fbpx

La obiect

Spitalul Piatra Neamț – doar una dintre bombele cu ceas din Sănătate

Un număr de 10 pacienți intubați au murit și șapte persoane au fost rănite în incendiul produs la secția Anestezie Terapie Intensivă (ATI) a Spitalului… Mai mult

15.11.2020

Analiză

Observații pe scăderea cu 5,1% a PIB pe primele 3 trimestre

Produsul Intern Brut pe al treilea trimestru din 2020 a consemnat o scădere de -6% atât în termeni reali cât și pe seria ajustată sezonier… Mai mult

15.11.2020

Europa

Comisia Europeană: În România există riscul ca școala online să agraveze inegalitățile deja accentuate. Observațiile de țară

“Există riscul ca din cauza trecerii la învățarea la distanță să se agraveze inegalitățile deja accentuate”, avertizează Comisia Europeană, în Monitorul educației și formării profesionale… Mai mult

12.11.2020

La obiect

GFK: România, statul UE cel mai lovit de pandemie în puterea de cumpărare. Disparitățile regionale

România a fost cel mai afectat stat de pandemie din UE la nivelul puterii de cumpărare a consumatorilor, potrivit unui studiu publicat la nivel european… Mai mult

11.11.2020

Michael Horodniceanu, care a revoluționat traficul din New York, îl va consilia pro bono pe Nicușor Dan

de Vladimir Ionescu , 19.10.2020

Michael Horodniceanu a coordonat investiții de miliarde de dolari la metroul din New York

Nicușor Dan a obținut sprijinul profesorului american de origine română Michael Horodniceanu, care a condus timp de mai mulți ani tot ce a ținut de transport în New York, inclusiv Poliția Rutieră, și a coordonat proiecte majore în valoare de zeci de miliarde de euro pentru metroul celui mai mare oraș american.

Acum este profesor la New York University Tandon School of Engineering, conducând Departamentul pentru Inginerie Civilă și Urbană.

El va lucra pro bono împreună cu noul primar al Capitalei pentru a găsi soluții de îmbunătățire a traficului bucureștean, scrie Digi24, care a discutat cu profesorul Horodniceanu.

Ce crede Michael Horodniceanu că trebuie făcut în București:

  • Trebuie început prin reorganizarea regiei transportului din București. Anumite lucruri se pot face cu o investiție minimală, mai mult de timp și de organizare decât financiară. Cred că ăsta este primul pas care trebuie făcut pentru a îmbunătăți transportul din București. Parcarea este lucrul care trebuie schimbat pentru a acorda prioritate mișcării. Se pot face schimbări care nu vor necesita la început investiții, care trebuie făcute mai mult în timp, ci schimbări de organizare”.
  • Direcția în care se merge este de a da prioritate pietonilor, celor care se folosesc de ceea ce noi numim transport activ – biciclete, chiar și mersul pe jos – nu folosirea de mașini particulare. Este important să ne sprijinim pe rețeaua de autobuze care trebuie să fie îmbunătățită, de piste de biciclete, care sunt foarte importante”.
  • Există în toată o problemă legată de COVID-19 și trebuie luată în considerare. Cu toate că folosirea transportului public nu contribuie în mod necesar la propagarea acestui virus, oamenii sunt atenți să nu circule prea mult cu transportul public, deși e un lucru necesar în orice mare capitală. Dar folosirea de biciclete și mersul pe jos sunt importante și asta e tendința în marile orașe. New York își mărește substanțial rețeaua de piste de biciclete și una dintre propunerile pe care le-a făcut universitatea a fost de a crea legături, de poduri speciale pentru pietoni și biciclete, nu pentru mașini”.
  • Bucureștiul este la ora actuală într-o fază în care lumea se folosește mult prea mult de mașini particulare, nu există un mod în care oamenii să meargă până la un punct cu mașina, să o lase acolo și să se folosească de transportul public. Bucureștiul, într-un fel, din punct de dezvoltare urban, arată mai mult ca Parisul decât ca New Yorkul, străzile sunt mai mici, dar sunt foarte multe locuri în care se pot face îmbunătățiri care să creeze posibilitatea unei mișcări mult mai fluide. Când am fost în București, am văzut că cel mai bun lucru era să merg pe jos sau să iau transportul public, altfel era absolut imposibil”, a spus el.
  • Profesorul Horodniceanu spune că este important ca autoritățile să înțeleagă modul în care oamenii folosesc transportul public. Să înțelegi asta înseamnă să găsești soluții care sunt exacte și speciale pentru diferitele probleme”, a explicat el.
Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 19.10.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Industria Chinei a revenit la nivelurile dinaintea pandemiei

Raluca Florescu

Activitatea industrială din China s-a situat în noiembrie la cel mai ridicat nivel din ultimii 3 ani, iar creșterea sectorului serviciilor a atins de asemenea… Mai mult

Europa

Prima solicitare de autorizare a unui vaccin anti-Covid: Moderna cere SUA și UE avizarea în regim de urgență

Iulian Soare

Compania americană Moderna a anunțat că a finalizat dosarul privind eficiența și siguranța vaccinului anti-Covid și că depune luni, la autoritățile de profil din UE… Mai mult

Stiri

România – excedent de producție energetică de peste 11%, mai ales din resurse eoliene

Adrian N Ionescu

Excedentul de capacitate de producție de energie electrică era, luni la ora 15.32, de peste 1000 de MW de energie electrică, și se datora producției… Mai mult

Stiri

Transportatorii vaccinurilor anti-Covid cer regim special de trafic pentru distribuție

Vladimir Ionescu

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) anunță că industria de transport rutier și logistică din România este pregătită pentru distribuirea vaccinului Anti-Covid 19… Mai mult

Stiri

Recep Tayyip Erdogan le cere musulmanilor unitate în fața “atacurilor împotriva valorilor islamice”

Iulian Soare

„În faţa atacurilor îndreptate asupra celor mai sacre valori ale  noastre, este datoria noastră să lăsăm deoparte diferenţele şi să ne unim forţele în numele… Mai mult

Europa

Cel mai scăzut nivel din ultimii 30 de ani al emisiilor de gaze de seră în UE, în 2019

Adrian N Ionescu

Emisiile de gaze cu efect de seră au scăzut cu 3,7% în 2019 față de 2018, în UE, chiar dacă produsul intern brut (PIB) a… Mai mult

Stiri

Ministrul de Finanțe: Termenul pentru depunerea cererilor de eşalonare a datoriilor ar putea fi prelungit până la 15 ianuarie

Raluca Florescu

Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a declarat că va propune în următoarea şedinţă de Guvern ca data limită până la care pot fi depuse cererile pentru… Mai mult