DOCUMENT / Marile companii de stat profitabile nu pot compensa pierderile de miliarde ale celorlalte peste 800 – analiză Consiliul Fiscal

Companiile cu capital majoritar de stat au înregistrat pierderi nete cumulate de 1,8 miliarde de lei în 2019, în ciuda profitului net de 3,7 miliarde… Mai mult›
09.02.2021
Prăbușire dramatică a productivității muncii în agricultura românească

Productivitatea muncii în agricultura românească s-a prăbușit în 2020, potrivit datelor publicate de Eurostat. Evoluția consemnată față de anul precedent a fost de -47,2%, la… Mai mult›
09.02.2021
Acoperirea importurilor cu exporturi coboară mult sub cea din anul de criză 2010: Deficitul comercial pe 2020 a urcat la 8,5% din PIB

Deficitul comercial a urcat în luna decembrie 2020 la 1.952,4 milioane euro, cu peste 10% în plus față de aceeaşi lună a anului trecut, potrivit… Mai mult›
09.02.2021
Temelia Bugetului și a PNRR: 50% din actualii lucrători vor avea nevoie de noi calificări până în 2025

Aproximativ 50% din lucrătorii angajați în prezent vor avea nevoie de noi calificări până în 2025 pentru a răspunde nevoilor generate de criza Covid-19 pe… Mai mult›
08.02.2021
Rectificarea bugetară: Deficit de 4,3% din PIB. Problemele de la venituri, dilemele de la cheltuieli
de Alexandra Pele , 26.11.2019
Deficitul bugetar va urca la 4,3% în 2019, potrivit proiectului de rectificare bugetară publicat marți de Ministerul Finanțelor Publice (MFP).
De unde scăderea veniturilor: slaba absorbție a banilor europeni, amânarea licitației pentru 5G, colectare sub plan a taxelor
Documentul consemnează o reducere a veniturilor cu 18,3 miliarde de lei, 7,8 miliarde de lei fiind fonduri europene care nu vor mai intra la buget, dar fuseseră luate în calcul la întocmirea bugetului pe 2019.
De asemenea, cheltuielile au fost reduse cu circa 2 miliarde de lei.
Dincolo de gradul redus de absorbție al fondurilor europene, pe partea de venituri, cele mai semnificative scăderi au fost operate ca urmare a nerealizării planului de încasare al ANAF.
Astfel, veniturile din TVA au fost diminuate cu 3,4 miliarde de lei. Alte 2,4 miliarde de lei au fost tăiate de la taxele pe utilizarea bunurilor, ca urmarea a neaprobării calendarului licitației privind vânzarea licențelor 5G (licitație întârziată din cauza OUG 114).
Cheltuielile: creșterile de la pensii și PNDL au dus la tăieri de la investiții
Pe partea de cheltuieli au fost reduse marginal cele cu salariile și bunurile și serviciile.
Pe de altă parte, s-au alocat 6,5 miliarde de lei în plus pentru echilibrarea bugetului de asigurări sociale de stat (pensii) și pentru Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate, precum și 1,8 miliarde de lei pentru administrațiile locale, pentru proiectele finanțate prin PNDL.
Pentru cheltuielile cu asistența socială s-au alocat alte 2,2 miliarde de lei în plus.
Tăiați au fost bani de la fonduri europene (5,6 miliarde de lei), dar și de la investiții (193,1 milioane de lei).
Ce primesc sau pierd ministerele
Ministerul Muncii și Justiției Sociale: +3.982,3 milioane lei
Ministerul Sănătății: +2.898,9 milioane lei
Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice: +1.763,7 milioane lei
Ministerul Finanțelor Publice – Acțiuni Generale: +388,3 milioane lei
Ministerul pentru Mediu de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat: +299,0 milioane lei
Ministerul Finanțelor Publice: +236,0 milioane lei
Ministerul Educației Naționale: -2.080,0 milioane lei
Ministerul Afacerilor Interne: -1.187,8 milioane lei
Ministerul Transporturilor: -1.084,2 milioane lei
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale: -1.065,9 milioane lei
Ministerul Fondurilor Europene: -302,3 milioane lei
Secretariatul General al Guvernului: -227,5 milioane lei
Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale: -110,9 milioane lei
Bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate se majorează la venituri cu suma de 1.913,8 milioane lei, la cheltuieli se majorează cu suma de 2.032,7 milioane lei.
26.11.2019, 7:49 pm
dar cresterile de la SRI si Biserica nu? Doar pensiile va deranjeaza, cum altfel?