fbpx
joi

21 octombrie, 2021

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

Debirocratizare digitală: Sistemul MySMIS, de accesare a fondurilor europene, a fost simplificat

25 august, 2021

MySMIS, sistemul unde sunt depuse proiectele pe fonduri europene, a fost simplificat și îmbunătățit, parte a unui proces de ”debirocratizare digitală” demarat la nivelul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, a anunțat ministrul de resort, Cristian Ghinea.

El a precizat că ”de ani buni beneficiarii se plângeau că își consumă mult timp și nervi pentru a completa informațiile și a încărca documentele”.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

”Imediat după începerea mandatului am înființat din nou <<Comisia de Tăiat Hârtii>> în Minister și am lansat un chestionar public pentru a afla care sunt cele mai problematice detalii și ce propuneri au utilizatorii. Echipa MIPE, coordonată de secretarul de stat Catalina Badoiu, a muncit serios la asta și iată principalele rezultate. Ne bucurăm că beneficiarii le consideră folositoare și că le facem viața mai ușoară”, a precizat Cristian Ghinea.

Principalele îmbunătățiri ale MySMIS, rezultate din procesul de debirocratizare digitală:

  • CV-urile si alte documente legate de CV se pot încărca direct, fără să mai fie completate manual în sistem;
  • A fost eliminată cerința semnăturii olografe de pe CV și a ștampilei „CONFORM CU ORIGINALUL”, acum este necesară doar semnarea electronică a documentelor;
  • A fost actualizat nomenclatorul de coduri COR (Clasificarea Ocupațiilor din România);
  • Lista din care beneficiarul selectează un apel este acum perfect organizată și apelul poate fi găsit imediat
  • Pentru fiecare apel și program sunt disponibile la un click distanță statistici și alte informații
  • Utilizatorii au acum o secțiune de asistență, cu legături către Manuale MySMIS, Asistență/Helpdesk.
  • Au fost introduse informații despre nivelul de concurență în cadrul unui apel – câte schițe și câte proiecte au fost depuse
  • A fost redus cu două treimi timpul necesar pentru accesarea editării liniilor bugetare
  • Încărcarea multiplă a fișierelor: cea mai cerută funcționalitate din formularul de feedback, acum funcțională în modulul Comunicare
  • Au fost introduse filtre relevante pentru căutările din Modulul Achiziții precum: codul SMIS asociat, tipul contractului sau CPV.
  • Dosarele de achiziții pot fi sortate după toate elementele din capul de tabel.

”Continuăm debirocratizarea și pe acest front, am numit-o <<debirocratizare digitală>> și ne ținem de ea. Multe îmbunătățiri sunt în lucru și vom putea anunța în curând alte noutăți”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.


citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...