fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Un tablou: bolile infecțioase care omoară anual mii de români

3.659 români au murit din cauza bolilor infecțioase și parazitare în 2018 – anul pentru care există statistici complete. Unele din aceste afecțiuni au fost… Mai mult

31.03.2020

La obiect

Profitorii crizei: presiuni de creștere a prețului la energie, în ciuda scăderii prețului în piață

În timp ce prețurile la energie își continuă trendul de scădere semnificativă, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a modificat de trei ori… Mai mult

31.03.2020

Chestiunea

Cu ce cheltuieli de sănătate a intrat România, cu viteză, în criza Covid-19. Țara e pe primul loc în UE la mortalitatea din cauze tratabile

Diagnosticul sec pus în „State of Health in the EU”, România – Profilul Sănătății, apărut în noiembrie 2019 plasează țara noastră pe ultimul loc în… Mai mult

31.03.2020

La obiect

Cartofii şi legumele – marile probleme ale pieței românești: Producția vegetală pe 2019 – în scădere.

Producţia vegetală anunţată pentru anul 2019 a scăzut cu peste două milioane de tone şi a ajuns la circa 29,5 milioane tone. Cinci șesimi din… Mai mult

31.03.2020

Digitalizarea ANAF – primul pas: a demarat proiectul de implementare al SAF-T

de Victor Bratu , 19.12.2019

Agenția Națională de Administrare Fiscalã din România anunță că, în calitate de beneficiar, implementeazã începând cu data de 14 decembrie 2018, pentru o perioadă de 24 de luni, proiectul intitulat „Consolidarea capacității Agenției Naționale de Administrare Fiscală de a susține inițiativele de modernizare” – cod SIPOCA 604.

Cea mai importantă componentă a proiectului este implementarea Fișierul Standard de audit (SAF-T).

La ce folosește SAF-T

SAF-T este o structură standardizată de colectare a informațiilor relevante pentru controalele fiscale. Introducerea acestuia permite, în teorie, atât reducerea costului conformării pentru societăți, cât și utilizarea mai eficientă a resurselor ANAF.

Schimbul de informații va avea loc pe cale electronică și va duce la o îmbunătățire a capacității administrative a Fiscului ca urmare a restrângerii numărului de controale doar acolo unde informațiile furnizate prin SAF-T ridică semne de întrebare.

Obiective și rezultate așteptate

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă consolidarea capacității Agenției Naționale de Administrare Fiscalã de a susține inițiativele de modernizare, prin introducerea de servicii publice electronice ce optimizeazã procesele decizionale orientate către mediul de afaceri, inclusiv prin implementarea unui fișier standard internațional de audit pentru toți operatorii economici.

Rezultatele așteptate în urma implementãrii proiectului sunt:

  • Analiza activităților A.N.A.F. realizată, precum și bune practici în materie de administrare fiscalã însușite
  • Fișierul Standard de audit (SAF-T) implementat, reprezentând o structură standardizată a informațiilor relevante pentru controalele fiscale în vederea reducerii costului conformãrii pentru societăți
  • Propuneri de amendare a legislației primare și secundare privind obligația contribuabilului de a depune Fișierul Standard de audit – formulate
  • Îmbunătățirea cunoștințelor și abilităților personalului din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (nivel central și nivel local) prin derularea unor sesiuni de instruire specifice administrării fiscale.

Digitalizarea și aplicarea de standarde în colaborarea dintre administrația fiscală și contribuabili determină creșterea gradului de încredere reciprocă prin asigurarea unui nivel ridicat de transparențã și predictibilitate.

SAF-T va contribui la asigurarea echității în derularea activitãților economice, precum și la îmbunătățirea conformãrii voluntare prin reducerea efortului ambelelor pãrți în ceea ce privește alocarea resurselor umane și materiale.

Valoarea totalã eligibilã a proiectului este: 84,700,017.03 lei, din care:

  • valoarea eligibilã nerambursabilã din Fondul Social European: 71,134,346.12 lei;
  • cofinanțarea eligibilã a Beneficiarului: 13,565,670.91 lei.

Direcție generală pentru analiza de risc

Președintele ANAF, Mirela Călugăreanu, și ministrul Florin Cîțu au mai anunțat joi o premieră: înființarea Direcției generale analiză de risc care, spune Florin Cîțu, ”nu va fi populat cu inspectori fiscali, ci cu statisticieni”.

”Este necesară înființarea direcției generale de analiză de risc la nivelul ANAF care are rolul de a defini un profil standard de risc al contribuabilului. Acest element reprezintă cheia reformării administrației fiscale din România. În funcție de profilul de risc al contribuabilului, organele fiscale vor acționa gradual, aplicând întâi măsura notificării contribuabilului în legătură cu posibile diferențe de impozite și taxe, notificarea fiind urmată de mediere și în funcție de feedback-ul pe care îl primim de la contribuabili și de modul în care acesta alege să se conformeze urmează sau nu controale inopinate sau inspecții fiscale parțiale și inspecții fiscale generale”, a spus Mirela Călugăreanu.

Așteptările mediului de afaceri după un proiect de reformă sabotat de sistem

”După mai bine de doi ani cu multe schimbări intempestive în fiscalitate, mediul de busines românesc își dorește, în primul rând, o perioadă de dialog real în ceea ce privește modificările fiscale ce ar putea fi aplicate în 2020 sau 2021”, scria într-o opinie publicată în decembrie de cursdeguvernare.ro Angela Roșca, membră a Fundației Romanian Business Leaders, Managing Partner și fondator al companiei de consultanță fiscală Taxhouse.

Informatizarea fiscului este cerută, de ani de zile, de mediul de afaceri onest, care vede în implementarea unui sistem integrat pentru administrarea veniturilor din taxe și impozite o necesitate vitală pentru România.

România a derulat un proiect de modernizare al ANAF cu Banca Mondială, proiect sabotat de guvernele succesive PSD. Finanțatorul internațional a suspendat proiectul, la cererea României, după ce Ministerul de Finanțe a cheltuit cam 20 de milioane de euro, în principal pe consultanță.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 19.12.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Managerul Spitalului județean Neamț a fost demis

Vladimir Ionescu

Managerul interimar al Spitalului Județean din Piatra Neamț, Florin Apostoae, a fost demis de ministrul Sănătății, Nelu Tătaru (foto), care merge vineri în control în… Mai mult

Europa

Eurogrup decide un pachet de ajutor economic de 540 miliarde euro, dar fără ”coronabonduri”

Iulian Soare

Eurogrup – miniștrii de finanțe ai Zonei euro – au reușit să ajungă joi seara la un relativ acord asupra problemei datoriilor comune, dând publicității… Mai mult

Stiri

Ludovic Orban: Scăderea economiei va fi de 1 – 3%

Adrian N Ionescu

Premierul României, Ludovic Orban, se aşteaptă la o scădere a economiei de 1 – 3% în acest an, „pe datele actuale”, potrivit unei declaraţii făcute,… Mai mult

Stiri

Dincolo de poprirea datoriilor fiscale, există forme ale executării silite care se pot aplica în continuare

AVOCATNET

Deși Guvernul a stabilit în mod expres că popririle fiscale pentru datorii la stat sunt suspendate cât ține starea de urgență, dar și 30 de… Mai mult

Stiri

Firmele îşi vor putea achita online taxele către bugetul de stat pe ghiseul.ro

Adrian N Ionescu

Sistemul Naţional Electronic de Plată  (SNEP), operabil de pe ghiseul.ro, va  fi  extins pentru a se introduce posibilitatea de plată a obligaţiilor datorate bugetului general… Mai mult

Stiri

Ordonanța militară 8: Se interzic exporturile de cereale și tranzacțiile cu actiunile companiilor energetice

Adrian N Ionescu

Ordonanța militară nr. 8 adoptată joi seara prevede ca, pe perioada stării de urgență, să se suspende vânzarea/cumpărarea de pachete majoritare de acțiuni ale companiilor… Mai mult

Stiri

Ministrul Finanţelor: Schema de ajutor pentru IMM-uri ar trebui să devină operaţională de săptămâna viitoare

Vladimir Ionescu

Schema de ajutor pentru IMM-uri ar trebui să devină operaţională de săptămâna viitoare, băncile având timp până luni să se înscrie, a declarat ministrul Finanţelor,… Mai mult