vineri

19 aprilie, 2024

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

24 august, 2020

Agenția Națională pentru Administrare Fiscală a anunțat luni implementarea unui nou serviciu electronic: programarea online pentru o întâlnire cu un inspector fiscal.

Precizare importantă: serviciul de programare online este pus la dispoziţia contribuabililor pentru aspecte ce nu necesită timp îndelungat de soluţionare, timpul alocat fiecărei programări fiind de maximum 30 de minute.

Potrivit unui comunicat emis de instituție, serviciul de programări online este disponibil pe site-ul www.anaf.ro, la rubrica servicii online, poziția 5.


Contribuabilii se pot programa atât pentru întâlnirea cu un inspector ANAF, cât și pentru identificarea vizuală on-line în vederea aprobării înregistrării în Spațiul Privat Virtual.  De asmenea, serviciul este disponibil și în Spațiul Privat Virtual.

Contribuabilii, în funcţie de problematica fiscală, vor fi primiți de funcționari fiscali în funcție de domeniul selectat, personal care aparține următoarelor structuri din cadrul unităţilor fiscale:

  • declaraţii fiscale persoane fizice;
  • declaraţii fiscale persoane juridice;
  • evidenţă pe plătitor persoane fizice;
  • evidenţă pe plătitor persoane juridice;
  • avize şi autorizaţii (case de marcat);
  • executare silită persoane fizice;
  • executare silită persoane juridice;
  • cazier fiscal;
  • asistenţă contribuabili;
  • evitarea dublei impuneri.

Serviciul a fost în faza de testare la DGRFP Galați, iar ”rezultatele proiectului pilot au determinat stabilirea oportunității extinderii acestuia”, transmite comunicatul. Astfel, contribuabilii persoane fizice și persoane juridice se pot programa on-line la sediile Administrațiilor Județene ale Finanțelor Publice și la Administrațiile Sectoarelor 1 – 6 ale Finanțelor Publice.

ANAF precizează că, pentru primirea contribuabililor pe bază de programare, în incinta unităților fiscale sunt amenajate încăperi dedicate, de regulă în apropierea punctelor de acces în sedii, astfel încât să se limiteze pe cât posibil contactul dintre vizitatori si personalul ANAF. De asemenea, la nivelul fiecarui sediu ANAF au fost organizate sensuri de intrare/ieşire dedicate acestor spaţii, precum şi montarea de indicatoare privind păstrarea distanţei de doi metri.


Comunicatul se încheie cu precizarea: ”Ministerul Finanţelor Publice urmăreşte dezvoltarea unui parteneriat corect între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi contribuabili, prin acordarea unor servicii complete, moderne şi accesibile. În acest context, MFP, prin CNIF, și ANAF colaborează permanent pentru a implementa servicii electronice menite a facilita îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de plată ale contribuabililor.”

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: