Dicționar Economic

MEDIU DE AFACERI AL FIRMEI

joi, 16 ianuarie, 2014

ansamblul reglementărilor (legislative, morale, etice etc.) care alcătuiesc cadrul de lucru al firmei şi de manifestare a relaţiilor interne şi externe ale acesteia. Reglementările respective stabilesc modul de desfăşurare a relaţiilor dintre unităţile economice, responsabilităţile acestora, respectiv obligaţiile care decurg pentru întreprindere din desfăşurarea activităţii economice. Se are în vedere, în primul rând, cadrul juridic, dar şi sistemul valorilor etice şi morale, inclusiv instituţiile care se ocupă de respectarea acestor valori. M.  de a. al f. reflectă capacitatea administraţiei publice de a stabili un set de criterii
coerente privind relaţiile de afaceri şi cele publice în cadrul unei economii naţionale, respectiv de a veghea la respectarea acestora, dar şi gradul de încredere reciprocă dintre partenerii de afaceri, siguranţa în afaceri, starea concurenţială dintr-o economie etc. În plus, aceasta poate să caracterizeze gradul de civilizaţie economică atins de o ţară, atitudinile şi forţa opiniei publice, precum şi respectul faţă de consumatorul final. M. de a. al f. reprezintă o componentă de prim ordin în definirea strategiei economice a firmei, respectiv cadrul de referinţă al desfăşurării întregului proces decizional de la nivelul firmei.



analize cursdeguvernare

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: