Cloud-ul guvernamental – restanța esențială în digitalizarea administrației

Una dintre marile restanțe ale guvernului Orban în materie de digitalizare o reprezintă neadoptarea Legii cloud-ului guvernamental, componentă esențială pentru transformarea digitală a administrației românești.… Mai mult›
17.01.2021
Lecțiile ieșirii din criza precedentă, pentru criza actuală: istoria corelației PIB – salariu – inflație

În condițiile în care rezultatul economic este în scădere, cazul României anului 2020 (-5% pe primele trei trimestre), se pune problema sursei și a ritmului… Mai mult›
17.01.2021
România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE. Evoluțiile din 2010 încoace și implicații

România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE (valoare ajustată cu inflația), potrivit unei analize publicate de Eurostat.… Mai mult›
15.01.2021
Bugetul 2021: în căutarea unei consolidări fiscale fără șocuri

Bugetul pe anul 2021 reprezintă ora adevărului – atât pentru ieșirea din criza produsă de Covid și menținerea unei direcții de dezvoltare coerente, cât și… Mai mult›
14.01.2021
Mai rău decât la BAC: Rata de promovare a cadrelor didactice la titularizare – 58,66%
de Vladimir Ionescu , 4.8.2020
Doar 58,66% dintre cadrele didactice care au susţinut proba scrisă a concursului de titularizare au promovat examenul, conform rezultatelor dinainte de înregistrarea contestaţiilor, conform datelor publicate marți de Ministerul Educației și Cercetării.
Cu toate acestea rata este semnificativ mai ridicată decât în anii trecuți – în 2019, de exemplu, promovarea înainte de contestații a fost de 46,86%, în 2018 – 47,40%, iar în 2017 – 45,73%.
Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci).
Statistica examenului:
- 239 de candidați au obținut nota 10, iar 14.269 de candidați au obținut note între 7 și 9,99
- la proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar s-au prezentat 27.002 candidați din totalul de 30.113 de candidați înscriși.
- au fost notate 24.732 de lucrări
- 2.145 de candidați s-au retras din concurs din motive personale sau medicale
- 32 de candidați au fost eliminați din cauza încercării de fraudare a examenului
- lucrările a 93 de candidați au fost anulate din motive legate de nerespectarea metodologiei
- Candidații eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu vor fi repartizați pe posturi didactice în anul școlar 2020-2021.
- județele unde s-a înregistrat o rată de promovare (promoția curentă și promoțiile precedente) de peste 64%: Cluj – 69,66%, Dolj – 65,57%, Brașov – 64,16%
- în Capitală, procentul de promovare înregistrat este de 64,43%.
5.8.2020, 1:29 pm
Nu e absolut nici-o surpriza ca lucrurile stau asa, iar situatia descrisa de notele la acest examen de titularizare dezvaluie incaodata – daca mai era nevoie – un din sursele decaderii nivelului calitativ in invatamantul gimnazial romanesc. Nu e singura sursa, dar este cea mai plina de dezamagiri, fiindca nu avem cum sa ne imaginam un invatamant public performant cu asemenea profesori. Asadar, Romania va mai zabovi inca multa vreme la coada clasamentului european, din pacate.