sâmbătă

20 aprilie, 2024

3 februarie, 2021

Vlad Tenev, Elon Musk și Clubhouse

Rețeaua de socializare audio Clubhouse, înființată acum mai puțin de un an, a înregistrat un val de cereri de invitații pentru serviciul său exclusivist, după ce s-a aflat că a găzduit un dialog între miliardarul Elon Musk și Vlad Tenev, directorul executiv al platformei de tranzacționare Robinhood.

Aplicația Clubhouse a fost instalată de aproape 3,6 milioane de ori la nivel global, dintre care 1,1 milioane au fost în ultimele șase zile, potrivit datelor culese până marți de Sensor Tower, specializată în activitatea online, citată de Reuters.

Rețeaua Clubhouse a ajuns astfel la vârful ierarhiilor privind start-up-urile, după ce cererile pentru serviciul exclusivist (în care membrii nu pot face decât un număr limitat de invitații pe perioada de pre-lansare) au declanșat formarea unor piețe seundare pe alte rețele sociale precum Reddit, eBay și Craigslist.


Platforma Robinhood a fost folosită preferențial de micii investitori, coalizați împotriva fondurilor de investiții care au pariat pe căderea acțiunilor lanțului de magazine de jocuri video GameStop.

De asemeni, Reddit găzduiește forumul WallStreet Bets, folosit de micii investitori în cazul GameStop și în alte cazuri similare.

(Citiți și: „Revolta micilor investitori GameStop a provocat pierderi de 12 mld. dolari marilor fonduri de investiții”)

Atracția pentru Clubhouse a ajuns și în China, chiar dacă nu este disponibilă pe magazinul de aplicații Apple din această țară. Serviciul este disponibil doar pe telefoanele Apple iPhone.

Totuși, în China, invitațiile sunt vândute pe o piață la mâna a doua de pe platforma Idle Fisch, deținută de Alibaba.


În Japonia, investitorii, lucrătorii din sectorul tehnologic și din media au luat cu asalt serviciul.

Frenezia „social media” și democrația exclusivistă

Investitorii au fost atât de nerăbdători să prindă oportunitatea încât, luni, au determinat creșterea cu 117% valoarea acțiunilor Clubhouse Media Group, care nu avea nicio legătură cu aplicația.

De asemeni, firma tehnologică chineză de tech Agora, listată pe Nasdaq, a înregistrat o creștere de 30% a acțiunilor sale, în urma informațiilor din presă potrivit cărora ar fi un partener al Clubhouse. Nici Agora și nici Clubhouse nu au dorit să comenteze.

Compania Clubhouse, cu sediul în San Francisco, este evaluată la 1 miliard de doalri, în urma celei mai recente rude de finanțare, conduse de Andreessen Horowitz, o firmă de investiții de risc cunoscută în Silicon Valley.

Clubhouse a fost criticată pentru tipul de dialoguri „în spatele ușilor închise”, pe care le promovează precum cea dintre Elon Musk și Vlad Tenev.

Marc Andreessen, partener fondator al Andreessen Horowitz și sprijinitor al Robinhood, a blocat pe mulți reporteri care voiau să asculte dialogul respectiv, potrivit unui mesaj Tweeter postat de Jessica Lessin, redactor-șef al publicației de tech The Information.

Discuția Musk – Tenev a avut loc într-un eveniment obișnuit de pe Clubhouse, numit „The Good Time Show”.

Directorul general al firmei Clubhouse, Paul Davidson, a declarat pentru Bloomberg TV că gazdele evenimentelor pot alege cine are permisiunea de a asculta, subliniind ideea că aplicația este exclusivistă.

Clubhouse speră să facă aplicația disponibilă la nivel larg, și prevede oportunități de afaceri în abonamente sau bilete la evenimente precum cel la care a participat Musk.

Firma se va confrunta cu provocarea de a modera abuzurile de diferite tipuri de la ură până la hărțuire, ca și marile rețele de socializare.

Clubhouse nu are decât 10 angajați, deocamdată. Un purtător de cuvânt spune că firma investește în instrumente de detectare și prevenire a abuzurilor.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: