MySMIS, sistemul unde sunt depuse proiectele pe fonduri europene, a fost simplificat și îmbunătățit, parte a unui proces de ”debirocratizare digitală” demarat la nivelul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, a anunțat ministrul de resort, Cristian Ghinea.
El a precizat că ”de ani buni beneficiarii se plângeau că își consumă mult timp și nervi pentru a completa informațiile și a încărca documentele”.
”Imediat după începerea mandatului am înființat din nou <<Comisia de Tăiat Hârtii>> în Minister și am lansat un chestionar public pentru a afla care sunt cele mai problematice detalii și ce propuneri au utilizatorii. Echipa MIPE, coordonată de secretarul de stat Catalina Badoiu, a muncit serios la asta și iată principalele rezultate. Ne bucurăm că beneficiarii le consideră folositoare și că le facem viața mai ușoară”, a precizat Cristian Ghinea.
Principalele îmbunătățiri ale MySMIS, rezultate din procesul de debirocratizare digitală:
- CV-urile si alte documente legate de CV se pot încărca direct, fără să mai fie completate manual în sistem;
- A fost eliminată cerința semnăturii olografe de pe CV și a ștampilei „CONFORM CU ORIGINALUL”, acum este necesară doar semnarea electronică a documentelor;
- A fost actualizat nomenclatorul de coduri COR (Clasificarea Ocupațiilor din România);
- Lista din care beneficiarul selectează un apel este acum perfect organizată și apelul poate fi găsit imediat
- Pentru fiecare apel și program sunt disponibile la un click distanță statistici și alte informații
- Utilizatorii au acum o secțiune de asistență, cu legături către Manuale MySMIS, Asistență/Helpdesk.
- Au fost introduse informații despre nivelul de concurență în cadrul unui apel – câte schițe și câte proiecte au fost depuse
- A fost redus cu două treimi timpul necesar pentru accesarea editării liniilor bugetare
- Încărcarea multiplă a fișierelor: cea mai cerută funcționalitate din formularul de feedback, acum funcțională în modulul Comunicare
- Au fost introduse filtre relevante pentru căutările din Modulul Achiziții precum: codul SMIS asociat, tipul contractului sau CPV.
- Dosarele de achiziții pot fi sortate după toate elementele din capul de tabel.
”Continuăm debirocratizarea și pe acest front, am numit-o <<debirocratizare digitală>> și ne ținem de ea. Multe îmbunătățiri sunt în lucru și vom putea anunța în curând alte noutăți”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.