(v. RECICLARE)
Reciclarea resurselor materiale şi energetice (v. RECICLARE)
RECLAMĂ, activitate comunicaţională constând în difuzarea de informaţii privind bunurile economice marfare pentru a atrage potenţialii cumpărători şi/sau pe cei care participă la alte activităţii promoţionale. Teoria competiţiei monopolistice a fost principala teorie care a deschis un câmp larg de acţiune tuturor activităţilor promoţionale şi în special r. R. care trebuie să aibă în esenţă două valenţe mai importante: una informativă, alta persuasivă. În prezent, firmele alocă o importantă parte a cheltuielilor lor pentru r. Aceasta se constituie, alături de alte mijloace promo- ţionale, într-un important instrument al mar- ketingului-mix, dar şi într-un mijloc definitoriu al concurenţei. Ca mijloace de r. se folosesc: marca de fabrică şi de comerţ, vitrina, afişul, spotul publicitar prin presă, radio, televiziune, cinematografie etc. (v. Concurenţă, Marketing)