fbpx

Chestiunea

Prognoza de primăvară: 5% creșterea PIB pentru 2021 – dar atenție la competitivitate și la salariile reale!

Prognoza de primăvară a revizuit semnificativ în sus estimarea privind Produsul Intern Brut pe anul 2021, potrivit datelor comunicate de Comisia Națională de Strategie și… Mai mult

29.04.2021

Europa

Infrastructura de transport în PNRR – Ce vrea Comisia și cât poate negocia România

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a discutat luni, la Bruxelles, cu comisarul european pentru Transporturi și cu comisarul european pentru Competiție, proiectele de infrastructură propuse spre… Mai mult

27.04.2021

Analiză

Studiu de caz – Comerțul cu Ungaria: cu ce ne produce vecinul nostru cel mai mare deficit comercial

Cel mai mare deficit comercial față de o țară europeană și al doilea la nivel mondial după cel cu China, a fost înregistrat anul trecut… Mai mult

26.04.2021

Europa

România a înregistrat în T4 din 2020 cea mai mare scădere a numărului de noi lucrători dintre statele UE

România a înregistrat în T4 2020 cea mai mare scădere a numărului de noi lucrători dintre statele UE, potrvit datelor publicate de Eurostat. Cu o… Mai mult

26.04.2021

Numărul morților în accidente a scăzut cu un procent record, în pandemie – cu 17% mai puține, față de 2019, în UE. România rămâne pe primul loc

de Iulian Soare , 20.4.2021

Un număr de 18.800 de persoane și-au pierdut viața în anul trecut în accidente rutiere, UE, ceea ce reprezintă o scădere apreciabilă, de 17%, față de 2019. Procentul echivalează cu 4.000 decese mai puțin, diminuare ce a fost determinată de reducerea traficului în timpul pandemiei de Covid-19, prin restricțiile impuse de statele membre.

Cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (18 morți la un milion de locuitori), în timp ce România (cu 85 decese în accidente auto la 1 milion de locuitori) a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalității în 2020. Media UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.

România rămâne astfel lider de clasament, la fel ca în anii precedenți.

„România trebuie să investească masiv și urgent în soluții pentru siguranța rutieră: infrastructură adecvată pentru fiecare tip de mobilitate, programe de educație, reformă legislativă pentru introducerea tuturor principiilor europene în domeniu. Sper ca investițiile în transporturi prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență să aibă o componentă consistentă de siguranță rutieră. România are nevoie de o strategie integrată în această privință, care să lege investițiile în infrastructură de cadrul legislativ’’, a declarat comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, citată într-un comunicat al Comisiei.

Drumurile din UE, cele mai sigure din lume

În cursul deceniului precedent, între 2010 și 2020, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut cu 36 %, o scădere care nu atinge obiectivul stabilit pentru deceniul respectiv, și anume reducerea cu 50 % a numărului de decese. Cu toate acestea, cu 42 de accidente rutiere mortale la 1 milion de locuitori, UE rămâne continentul cu cele mai sigure drumuri din lume. Cu titlu comparativ, media mondială este de peste 180, menționează comunicatul Reprezentanței CE în România.

Potrivit cifrelor provizorii:

  • 18 state membre au înregistrat o scădere record a numărului de accidente rutiere mortale în 2020
  • Cele mai mari scăderi ale numărului acestor decese (de 20 % sau mai mult) fiind observate în Belgia, Bulgaria, Danemarca, Spania, Franța, Croația, Italia, Ungaria, Malta și Slovenia
  • În cinci state membre (Estonia, Irlanda, Letonia, Luxemburg și Finlanda) s-a înregistrat o creștere a numărului de decese
  • Pe o perioadă mai lungă de timp, numărul deceselor pe drumurile europene a scăzut cu 36 % între 2010 și 2020, ceea ce se situează sub obiectivul UE de 50 %. Numai Grecia (54 %) a depășit obiectivul, fiind urmată de Croația (44 %), Spania (44 %), Portugalia (43 %), Italia (42 %) și Slovenia (42 %). În total, nouă state membre au înregistrat scăderi cu 40 % sau mai mult.

Impactul pandemiei, greu de măsurat

Reducerea volumelor de trafic, ca urmare a pandemiei de COVID-19, a avut un impact clar, deși nemăsurabil, asupra numărului de accidente rutiere mortale.

Cu toate acestea, datele preliminare arată că în SUA, de exemplu, numărul accidentelor mortale a crescut vertiginos în 2020, în pofida reducerii volumelor de trafic.

Într-adevăr, statisticile înregistrate în unele țări ale UE indică, de asemenea, o creștere a comportamentelor mai riscante, în special excesul de viteză, în perioadele de restricții de deplasare a persoanelor.

Impactul crizei Covid-19 asupra mobilității urbane

Mersul cu bicicleta a cunoscut o creștere semnificativă în popularitate și numeroase orașe din întreaga lume au realocat (temporar) spațiu rutier cicliștilor și pietonilor. Această evoluție încurajatoare poate avea un impact pozitiv considerabil asupra calității aerului și a schimbărilor climatice și, în același timp, creează noi provocări în materie de siguranță rutieră, mai precizează comunicatul.

La nivelul UE, aproximativ 70 % din accidentele rutiere mortale din zonele urbane implică participanți la trafic vulnerabili, printre care se numără pietonii, motocicliștii și bicicliștii.

Abordarea siguranței rutiere în mediul urban este, prin urmare, un domeniu-cheie de interes, iar Comisia dorește să se asigure că siguranța rutieră este luată în considerare în toate etapele planificării mobilității urbane. Siguranța rutieră va fi un element important al noii inițiative privind mobilitatea urbană care urmează să fie prezentată de Comisie în cursul acestui an.

În acest sens, două capitale europene, Helsinki și Oslo, au marcat o etapă importantă, ajungând la zero decese pentru pietoni și bicicliști în 2019, citând reducerea vitezei ca factor esențial pentru acest progres.

 

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 20.4.2021

Lăsați un comentariu


Europa

Energie regenerabilă: Cel mai ridicat ritm anual din 1999 încoace de creștere a capacităților de producție, în 2020

Adrian N Ionescu

Capacitățile noi de producție a energiei regenerabilă au crescut în cel mai ridicat ritm anual din 1999 încoace, cu 45% până la aproape 280 GW… Mai mult

Stiri

”Presupuse fapte de natură penală” săvârșite în proiecte cu bani europeni în care Dan Barna a fost expert. Vicepremierul neagă implicarea numelui său

Vladimir Ionescu

Departamentul de Luptă Antifraudă din cadrul Guvernului a sesizat DNA în legătură cu ”presupuse fapte de natură penală comise în contextul implementării unor proiecte finanțate… Mai mult

Europa

Rusia îi răspunde României: îl expulzează pe adjunctul atașatului militar al Ambasadei României la Moscova

Iulian Soare

Rusia a decis expulzarea adjunctului atașatului militar al Ambasadei României la Moscova. Este o măsură de răspuns la decizia autorităților de la București de a-l… Mai mult

Europa

UE deschide al doilea proces împotriva AstaZeneca, cerând de această dată și despăgubiri

Iulian Soare

Comisia Europeană (CE) dă din nou în judecată laboratorul anglo-suedez AstraZeneca şi cere despăgubiri, a anunţat un purtător de cuvânt al Bruxellesului, precizând că plângerea… Mai mult

Europa

Escaladare a tensiunilor dintre Hamas şi Israel – ciocniri în Ierusalimul de Est: peste 20 de morți

Iulian Soare

Cel puțin 20 de palestinieni au fost uciși în Fâșia Gaza, în noaptea de luni spre marţi, când organizația Hamas şi Israelul au efectuat sute… Mai mult

Europa

Germania, prima țară care interzice Facebook să colecteze date de la utilizatorii WhatsApp

Iulian Soare

Companiei Facebook Inc. i s-a ordonat să sisteze activitățile de colectare a datelor utilizatorilor WhatsApp din Germania după ce o autoritate de reglementare din această… Mai mult

Stiri

Certificatul digital de vaccinare va fi testat de STS pe 21 mai. Cum funcționează

Vladimir Ionescu

Certificatele digitale de certificare a vaccinării anti-Covid vor conține un cod QR și se vor putea vizualiza, respectiv descărca, dintr-un portal web securizat, anunță STS,… Mai mult