> caracteristică esenţială a pieţei în cadrul căreia există numeroşi cumpărători şi vân- zători, fără ca vreunul dintre ei să fie preponderent. Pentru ca pe o piaţă să existe a., trebuie ca: 1) atât cumpărătorii, cât şi vânzătorii să aibă putere economică mică şi relativ apropiată între ei; 2) nici unul dintre ei să nu poată influenţa (sensibil) piaţa prin modificarea cererii sau ofertei sale. A. este o condiţie esenţială pentru piaţa cu concurenţă perfectă, care reprezintă un model teoretic de analiză. În realitate, nu există decât piaţă cu concurenţă imperfectă. Dacă pe o astfel de piaţă se manifestă a. relativă, se consideră că ea se caracterizează prin concurenţă “pură”. În ansamblu, ea rămâne imperfectă, întrucât nu îndeplineşte şi celelalte condiţii de concurenţă perfectă (v. Concurenţă perfectă).