joi

18 aprilie, 2024

Dicționar Economic

CONSULTANŢĂ

joi, 16 ianuarie, 2014

activitate calificată de asistare managerială a factorilor responsabili, acordată, la cererea organizaţiilor, de către profesionişti din afara
lor.  C. a proliferat pe măsura creşterii continue a complexităţii problemelor de management al firmelor. În general, recurgerea la servicii de c. are loc în următoarele situaţii: (a) firma se confruntă cu probleme a căror soluţionare presupune un grad de expertiză ce depăşeşte posibilităţile propriului ei personal; (b) este necesară utilizarea anumitor competenţe speciale de management; (c) firma şi conducătorii se află într-o situaţie de confuzie, dezorientare  şi dezarticulare. Întâmpină dificultăţi majore în a-şi reprezenta şi explica situaţia sa actuală şi evoluţiile anterioare, şi de a-şi fixa căile de urmat în viitor; (d) apariţia unor crize sau probleme acute, care reclamă reacţii urgente. Gama serviciilor de c. este foarte diversă: elaborarea de strategii, planuri de perspectivă şi programe de acţiune, de studii de fezabilitate, acţiuni de dezvoltare a competenţelor manageriale, avansarea de soluţii şi sisteme vizând dezvoltarea şi schimbarea organizaţională. În general, serviciile de c. îndeplinesc roluri specifice de analist şi structurator de probleme şi situaţii; proiectant de sisteme şi soluţii de intervenţie managerială; super- vizor tehnico-metodologic; instructor şi consilier pentru conducători; facilitator de acţiuni şi evaluator de performanţe. În exercitarea rolului lor, consultanţii îşi asumă o responsabilitate strict profesională pentru pertinenţa soluţiilor propuse, a căror aplicare o pot supraveghea şi facilita, fără însă a o putea impune sau dirija; numai managerii executivi sunt în măsură să-şi însuşească sau nu recomandările rezultate în urma acţiunilor de c.  şi tot ei poartă  răspunderea integrală pentru modul lor de aplicare şi rezultatele obţinute. Pe plan mondial se manifestă o piaţă deosebit de dinamică a serviciilor de c., fiind unele dintre cele mai costisitoare prestaţii; se mizează pe recuperarea cheltuielilor pentru c. prin ameliorarea substanţială a competitivităţii  şi rezultatelor lor economico-financiare. În contextul avansului actual către societatea informaţională, se estimează că cel puţin 50% din volumul serviciilor de c. prestate pe plan european se referă la tehnologia informatică şi aplicaţiile ei. Activitatea de c. este instituţionalizată prin existenţa de firme specializate (cabinete, centre, agenţii, grupuri de c. etc.), precum şi a unor grupări de astfel de firme în cadrul unor organizaţii de profil constituite la nivel naţional sau internaţional. În ţara noastră funcţionează Asociaţia Consultanţilor în Management din România – AMCOR.



analize cursdeguvernare

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: