fbpx Modifica setari cookieuri

Just Business

Economia și administrația – problemă comună: lipsa competențelor digitale ale personalului, produsă de lipsa educației continue

Guvernul a decis alocare sumei de 150 de milioane de lei din fondul de urgență pentru achiziționarea de dispozitive electronice conectate la internet, astfel încât… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Fotografia de la întâlnirea Economiei cu Pandemia: Convergența 2019 și convergența 2020

Câteva citate din Programul de convergență 2019 – 2022 ar putea explica mult mai clar anumite prevederi incluse în Programul de convergență 2020 (Programul oficial… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Cea mai grea împărțeală din istoria UE: încep negocierile

Mai sunt două zile până când va fi anunțată noua propunere de Cadru Financiar Multianual Aceasta conține inclusiv mult-așteptatele detalii ale Fondului de Relansare Economică… Mai mult

25.05.2020

Europa

Europa a depășit vârful pandemiei Covid – țările au trecut la faza a doua de gestionare: testarea ratei de imunizare

După relaxarea măsurilor de prevenire a pandemiei, autoritățile naționale au declanșat pe tot globul marea operațiune a testării pe scară largă, pentru depistarea anticorpilor la… Mai mult

25.05.2020

Paradox: Numărul mașinilor diesel a crescut în UE cu 74% față de 2016, când a izbucnit scandalul Volkswagen

de Iulian Soare , 23.9.2019

Numărul autovehiculelor diesel care circulă pe drumurile din Europa a ajuns la 51 de milioane, în creştere cu 74% comparativ cu 2016, anul în care a izbucnit scandalul Volkswagen, precizează o analiză a organizaţiei Transport şi Environment (T&E).

Potrivit T&E, România a înregistrat cea mai ridicată rată a importurilor de maşini diesel în regiune.

“Deşi România se află la mijlocul clasamentului, ţara noastră a înregistrat cea mai mare rată de importuri a dieselurilor poluante în Europa Centrală şi de Est. Acest fapt se datorează taxării precare din ultimii trei ani a maşinilor care emit noxe şi pulberi în suspensie. Pe de altă parte, măsurile administraţiilor locale privind limitarea accesului maşinilor poluante sunt firave, iar impactul dieselurilor asupra calităţii aerului în centrele urbane este semnificativ”, a declarat pentru Agerpres Raul Cazan, preşedintele 2Celsius, asociație membră a reţelei Transport şi Mediu de la Bruxelles.

Față de anul trecut, creșterea numărului de autovehicule diesel a urcat cu 18%, dar autorii studiului precizează că, “având în vedere că Volkswagen este încă suspectată că instalează dispozitive de manipulare a emisiilor, numărul real al maşinilor poluatoare ar putea fi mult mai mare”.

Calculele au fost realizate pe date referitoare la vânzările din 2008 până în prezent, precum şi pe date privind emisiile reale din atmosferă.

“Acestea (datele – n.red.) arată că producătorii de maşini continuă să vândă autovehicule diesel poluatoare. Aproape o cincime din acestea sunt în Germania (9,9 milioane), urmată de Franţa (9,8 milioane) şi Marea Britanie (8,5 milioane). Împreună cu Italia, Spania şi Belgia, cele şase ţări reprezintă 81% din flota poluatoare a UE”, arată concluziile analizei.

În opinia autorilor studiilor, “principalul motiv pentru creşterea numărului acestor maşini este decizia producătorilor de a-şi maximiza profiturile vânzând în continuare modelele diesel existente în loc de a investi în modele mai curate. Din 2015 când a izbucnit scandalul Dieselgate, primii cinci producători de maşini care au vândut peste două treimi din autovehiculele diesel din UE au înregistrat profituri de peste 140 de miliarde de euro”

Situația, pe mărci:

  • grupul Volkswagen este responsabil pentru mai mult de 20% din maşinile şi dubele diesel din UE (11,6 milioane)
  • Renault-Nissan pentru 8,1 milioane
  • PSA Group pentru 7,2 milioane.

“Este scandalos să vedem cum creşte numărul maşinilor diesel pe drumurile din UE şi cum depăşeşte 50 de milioane. Asta se întâmplă din cauză că producătorii prioritizează profiturile, şi nu sănătatea oamenilor. Decidenţii se fac că nu văd această sursă majoră de poluare a aerului şi refuză să oblige producătorii să facă modele mai curate”, a declarat Florent Grelier, reprezentant al organizaţiei Transport & Environment.

Conform datelor Agenţiei Europene de Mediu, expunerea la oxid de azot, substanţă emisă de motoarele diesel, a cauzat decesul prematur al 79.000 de persoane din 41 de ţări europene, în 2015.

Federaţia Europeană pentru Transport şi Mediu (T&E) reprezintă 58 de organizaţii din 26 de ţări din Europa, în special grupuri de mediu şi militanţi care lucrează pentru politici de transport durabile la nivel naţional, regional şi local.

De asemenea, coordonează Coaliţia Internaţională pentru Aviaţie Durabilă (ICSA), care are statutul de observator la Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (ICAO) şi este membră a Coaliţiei pentru Transporturi Navale (CSC), ce deţine statutul de observator în cadrul Organizaţiei Maritime Internaţionale (OMI).

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 23.9.2019

Un raspuns

  1. florin
    24.9.2019, 1:56 pm

    dar expunerea la chimicalele prezente in hrana cea de toate zilele, cea pe care si-o permite amaratul de jos nu rasfatatul sau beizadeaua, cati oameni ucide? asta nu exista in statistici?

Lăsați un comentariu


Stiri

Eugen Rădulescu, BNR: Reducerea mai agresivă a ratelor de dobândă ar antrena aproape imediat un atac asupra cursului

Vladimir Ionescu

Reducerea mai agresivă a ratelor de dobândă ar antrena aproape imediat un atac asupra cursului valutar, ce nu ar mai putea fi stăvilit, susţine Eugen… Mai mult

Europa

Economia germană va reveni la puterea de dinaintea crizei abia în a doua parte a anului 2022

Adrian N Ionescu

Obiectivul Ministerului german al Economiei  este ca economia Germaniei, cea mai mare din Europa, să revină la nivelurile de dinaintea crizei în a doua jumătate… Mai mult

Stiri

Organizațiile Pacienților cu Afecțiuni Cronice: Atenție la bolnavi, în continuare sunt internate doar urgențele

Vladimir Ionescu

În continuare, spitalele internează doar cazurile încadrate ca urgențe, majoritatea bolnavilor fiind amânați  până după 15 iunie, reclamă Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice (COPAC).… Mai mult

Stiri

VIDEO – Nelu Tătaru, ministrul Sănătății: Top 5 probleme ale sistemului de sănătate din România

Redacţia

Managementul sistemului, legislația, inexistența unei politici investiționale coerente, politica medicamentului și politizarea sistemului au fost problemele menționate de ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, la video conferința… Mai mult

Europa

UE pregătește sancțiuni împotriva rușilor care au susținut atacul cibernetic asupra Bundestag

Iulian Soare

Uniunea Europeană este gata să impună sancțiuni asupra unui grup de hackeri ruși, au declarat pentru Politico trei diplomați implicați în această procedură. Sancțiunile vor… Mai mult

Europa

BCE a mai pornit o tiparniță: programul de relaxare cantitativă se dublează, la 1.350 de miliarde de euro

Alexandra Pele

Banca Centrală Europeană (BCE) a decis, joi, dublarea programului de relaxare cantitativă (QE) demarat în contextul pandemiei Covid-19 (pandemic emergency purchase programme – PEPP) la… Mai mult

Europa

Prognoză USDA: Producţia de cereale a României va scădea cu 2,6% în 2020. Exporturile, în declin cu 5,5%

Adrian N Ionescu

Seceta va face ca producţia de cereale a României să se diminueze cu 2,6% în anul de marketing 2020/2021, în ciuda creşterii cu 2,2% a… Mai mult