teorii şi practici noi, care au în vedere aplicarea principiului simultaneităţii priorităţilor în strategiile educaţionale. Managementul şi marketingul devin principii-cheie în gestionarea resurselor umane. În acest sens, este rele- vantă abordarea instituţiilor de învăţământ ca or- ganizaţii “holistice”, în care capacitatea întregului se regăseşte în fiecare dintre părţile componente, permiţând sistemului să funcţioneze optim, chiar şi în condiţiile în care una dintre părţi lucrează defectuos. De altfel, realizarea unei autentice dezvoltări umane presupune şi realizarea unei autonomii funcţionale a instituţiilor de învăţământ pe principiile teoriei m.e. Autonomia funcţională presupune, în primul rând, realizarea unei relative autonomii financiare a instituţiilor de învăţământ. Principalele caracteristici ale m.e. sunt: multitudinea obiectivelor; înţelegerea şi adaptarea la un mediu educaţional complex şi în continuă schimbare; orientarea spre performanţă şi flexibilitate; preponderenţa aspectelor calitative ş.a. (v. Costul educaţiei).