O companie ”pierde”, în medie, cinci ore pe lună pentru pregătirea și semnarea documentelor în relația cu banca, reiese dintr-un studiu realizat de UniCredit Bank. În cazul companiilor mari, cu peste 250 de angajați, orele necesare pentru prelucrarea și semnarea unor astfel de documente se ridică, în medie, la 20.
37% dintre companii susțin că sunt deschise față de implementarea noilor tehnologii în activitățile lor.
Principalele 3 beneficii care derivă din adoptarea tehnologiilor digitale se referă la simplificarea proceselor, dar și la reducerea costurilor. Astfel, 74% dintre respondenți consideră că digitalizarea ajută la simplificarea schimbului de documente în relație cu diferite instituții și parteneri; 60% cred că duce la procese tranzacționale mai rapide, iar 53% se așteaptă ca aceasta să genereze o economie de costuri.
UniCredit Bank va oferi clienților companii posibilitatea ca, din noiembrie, să semneze documentația în relația cu banca folosind o semnătură electronică calificată emisă de un furnizor autorizat din România.
Această semnătură este recunoscută pe deplin pe teritoriul României și al Uniunii Europene, cu valoare juridică identică semnăturii olografe și va putea fi folosită și în relație cu alte părți, cum ar fi cu instituțiile statului.
Soluția este dezvoltată în parteneriat cu furnizorul român de certificate digitale calificate Trans Sped pe platforma Adobe Sign.
Richard Ramsamugh, senior manager strategic development la Adobe, a punctat că firmele trebuie să își optimizeze operațiunile, în condițiile în care 80% din documentele interne sunt pe suport de hârtie, iar angajații pierd 33% din timpul de muncă pregătind aceste documente.