vineri

19 aprilie, 2024

Dicționar Economic

FRANCIZOR (FRANCHISOR)

joi, 16 ianuarie, 2014

o persoană fizică sau juridică, o companie (firmă) care a pus la punct un anumit proces de producţie sau de comercializare, respectiv, o anumită metodă de succes în realizarea unor afaceri cu bunuri şi care, în baza unui contract, dă dreptul unei alte persoane să beneficieze de favorabilităţile dobândite de ea. F. poate să concesioneze altei persoane: marca sa de comerţ; metoda referitoare la invenţii sau inovaţii proprii; un anumit sistem comercial sau de producţie, inclusiv tehnica de marketing; modul de instruire a personalului şi tehnologia de fabricaţie etc. F. vine în întâmpinarea unor întreprinzători independenţi dornici şi capabili de a promova procesul sau metoda lui de realizare a afacerilor. În acest sens, el le acordă dreptul în domeniu. Pe baza unei colaborări permanente, f. transferă franşizerului experienţa sa, îl instruieşte, îi pune la dispoziţie sistemul de know- how, inclusiv metodele secrete comerciale şi copy- right-ul, îi asigură accesul la sistemele de publicitate şi reclamă, la reţelele de aprovizionare şi desfacere etc. (v. Franciză).



analize cursdeguvernare

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: