ansamblul coerent de teorii, concepte, noţiuni, împreună cu mijloacele, instrumentele, procedeele şi tehnicile folosite de entităţile economice pentru a face cunoscut potenţialul economic şi rezultatele lor atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa mondială. P.p. priveşte un segment important de comunicare economică, vizând producţia de bunuri, mediul socioeconomic, managementul şi marketingul, în condiţiile pieţei concurenţiale. P.p. fundamentează şi orientează afacerile economice interne şi internaţionale. Ea se transpune în practică prin: reclamă comercială (publicitate comercială); contacte directe; agenţi; magazine sau expoziţii cu desfacere; presă scrisă; radiodifuziune; târguri; saloane internaţionale etc. P.p. influenţează alocarea corectă a resurselor limitate pentru diferite alternative de utilizare, contribuind la corelarea componentelor consumului cu cele ale producţiei, a cererii cu oferta, în condiţiile specifice ale mediului concurenţial.