joi

28 martie, 2024

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

1 octombrie, 2020

Platformelor digitale mari li s-ar putea interzice utilizarea datelor pe care le colectează online, cu excepția situației în care vor pune la dispoziție aceste date și platformelor mai mici, reiese dintr-un draft asupra viitoarei legislații privind serviciile digitale (Digital Services Act), realizat de Comisia Europeană și consultat de Euractiv.

Documentul vizează platformele de tip ”gatekeeper”, care includ Google, Amazon sau Facebook, despre care Comisia consideră că ar fi obținut o putere economică disproporționată, care le permite să controleze întregul ecosistem al platformelor online.

”Platformele gatekeeper nu trebuie să folosească datele generate și colectate de platforme sau de orice alte servicii ale acestora în scopul unor activități comerciale oferite consumatorilor platformei în cauză, cu excepția situației în care oferă acces la aceste date și utilizatorilor persoane juridice active (sau care doresc să fie active) în aceleași activități comerciale”, se menționează în document.


O altă practică pe care Comisia dorește să o elimine este ”clasamentul preferențial în motoarele de căutare online sau serviciile de intermediere online”. Giganții digitali își promovează în aceste spații propriile servicii.

În plus, executivul european plănuiește să adreseze o altă problemă de competitivitate în practicile online ale giganților eCommerce, care încearcă adesea să ”lege” furnizorii mai mici de platforme prin contracte exclusive. ”Platformele gatekeeper nu trebuie să restricționeze capacitatea utilizatorilor de a face afaceri și de a oferi aceleași bunuri și servicii consumatorilor în condiții diferite, prin alte servicii de intermediere online”, se precizează în draftul consultat de Euractiv.

De asemenea, Comisia analizează opțiunea de a introduce o așa-numită ”interdicție asupra aplicațiilor pre-instalate”, prin care platformelor li s-ar interzice să pre-instaleze exclusiv aplicații proprii pe sistemele hardware.

Documentul face trimitere și la eventuale reglementări asupra auditării indicatorilor de publicitate și a practicilor de raportare, precum și introducerea unui ”audit anual asupra politicilor de profilare a consumatorilor”.


citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: