luni

4 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

30 martie, 2020

Preţurile la energie electrică au fost în scădere în această lună pe piaţa centralizată a contractelor cu negociere bilaterală și livrare în viitor,  de la bursa OPCOM, cu până la 13%,  potrivit rapoartelor bursei.

Astfel, OMV Petrom (SNP), care produce electricitate la centrala pe gaze naturale de la Brazi, a vândut, vineri, la 235 lei / MWh, cu 12,9% mai ieftin decât în 6 februarie, cu -11,2% faţă de de un contract din 6 martie şi cu -7,8% faţă 17, martie, potrivit datelor OPCOM.

La fel, Hidroelectrica vindea la 210 lei / MWh în 25 februarie, dar cu 201 lei / MWh în 4 martie, şi cu 7,1% mai ieftin (până la 195 lei / MW h) în 11 martie, la aceeaşi putere şi pentru acelaşi număr de contracte puse pe piaţă).


Scăderi s-au mai înregistrat şi la vânzările CE Oltenia , cu 2,5% până la 268,25 lei / MWh şi, în aceeaşi proporţie la cele ale Nuclearelectrica, până la 261 lei / MWh, pentru ordine de 50 de contracte la o putere de 5 MW.

Ordonanţa militară nr. 4 a plafonat prețurile la utilități. Prevederea actului normativ emis dumincă spune astfel:

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

„În perioada stării de urgență prețurile la energie electrică și termică, gaze naturale, alimentare cu apă, salubritate și carburanți nu pot fi majorate peste nivelul practicat la data emiterii prezentei ordonanțe militare, acestea putând fi doar diminuate în funcție de cerere și ofertă”.

Preţurile la energie sunt în scădere în toată lumea ca urmare a scăderii dramatice a cererii industriale, afectată de pandemia cu coronavirusul Covid-19. Tendinţa este ilustrată şi de prăbuşirea preţului petrolului.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: