sâmbătă

20 aprilie, 2024

28 decembrie, 2020

Procesul de desființare a companiilor din subordinea Primăriei Municipiului București a demarat luni, prin înființarea unei comisii speciale ce are ca scop evaluarea și desființarea „care au dus la o risipă incredibilă de bani publici”, anunță primarul general, Nicușor Dan, pe contul său de Facebook.

Planul de desființare a acestor companii, anunțat de  Nicușor Dan:

  • În ultima ședință de Consiliu General a fost schimbată componența adunărilor generale ale companiilor.
  • La începutul anului, noile adunări generale vor numi noile consilii de administrație, iar noile consilii de administrație, noii manageri.
  • Consiliul General a numit, de asemenea, o comisie specială ce va monitoriza activitatea a acestor societăți și le va evalua.
  • A început întreruperea contractelor de servicii prestate de companii către primărie, ele urmând să fie înlocuite cu contracte prin achiziții publice, astfel încât serviciile să nu fie afectate.
  • Pentru companiile care au delegat serviciul public (de exemplu, compania de dezinsecție) procesul de trecere de la companie la operatori privați va fi însoțit de o hotărâre a Consiliului General de încetare a delegării.
  • Rămase fără contractele cu primăria, majoritatea companiilor va rămâne fără activitate și acestea vor fi lichidate, municipalitatea preluând activele.
  • Dacă în urma evaluării se constată existența unor „nuclee” profitabile independent de contractele cu primăria (de exemplu, echipa care face proiecte pentru autorizarea ISU), acestea vor fi menținute ca atare.
  • Parte din angajații companiilor vor fi transferați către administrațiile publice care vor prelua serviciul (de exemplu, operatorii serviciului de parcare, managementul traficului, paznici, etc.).
  • Fără să mai treacă prin companii, prețul serviciilor se va diminua considerabil.
  • Relocarea angajaților se va face în funcție de evaluarea funcționării fiecărui colectiv de către Comisia specială a Consiliului General. Propunerile comisiei vor fi prezentate Consiliului General.

(Citiți și: “Companiile PMB, legalizate cu ajutorul Codului Administrativ – după ce au fost desființate de Justiție”)

Numărul de salariați plătiți din bugetul propriu al Primăriei a ajuns anul acesta la 17.587, dintre care aproximativ 7.100 sunt în cele 23 de companii noi înființate de Gabriela Firea, care au înregistrat în 2019 circa12 milioane de lei profit și pierderi de aproape 57 de milioane de lei.


În 2018, Curtea de Apel București a anulat hotărârile de înființare ale celor 22 companii municipale, motivând că au fost adoptate cu votul a jumătate plus unu dintre consilieri, față de două treimi cât prevede legea. Ele au fost reconfirmate în 2019, când legalizarea a fost posibilă din cauza Guvernului Viorica Dăncilă, care a modificat prin Ordonanță de Urgență Codul Administrativ, astfel încât proiectele care vizează administrarea patrimoniului pot fi adoptate doar cu votul a jumătate plus unu din consilierii în funcție.

(Citiți și: “Companiile Primăriei Municipiului București „plătesc salarii şi atât” – constatarea ministrului Florin Cîțu”)


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: