La obiect

O oportunitate ratată: ”Dezvoltare la dobânzi mici”. Cauzele externe şi cauzele interne

Sfârșitul programelor de relaxare monetară din SUA și din UE reduce și mai mult șansele României de dezvoltare economică bazată pe împrumuturi avantajoase, după ce… Mai mult

12.03.2019

La obiect

Atenție la comerțul exterior: Deficit comerial expandat cu 62% în ianuarie! Cel mai mic ritm de creștere a exporturilor din ultimii 3 ani

Deficitul comercial pe ianuarie 2018 a fost de 1,2593 miliarde de euro, în creştere puternică (+62%) faţă de aceeaşi lună a anului anterior. Mai mult,… Mai mult

12.03.2019

La obiect

Trei proiecte majore de transformare digitală, sprijinite de Comisia Europeană, așteaptă de peste un an mobilizarea autorităților de la București

  Centrele de inovare digitală (Digital Innovation Hubs – DIH), create și sprijinite de Comisia Europeană au nevoie, pentru a putea funcționa și a avea… Mai mult

11.03.2019

La obiect

Avertisment UE – Datoria externă a României ar putea trece de 60% din PIB în decurs de zece ani

Potrivit Raportului de sustenabilitate fiscală pe 2018 al Uniunii Europene (publicat în ianuarie 2019), datoria externă a României ar putea trece pragul de 60% din… Mai mult

10.03.2019

Cronicile

Piața auto din România crește cu două cifre în primele două luni din 2019, în timp ce piața europeană scade

de Vladimir Ionescu , 15.3.2019

În primele două luni din 2019, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut cu 20,8% comparativ cu perioada similară din 2018, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere mai redusă, de 17,1%. În februarie, volumul vânzărilor a consemnat un avans de 13,5%, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). La nivel european, februarie a marcat cea de-a șasea lună consecutivă de scădere a înregistrărilor de autoturisme.

În continuare, vânzările sunt susținute, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 69% din totalul achizițiilor de autoturisme realizate în primele două luni ale lui 2019.

”Este însă de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziționate de către persoanele fizice în aceste prime două luni (5.983 unități) este cu 49% superior celui din perioada similară a anului trecut (4.026 unități); ca urmare și ponderea lor a crescut de la 24% în 2018 la 31% în 2019. Acesta este încă un semnal pozitiv în ceea ce privește apetența persoanelor fizice de a achiziționa autoturisme noi în afara programului Rabla, evoluția fiind probabil susținută, atât de creșterea veniturilor, cât și de oferta constructorilor de autovehicule și reprezentanților acestora din România”, notează APIA.

În ceea ce privește autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în primele două luni ale anului 2019 au fost înmatriculate 72.933 unități, cu 7,8% mai puține decât în 2018, dar și pe structură de vârstă îmbunătățită (cele cu vârstă mai mare de 12 ani înregistrând, pe un volum important, o scădere de 15,3%). În primele două luni ale anului au fost vândute 24.065 de unități (+ 17,1%), din care 19.531 de autoturisme (+ 18,1%) și 4.534 de vehicule comerciale (+ 12,9%).

În ceea ce privește autoturismele “verzi“ (electrice și hibride), ponderea acestora continuă să crească, ajungând să dețină, în primele două luni ale lui 2019, o cotă de piață de 3,3%. Pe categorii, consemnăm o creștere de 2,8% la autoturismele electrice 100% și o scădere de 71,6% la cele plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride înregistrează o creștere de 139,6%.

”Acestă evoluție constant pozitivă din ultimii ani (în 2015 se vindeau doar 46 de autoturisme electrice și plug-in, în timp ce anul trecut s-au vândut 987 de unități) demonstrează faptul că stimulentele de care autoturismele „verzi” beneficiază prin Programul Rabla Plus, ajută la o mai rapidă penetrare pe piață a acestora. Ca atare, în măsura în care stimulentele se vor menține în aceiași parametrii, iar bugetul acestui program va continua să crească, este de așteptat ca și interesul pentru România al constructorilor globali de astfel de autovehicule să fie unul pe măsură”, notează Asociația

În funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 27,1% sunt fabricate în România, 22,3% sunt fabricate în Germania, 11,2% în Cehia; 9,9% în Turcia și 6,7% în Spania.

Pe plan european, primele două luni ale anului au adus o scădere a înmatriculărilor de autoturisme noi de 2,9% comparativ cu 2018.

Februarie 2019 este a șasea lună consecutivă de scădere a pieței europene, comparativ cu luna similară a anului anterior.

Principalele țări din UE, care, împreună, acoperă cca. 75% din piața, înregistrează, după 2 luni, următoarea evoluție: Franța +0.5%, Germania +0,6%, Italia -4,9%, Spania -8,4% și UK – 0,6%.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 15.3.2019

Lăsați un comentariu


Europa

Mecanismul consolidat de protecție civilă UE intră în vigoare

Iulian Soare

Propunerea Comisiei Europene de a consolida răspunsul colectiv al UE împotriva dezastrelor naturale, cunoscută drept rescEU, a intrat în vigoare joi. Numeroase dezastre au afectat… Mai mult

Stiri

PIB-ul României l-a depășit în 2018 pe cel al Portugaliei: care are o populație de 2 mai mică și un PIB/locuitor de 2 ori mai mare

Vladimir Ionescu

Economia României a depășit, la prețuri curente în euro, economia Portugaliei în 2018, o țară cu o populație și o suprafață de două ori mai… Mai mult

Stiri

Europarlamentarul Laurențiu Rebega, trimis în judecată pentru fraudă cu fonduri europene

Vladimir Ionescu

Europarlamentarul Laurenția Rebega (foto), fost vicepreședinte al Consiliului Județean Prahova, a fost trimis în judecată de DNA, pentru fraudare de fonduri europene. Politicianul mmebru al… Mai mult

Stiri

Franța: Senatul sesizează justiția în cazul unor colaboratori ai președintelui Macron suspectați de mărturie falsă

Iulian Soare

Senatul francez a decis să sesizeze justiţia în cazul mai multor colaboratori ai preşedintelui Emmanuel Macron, inclusiv directorul de cabinet, suspectaţi de mărturii false sau… Mai mult

Stiri

Florin Susanu, numit director general provizoriu la TAROM. A mai asigurat interimatul în 2017

Adrian N Ionescu

Consiliul de administraţie al operatorului naţional aerian TAROM l-a numit în funcţia de director general provizoriu și de „accountable manager” al companiei pe Florin Susanu,… Mai mult

Stiri

O companie chineză intră în parteneriat cu Astra Vagoane pentru licitația PMB de achiziție a tramvaielor

Vladimir Ionescu

O subsidiară a companiei chineze CRRC Corporation, cel mai mare furnizor de material rulant din lume, a intrat într-un parteneriat cu Astra Vagoane Călători, pentru… Mai mult

Stiri

eMAG se extinde în Europa, după ce eMAG Ungaria a fuzionat cu o companie locală de e-commerce

Vladimir Ionescu

eMAG Ungaria şi Extreme Digital, cei doi lideri ai comerţului online din Ungaria, au anunţat joi fuziunea prin care va apărea una dintre cele mai… Mai mult