Comisia Europeană a lansat miercuri o anchetă privind concurenţa în comerţul online din UE, se arată într-un comunicat de presă al CE. Investigaţia se va concentra asupra comerțului cu aparate electronice, îmbrăcăminte și încălțăminte, precum și asupra conținutului digital.
„Cetățenii europeni se confruntă cu prea multe bariere în calea accesului electronic transfrontalier la bunuri și servicii. Unele dintre aceste bariere sunt ridicate chiar de companii. Obiectivul pe care îl urmăresc prin această anchetă sectorială este de a stabili amploarea acestor bariere și efectele pe care le au asupra concurenței și a consumatorilor.
În cazul în care se constată că aceste bariere au efecte anticoncurențiale, nu vom ezita să luăm măsuri pentru a asigura respectarea normelor antitrust ale UE”, a arătat comisarul pentru Concurenţă, Margrethe Vestager.
Concluziile preliminare sunt aşteptate pentru mijlocul anului 2016, iar raportul final la începutul anului 2017.
Ţintele investigaţiei vor fi producători, comercianţi en gros şi retaileri online. Anchetele sectoriale anterioare au fost considerate de companii prea intruzive, iar reprezentanţii acestora au fost nemulţumiţi că au pierdut prea mult timp şi resurse pentru a răspunde întrebărilor Comisiei.
Pe de altă parte, Comisia argumentează că există indicii conform cărora inclusiv întreprinderile pot să creeze obstacole în calea comerțului electronic transfrontalier, cu scopul de a fragmenta piața unică a UE și de a împiedica orice concurență.
Aceste bariere pot include restricții contractuale în cadrul acordurilor de distribuție care îi împiedică pe comercianți să vândă bunuri sau servicii achiziționate online sau transfrontalier către clienți din alte state membre ale UE.
În săptămânile următoare, Comisia va trimite cereri de informații către o serie de companii din întreaga UE.