Analiză

O problemă-cheie pentru dezvoltarea României: unde au ajuns decalajele în profil teritorial

Decalajele în materie de PIB/locuitor între regiunile României se vor reduce până în anul 2023 dar, în majoritatea cazurilor, pe baza amplificării declajelor între județele… Mai mult

08.01.2020

La obiect

România are nevoie de ajutor de la Bruxelles pentru salvarea sistemului energetic naţional, respectiv a Complexului Energetic Oltenia

Sistemul energetic național (SEN) nu va mai putea asigura nici măcar prin importuri energia necesară României, dacă nu vor fi înlocuite capacităţile de producţie a… Mai mult

07.01.2020

Analiză

5 date economice pentru anii care vin – Prognoza oficială vs. cea a FMI

Față în față: datele din prognoza FMI privind România și cele ale Comisiei Nationale pentru Strategie și Prognoză pe care lucrează, îndeobște guvernele noastre. Pentru… Mai mult

07.01.2020

La obiect

O mică temă pentru Finanțe și ANAF: Circa 25% de companii nu și-au depus bilanțurile în 2018, de peste două ori mai multe decât în 2014

Peste 200.000 de companii nu și-au depus bilanțurile în 2018, de peste două ori mai multe decât la nivelul anului 2014, reiese din datele comunicate… Mai mult

06.01.2020

Cronicile

Germania a demarat planul de investiții de 86 de miliarde în infrastructura feroviară. Se țintește dublarea numărului de pasageri în 10 ani

de Mariana Bechir , 14.1.2020

Guvernul german și Deutsche Bahn au semnat acordul pentru investițiile ce vor fi făcute în următorii zece pentru modernizarea infrastructurii feroviare. Ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, a declarat că este cel mai important program de modernizare feroviară derulat în Germania.

Suma totală implicată se ridică la 86 miliarde euro, din care 62 de miliarde reprezintă contribuția federală, iar 24, cea a Deutsche Bahn.

În 2009 s-a încheiat cu succes ultimul program pe cinci ani – conform acordului din companie și guvern, între 2015 și 2019 urmau să fie modernizate sau refăcute 875 de poduri, dar l-a final s-au numărat 900 poduri reînnoite.

Ținta fixată pentru următoarea decadă este de 2.000 de poduri, adică de aproape 20 de ori mai multe pe an mai multe decât media din perioada de cinci ani încheiată.

Modernizarea rețelei de căi ferate, pentru a se întoarce la proverbiala punctualitate germană

Din totalul de 86 de miliarde de euro, o parte va merge spre modernizarea rețelei, cu o lungime totală de 33.000 de km. Germania a început și ea să înregistreze întârzieri tot mai mari, din cauza problemelor apărute în unele puncte pe rețeaua feroviară.

În primele șase luni din 2019, unul din cinci trenuri a ajuns cu întârziere la destinație.

(Citiți și: “Halucinanta alternativă a economiei românești la autostrăzi: Cum arată tabloul vitezei trenurilor de marfă și al întârzierilor, în ultimii 10 ani de UE”)

Pentru comparație, România are peste 20.000 de mii de kilometri de cale ferată, dar numai pe 11 mii de kilometri se circulă efectiv, fiind una dintre puținele țări europene care scoate din folosință rute, în loc să-și eficientizeze transportul feroviar sau chiar să-și extindă rețeaua. De menționat că Germania, potrivit presei locale, nu a alocat în acest program mamut sume pentru extindere, ci doar pentru modernizare și eficientizare, pentru a face mai atractiv acest mijloc de transport.

De la 1 ianuarie, Germania a scăzut cu 10% prețul biletelor pe distanțe lungi, înscriindu-se în trendul statelor nordice care au luat deja astfel de inițiative, din motive de protejare a mediului. În Suedia a apărut, de exemplu, termenul flygskam, rușinea de a zbura cu avionul.

Ținta pentru 2030: dublarea numărului de pasageri pe căile ferate

Potrivit unui anunț al Deutsche Ban, compania va investi până în 2026 aproximativ 12 miliarde de euro în trenuri noi, dintre care 8,5 miliarde vor fi folosiți pentru achiziționarea vagoanelor pentru căltorii pe distanțe lungi.

Această investiție de 12 miliarde va crește capacitatea serviciilor pe distanțe lungi, de la 200.000 de locuri, la 240.000 de locuri, conform datelor preznetate de dpa.

Ținta finală a amplului program este ca în 2030 să se ajungă la un număr dublu de călători cu trenul. În prima jumătate a anului trecut, s-au înregistrat 72 de milioane de pasageri, cu 1,3% mai mulți decât în aceeași perioadă din 2018.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 14.1.2020

Lăsați un comentariu


Europa

Kristalina Georgieva – FMI: Inegalitățile sociale pot duce la o criză globală la fel de „tulburătoare” ca aceea de acum 100 de ani

Adrian N Ionescu

Lumea riscă o criză cel puțin la fel de profundă, în deceniul următor, ca aceea declanșată în acum 100 de ani, cunoscută ca „Marea Depresie”.… Mai mult

Stiri

Ministrul Mediului nu riscă o nouă taxă auto, după eșecul celorlalte de până acum

Vladimir Ionescu

Guvernul nu va introduce în acest an o nouă taxă auto pe mașinile second-hand importate, pentru că au dat greș toate celelalte măsuri de acest… Mai mult

Stiri

Familia regală Emiratele Arabe Unite vrea să cumpere clubul de fotbal Dinamo

Vladimir Ionescu

Grupul de investiții Abu Dhabi Business Development, controlat de familia regală din Emiratele Arabe Unite, intenționează să cumpere Clubul de fotbal Dinamo București, potrivit unei… Mai mult

Europa

Ucraina: Preşedintele Zelenski a respins demisia premierului Honcearuk

Iulian Soare

Preşedintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, a respins vineri seară demisia prezentată în cursul dimineţii de premierul Oleksi Honcearuk (foto, stânga), care a luat această decizie după… Mai mult

Europa

FMI: Acordul dintre SUA şi China reduce dar nu elimină incertitudinile globale

Iulian Soare

Semnarea acordului comercial “Faza 1” între Statele Unite şi China va reduce, dar nu va elimina, incertitudinile care au afectat creşterea economiei mondiale, a afirmat… Mai mult

Stiri

România a fost condamnată de CEDO pentru încălcarea dreptului la liberă exprimare

Vladimir Ionescu

România a fost condamnată de Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) pentru că a încălcat dreptul la liberă exprimare al unui protestatar. Acesta a fost… Mai mult

Europa

Dacia la al șaptelea record anual de vânzări în Europa. În creștere cu 5,1% în toată lumea

Adrian N Ionescu

Vânzările mondiale de autoturisme şi utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unităţi,  și au înregistrat în 2019, pentru al… Mai mult