duminică

26 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

6 ianuarie, 2022

Un proiect de ordonanță de urgență, privind interoperabilitatea sistemelor de tarifare rutieră din UE, stabilește detaliile legate de modul de identificare a vehiculului, a deţinătorului acestuia, pentru care a fost stabilită neplata unui tarif rutier. Amenzile vor fi mult mai greu de evitat.

Se stabilesc condițiile orivind schimbul de informații transfrontalier și tehnologiile utilizate de sistemele de tarifare rutieră care pot fi date în exploatare în România, potrivit documentului pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor.

Ordonanța va transpune, respectiv ca crea cadrul legal pentru punerea în aplicare a Directivei (UE) 2019/520 a Parlamentului European și a Consiliului din 19 martie 2019.


Statele membre aveau obligația de a adopta și publica, până la 19 octombrie 2021, actele cu putere de lege și actele administrative necesare pentru a se conforma prevederilor Directivei 2019/520.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

OUG pentru „big brother” rutier

Proiectul de act normativ spune că:

  • se stabilesc cadrul general și condițiile care trebuie îndeplinite în vederea asigurării interoperabilității sistemelor de tarifare rutieră electronică pentru utilizarea infrastructurii rutiere de pe teritoriul României cu sistemele de tarifare rutieră electronică similare din Uniunea Europeană;
  • se stabilesc cadrul general și condițiile care trebuie îndeplinite în vederea asigurării schimbului transfrontalier de informații privind vehiculele înmatriculate și deținătorii acestora, în cazul în care a fost constatată o neplată a tarifelor rutiere, de orice fel, în statele membre ale Uniunii Europene;
  • se stabilesc tehnologiile care sunt utilizate de sistemele de tarifare rutieră care pot fi date în exploatare în România și care necesită, în scopul colectării tarifelor rutiere, instalarea sau utilizarea unui echipament de bord (OBE);
  • se stabilesc condițiile în care se acordă înregistrarea în România a furnizorilor serviciului european de taxare rutieră electronică (SETRE);
  • se stabilesc obligațiile entităţilor din România care percep tarife rutiere;
  • se stabilesc obligațiile utilizatorilor SETRE;
  • se propune/instituirea unui organism de conciliere, organism desemnat în scopul medierii între entităţile care percep tarifele rutiere pe domeniile SETRE de pe teritoriul României şi furnizorii SETRE cu care acestea au încheiate contracte, sau cu care se află în negocieri pentru încheierea unor astfel de contracte;
  • se prevede desemnarea de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a organismelor autorizate să aplice sau să supravegheze procedura de evaluare a conformităţii cu specificaţiile sau a caracterului adecvat pentru utilizare și notificarea acestora către Comisia Europeană;
  • se prevede înființarea registrului electronic naţional, operaționalizat de ICI București și se stabilește conținutul acestuia, iar înregistrarea informațiilor privind domeniile SETRE și furnizorii SETRE în Registrul electronic național se efectuează în baza unei proceduri elaborate de ICI București;
  • se prevede faptul că Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în calitate de punct național de contact în România, asigură identificarea unui vehicul, precum şi a deţinătorului acestuia, pentru care a fost stabilită neplata unui tarif rutier.
  • se creează cadrul legal pentru stabilirea formei și conținutului scrisorii de informare, respectiv transpunerea Anexei II din Directiva (UE) 2019/520 a Parlamentului European și a Consiliului din 19 martie 2019 prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii, motivat de faptul că, pentru crearea institutiei scrisorii de informare (care nu este obligatorie conform dreptului intern) este necesară derogare de la OG 2/2001 care va fi realizata prin modificarea OG 15/2002 in sensul stabilirii unei proceduri prealabile de plata (compensatorii – dupa modelul Legii 5/2014), anterioare aplicarii unei sanctiuni contraventionale.
    • Prevederea privind derogarea de la OG 2/2001 constituie un element esential in conținutul scrisorii de informare, motiv pentru care aceasta urmeaza a fi realizata ulterior.
  • se creează cadrul legal pentru stabilirea ca anexa la prezenta ordonanță să poată fi actualizată, prin ordin comun al ministrului transporturilor și infrastructurii și al ministrului afacerilor interne, având în vedere că la nivelul Uniunii Europene este, în dezbatere un proiect de modificare și completare a mai mai multor Directive, printre care se regăsește și propunerea de modificare și completare a Anexei I la Directiva 2019/520.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: