Înmatriculările de autoturisme noi din România s-au cifrat în luna ianuarie 2025 la 11.920 de unități, o scădere de 6,4% comparativ cu aceeași lună a anului 2024, dinamica de scădere fiind mai alertă decât cea de pe piața europeană (UE), unde înmatriculările au scăzut cu doar 2,6%, potrivit datelor publicate marți de Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA).
Înmatriculările pe tip de propulsie
Piața auto locală s-a remarcat în debutul anului printr-o scădere majoră a vânzărilor de vehicule diesel (-43,6%) și electrice (-28,6%) și o creștere semnificativă a vehiculelor cu motorizări hibride-electrice, care au avut un plus de 25% în ianuarie 2025 față de ianuarie 2024.
- Vehicule electrice pe baterie: 1.164 unități (-28,6%)
- Vehicule hibride plug-in: 0 unități (fără schimbare)
- Vehicule hibride-electrice: 5.284 unități (+25,4%)
- Alte tipuri de motorizări (GPL, etanol de exemplu): 1.511 unități (+20,2%)
- Mașini pe benzină: 3.002 unități (-23,6%)
- Mașini diesel: 959 unități (-43,6%)
Înmatriculările pe mărci
În ceea ce privește segmentarea după mărci, Dacia continuă să fie pe prima treaptă a podiumului pieței din România, cu 4.615 unități înmatriculate în ianuarie 2025, în scădere totuși față de ianuarie 2024. În același timp, înmatriculările de automobile Renault s-au cifrat la 2.437 unități, un plus 19% comparativ cu ianuarie 2024.
- Volkswagen: 1.198 unități (-4,2%)
- Skoda: 1.132 unități (-7,5%)
- Ford: 875 unități (-9,8%)
- Hyundai: 846 unități (+3,2%)
- Toyota: 791 unități (-5,1%)
- Mercedes-Benz: 469 unități (-2,4%)
- BMW: 432 unități (-1,8%)
- Audi: 314 unități (-4,3%)
(Citește și: ”România, exporturi record de autoturisme noi în 2024: 12 mld. euro și o balanță comercială puternic pozitivă”)
***