrivit unor asociații naționale de comerț electronic citate în Raport, scăderea este mai mică decât era de așteptat, iar pe unele piețe cumpărăturile online au continuat să crească. Pentru prima dată, Europa de Nord a înregistrat cea mai mare pondere de cumpărători online, de 86% dintre utilizatorii de internet în 2021. Europa de Nord este urmată de Europa de Vest cu 84% și Europa Centrală cu 75%. În Europa de Est, 46% dintre utilizatorii de internet au făcut cumpărături online în 2021. În România, acest procent s-a ridicat la 44%.  

***

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Deceniul banilor ieftini (dobânzi mici sau foarte mici la creditele pe termen lung)pentru state  tocmai s-a încheiat . A fost (sau ar fi fost) o perioadă extrem de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: