duminică

3 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

25 martie, 2021

Ultimul scenariu de derulare a perioadei ce a mai rămas din actualul an școlar au fost stabilite joi la Ministerul Educației, împreună reprezentanți ai sindicatelor din domeniu, ai asociațiilor de părinți și ai Consiliului Elevilor. Acest scenariu păstrează vacanța prelungită anunțată acum două zile – între 2 aprilie și 4 mai -, cu încheierea anului pe 25 iunie.

Excepție fac elevii din clasele de la final de ciclu de învățământ (a VIII-a, a XII-a), care vor avea cursuri și în luna aprilie, mai puțin de sărbătorile pascale, catolice și ortodoxe. De asemenea, Evaluarea Națională și Bacalaureatul se vor susține la datele inițiale, nu se mai schimbă.

Ministrul Educației, Sorin Câmpeanu anunțase în urmă cu două zile extinderea vacanței de primăvară pe parcursul întregii luni aprilie, cu amânarea Evaluării Naționale până după Bacalaureat și prelungirea anului școlar.


După criticile aduse de asociațiile părinților și profesorilor, ministerul a convenit pentru joi consultări cu toți reprezentanții tuturor părților implicate.

Varianta agreată joi, la finalul discuțiilor, prezentată de ministrul Cîmpeanu:

  • Examenele naționale se vor desfășura la datele stabilite, conform calendarelor deja aprobate și cunoscute: 22 – 25 iunie (Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a) și 28 iunie – 1 iulie (probele scrise ale examenului de bacalaureat. Probele de competențe din cadrul examenului de bacalaureat vor fi echivalate conform unei proceduri elaborate de către Ministerul Educației.
  • Cu excepția claselor terminale, pentru care structura anului școlar nu va suferi niciun fel de modificare, vacanța de primăvară va începe în data de 2 aprilie și se va încheia în data de 4 mai.
  • Pentru clasele terminale structura anului școlar NU va suferi niciun fel de modificare, vacanța/vacanțele de primăvară rămânând la datele planificate și cunoscute (2 aprilie – 11 mai pentru Sărbătorile Pascale Catolice și 30 aprilie – 9 mai pentru Sărbătorile Pascale Ortodoxe). În intervalul 12 aprilie – 29 aprilie, clasele terminale vor participa online la toate activitățile didactice.
  • Semestrul al II-lea va fi redus cu o săptămână pentru toate clasele (grupele din învățământul preșcolar, clasa pregătitoare, clasele I – a VII-a și clasele a IX-a, a X-a și a XI-a), cu excepția claselor terminale (a VIII-a și a XII-a), urmând a finaliza semestrul în data de 25 iunie, în loc de 18 iunie.
  • Pentru filiera tehnologică și învățământul profesional și tehnic, finalul semestrului al II-lea va rămâne la datele stabilite și cunoscute.
  • Calendarul activităților aferente definitivării și titularizării rămân neschimbate.
  • Evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, precum și pretestările PISA rămân programate, în continuare, cu prezență fizică în toate școlile care funcționează în localități necarantinate. Evaluarea națională a elevilor din clasa a II-a se reprogramează din perioada 20 – 23 aprilie în intervalul 25 – 28 mai.
  • Pentru a reduce inechitatea determinată de condițiile speciale, în școlile aflate în localități carantinate, simulările pentru clasele terminale și evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor putea fi organizate după ieșirea din carantină.
  • Programul național de acțiuni remediale nu se va derula în școlile aflate în localități în care rata de infectare este mai mare de 6/1000 locuitori.
  • Se renunță la săptămâna „Școala altfel”.

Schimbarea structurii anului școlar devine necesară după ce România a intrat în valul al 3-lea al epidemiei de Covid-19 și se află pe trend ascendent al îmbolnăvirilor. Mai multe orașe mari au depășit deja incidența de 6 cazuri la 1.000 de locuitori, rata cumulată pe 14 zile, criteriu principal pentru intrarea în carantină. Timișoara, de exemplu, se află deja în carantină.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Autoritățile au optat după trimestrul I să mențină cât de mult posibil formatul cursurilor cu prezență la clasă, întrucât online-ul și sistemul hibrid, cu jumătate din elevi în clasă și jumătate online, s-au dovedit ineficiente și au dus la deficite importante de educație.


 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: