sâmbătă

25 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

18 martie, 2020

Companiile care funcţionează în centrele comerciale de tip mall – cu (excepţia magazinelor alimentare şi a farmaciilor)  vor suspenda contractele de închiriere ale magazinelor lor pe întreaga durată a stării de urgenţă, dar şi contractele individuale de muncă ale lucrătorilor comerciali pe perioada instituirii stării de urgenţă, a anunţat miercuri Organizaţia Patronală a Retailerilor din România (RORETAIL).

Patronii magazinelor de retail din centrele comerciale se plâng că vânzările s-au redus „cu 100%”, punându-i în mare dificultate financiară, potrivit unui comunicat citat de Agerpres.

„Retailerii care funcţionează în centrele comerciale de tip mall – cu excepţia magazinelor alimentare şi a farmaciilor – vor pune în aplicare următoarele măsuri preventive:

  1. Invocarea Pandemiei COVID-19 ca un eveniment fortuit ce reuneşte atât forţa majoră, cât şi cazul fortuit şi, pe cale de consecinţă, în temeiul Art.1.351 şi 1.271 din Codul Civil, suspendarea contractelor de închiriere ale magazinelor din centrele comerciale de tip mall pe întreaga durată a stării de urgenţă decretate începând cu data de 16.03.2020;
  2. Invocarea Pandemiei COVID-19 ca un eveniment fortuit ce reuneşte atât forţa majoră cât şi cazul fortuit şi, pe cale de consecinţă, în temeiul art. 50 din Codul Muncii, suspendarea contractelor individuale de muncă ale lucrătorilor comerciali din magazinele aflate în centrele comerciale de timp mall pe întreaga durată a stării de urgenţă decretate începând cu data de 16.03.2020″, spune comunicatul citat.

RORETAIL consideră că pandemia COVID-19, împreună cu măsurile legale luate de autorităţi pentru combaterea acestei pandemii (inclusiv declararea stării de urgenţă pe teritoriul României începând cu data de 16 martie 2020), reprezintă evenimente „fortuite”, care reunesc atât forţa majoră, cât şi cazul fortuit, argumentează organizaţia.

„Măsurile luate recent de autorităţile române în vederea prevenirii răspândirii pandemiei COVID-19 au avut efecte imediate în ceea ce priveşte circulaţia cetăţenilor, modul de viaţă de zi cu zi, lucru ce a dus inclusiv la scăderea imediată şi dramatică a traficului de persoane din centrele comerciale, afectând activitatea retailerilor din centrele comerciale şi a altor afaceri bazate pe servicii.

„Afacerile private din aceste domenii au fost afectate imediat, cu scăderea vânzărilor până la 100%, lucru ce a dus la imposibilitatea achitării datoriilor companiilor faţă de furnizori şi a plăţii salariilor”, se menţionează în comunicatul organizaţiei.

Riscul unui colaps economic pentru toată industria de retail este iminent, neexistând, cel puţin temporar, niciun remediu pentru această situaţie şi niciun pachet de măsuri pentru redresarea economică a companiilor din domeniu, susţine RORETAIL.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Patronatul din comerţ solicită Guvernului să adopte următoarele măsuri:

  • declararea în mod oficial a pandemiei COVID-19 drept eveniment de forţă majoră pentru toţi comercianţii români;
  • închiderea imediată a centrelor comerciale de tip mall – cu excepţia magazinelor alimentare şi a farmaciilor;
  • achitarea integrală din fonduri guvernamentale a indemnizaţiei pentru şomajul tehnic (75% din salariu), inclusiv taxele aferente, pentru perioada în care firmele sunt afectate de carantină, starea de urgenţă sau de alte măsuri cu caracter restrictiv luate de guvern;
  • scutirea, amânarea, prorogarea sau reeşalonarea plăţii taxelor şi impozitelor aferente perioadei fără activitate; plata urgentă a restanţelor la plata indemnizaţiilor pentru concediile medicale precum şi a restanţelor la rambursările de TVA;
  • obligarea prin legislaţie specifică a băncilor şi altor instituţii de credit să amâne sau să reeşaloneze ratele creditelor pentru perioada fără activitate sau cu activitate redusă a companiilor afectate.

Organizaţia Patronală a Retailerilor din România – RORETAIL este o asociaţie care grupează peste 500 de magazine din România. Acestea comercializează aproximativ 100 de branduri naţionale şi internaţionale, având peste 3.000 de angajaţi.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: