miercuri

15 mai, 2024

Dicționar Economic

Efect de antrenare propagat

joi, 16 ianuarie, 2014

(v. EFECT DE ANTRENARE)
EFECT DE AVUŢIE, efectul modificării intervenite în valoarea avuţiei sau averii unei persoane asupra consumului curent al acesteia. Conceptul a fost folosit iniţial de economistul american G. Haberler, cu refe-
rire la avuţia monetară a cărei valoare reală creşte când preţurile scad, astfel că posesorii acestei avuţii vor reduce lichiditatea în exces, ridicând cererea totală de bunuri. Ulterior, conceptul de efect de avuţie a fost extins la toate activele financiare ca elemente de avuţie generatoare de venituri viitoare, cu accent pe influenţa modificării ratei dobânzii asupra valorii reale a acestor active. Prin generalizare, e. de a. este definit, în prezent, drept efectul oricărei modificări în averea gospodăriilor asupra consumului acestora. Creşteri importante în valoarea activelor generatoare de venituri îi pot încuraja pe posesorii lor să cheltuiască mai mult pentru consum, şi invers, scăderea valorii reale a acestor posesiuni determină o reducere a cererii pentru consumul curent (v. Active financiare, Avuţie).



analize cursdeguvernare

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: