luni

29 aprilie, 2024

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

11 noiembrie, 2019

Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a lansat licitația pentru serviciile de administrare, mentenanță, suport tehnic, dezvoltare și help desk aferente sistemelor IT din sănătate, scrie Hotnews.

Contractul are o valoare estimată la peste 32 milioane de lei (fără TVA), se va derula pe trei ani și vizează următoarele componente, împărțite pe patru loturi:

  • Servicii de monitorizare și Centre de suport
  • Servicii specifice sistemului SIPE (Prescripția electronică)
  • Servicii specifice sistemului DES (Dosarul Electronic)
  • Servicii specifice sistemului CEAS (Cardul de sănătate)

Serviciile solicitate:

  • monitorizarea funcționării și a disponibilității sistemelor, diagnosticarea disfuncționalitățlor în funcționarea acestora (presupune în mod minim asigurarea de servicii de monitorizare a funcționării sistemelor, de identificare a funcționării neconforme a acesora, de diagnosticare a cauzelor de funcționare neconformă, de propunere de soluții de remediere prexum și servicii de monitorizare și măsurare a timpilor de răspuns ai sistemelor menționate)
  • asigurarea unui Centru de apel de nivel I (ve deservi sistemele mai sus menționate)
  • asigurarea unui Centru de suport al cardurilor de sănătate (va asigura pentru utilizatori toate operațile curente de suport necesare funcționării cardurilor – blocări/deblocări, activări, suspendări etc.)
  • asigurarea funcționării normale a componentelor aplicative ale sistemelor menționate (presupune cel puțin asigurarea de servicii de administrare, mentenanță, suport tehnic și asigurarea de servicii de HelpDesk de nivel II aferente componentelor aplicative ale sistemelor informatice. Presupune de asemenea asigurarea dezvoltării normale a sistemelor în contextul modificării cadrului legislativ aplicabil și în contextul necesității adaptării permanente a funcționalităților oferite de sisteme la cerințele identificate)
  • asigurarea suportului tehnic pentru componenta de business a bazelor de date Oracle ale sistemelor (se vor asigura specificațiile tehnice și script-urile necesare furnizorului de servicii de mentenanță al bazelor de date Oracle pentru modificarea bazelor de date în concordanță cu modificările aplicațiilor sau pentru optimizarea funcționării sistemelor.)

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 11 decembrie 2019, când se vor deschide ofertele înregistrate.

În ultimii doi ani, platforma CNAS a înregistrat cele mai lungi perioade de disfuncționalități sau chiar blocaj al sistemului informatic pe care se bazează întregul sistem de sănătate.

Vasile Ciurchea, președinte interimar al CNAS, anunța în octombrie că a demarat licitația pentru mentenanța întregii platforme a Casei, nu pe componente.

„Până acum, exista mentenanță pe fiecare componentă în parte. Acum am gândit una pentru întreaga platformă, tocmai pentru a încerca să limită disfuncționalitățile sau perioadele cu sincope”, explica Vasile Ciurchea, într-un interviu.


citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: