Lucrările de refacere din temelii a Planşeului Unirii au început marţi, iar circulaţia pe Splaiul Independenţei, între Piaţa Naţiunile Unite şi Piaţa Unirii, va fi restricţionată.
„Începem refacerea Planşeului Unirii! Primele în zone în care vom lucra sunt cea din faţa hanului lui Manuc şi Parcul Unirii. În perioada lucrărilor, circulaţia pe Splaiul Independenţei, între Piaţa Naţiunile Unite şi Piaţa Unirii, este restricţionată, cu excepţia riveranilor”, a anunţat primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă.
Se pot folosi următoarele rute ocolitoare:
- dinspre Corneliu Coposu şi Universitate – drum provizoriu prin Parcul Unirii;
- de pe Calea Victoriei va fi traseul: Naţiunile Unite – Palatul Parlamentului – Bulevardul Unirii;
- dinspre Eroilor – se face dreapta pe Bulevardul Libertăţii, apoi stânga pe Bulevardul Unirii.
Ce lucrări sunt prevăzute în autorizația de construire:
- refacerea Planșeului Unirii, vechi de aproape 100 de ani
- regenerarea spațiilor publice din zona Piața Unirii
- refacerea structurii cuvei Râului Dâmbovița
- refacerea rețelelor edilitare, semnalizare și marcaje rutiere
- sistematizări pe verticală
- executarea unor drumuri temporare
- executarea unor instalații de irigații și intervenții temporare asupra fântânilor arteziene.
Lucrările vor fi împărțite în patru zone distincte:
- porțiunea din fața Hanului lui Manuc
- cea din parcul aflat în fața magazinului Unirea
- cea din zona fântânilor
- cea dinspre Pasajul Unirii.
Lucrările la Planșeul Unirii, pasaj și pentru tramvai sunt estimate a dura aproximativ trei ani.
Linia de tramvai de la Sfânta vineri va fi unită cu cea care se oprește la Dealul Mitropoliei
Parcul din fața magazinului Unirea va fi împrejmuit, vor fi transplantați copacii, o parte vor fi relocați, alții defrișați, urmând să fie sădiți alții în compensare. „La finalul lucrărilor, cu siguranță, vom avea în fața magazinului Unirea tot un parc, unul mai curat și mai îngrijit”, a spus Daniel Băluță.
Pentru refacerea planșeului, în ambele etape de lucru constructorii vor începe cu desfacerea, înlăturarea grinzilor, a stâlpilor vechi și înlocuirea acestora cu elemente noi. La final, va fi o structură complet nouă, a indicat primarul.
„Odată cu această lucrare, (…) vom uni linia de tramvai care vine de la Sfânta Vineri cu linia de tramvai existentă la baza Dealului Mitropoliei. Ca să putem face această lucrare este nevoie să intervenim și în ceea ce privește Pasajul Unirii, care și el este o parte importantă a acestui proiect. Timpul estimat în care vom interveni și în această direcție este undeva între primăvara și vara anului 2026, când estimăm că vom închide și Pasajul Unirii, după ce (…) fazele de lucru despre care vorbim vor fi încheiate, ocazie cu care îl vom consolida, pe o parte, iar, pe de altă parte, vom reuși să facem această joncțiune dintre cele două axe ale Bucureștiului, lucru care este imposibil astăzi, întrucât structura pe care s-ar sprijini liniile de tramvai nu duce greutatea nici a șinelor și nici a tramvaiului”, a afirmat primarul Băluță.
(Citește și: Autorizația pentru refacerea Planșeului Unirii, printre ultimele acte semnate de Nicușor Dan la Primăria Capitalei)
****